Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 13:33, 04 Sie 2006 Temat postu: Zapłon ?? przerwa ?? czy ?? |
|
|
Witam jestem tutaj nowy. Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum. Moja specjalizacja to informatyka ,l lecz niedawno nabyłem motor Jawa 50 w którym sie zakochałęm. Lecz co przejadę kawałęk to ciągle sie psuje . Chodzi o to że pochodzi chwile odstawie go i po jakimś czasie nie da rady go odpalić, ani na kopnik, ani na popych. Ustawiliśmy z kolegami przerwę, zapłon też chyba jest dobże. I dalej nic !! Nie wiem już co robić proszę o pomoc .
P.S : mam nadzieje że niebyło wcześniej takiego tematu, przeglądnełem większość i wydaje mi sie że nie powtarzam czyjegoś problemu. Pozdrawiam i czekam na pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 13:44, 04 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Elo
Sprawdź czy jest kompresja. Rozbierz silnik, sprawdź czy dobre są pierścienie, tłok, sprawdź również czy cylinder nie ma większych zarysowań i czy głowica nie jest przypadkiem podziurawiona. Jeszcze może świeca nie daje iskry lub jest słabo dokręcona. Jak nie pomoże, to pisz. Pozdro, Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:40, 04 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Elo. Mam prośbę można by tak pisać troszkę mniej profesjonalnie tak żebym sie połapał, bo nie jestem zbyt doświadczony w tych przedmiotach gdzie co jest . Którą stronę silnika mam roskręcić ?? rozkręciłęm tą ze sprzęgłem i nie wiem co dalej ?? Świeca jest napewno dobrze dokręcona i jest dobra, tyle co wymieniona na nową. Firma Beru podobno dobra. Proszę o taki szczegółowy opis jak i co rozebrać i co jest czym. Przepraszam za kłopot i proszę o wyrozumiałość pozdro.
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 19:36, 04 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
jawkowicz nie wprowadzaj devila w niepotrzebna robote. przecie wystarczy wykrecic swiece, zatkac kciukiem otwor w glowicy a druga osoba rusza silnik z kopnika. Nie bedziesz w stanie utrzymac palca na glowicy zeby powietrze nie wylatywalo to jest ok...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Pią 20:28, 04 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ok, ok:) Każdy zaczynał od zera. Wiec tak jak mówi Jawkowicz-sprawdż kompresję. Postaram Ci sie to mniej fachowo wytłumaczyć Kompresja w naszym przypadku to zdolność silnika do sprężenia mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze. Podczas normalnej pracy silnika, tłok podczas ruchu w górę spręża mieszankę. Póżniej następuje zapłon mieszanki itd. Jeśli stopień kompresji jest odpowiedni (mieszanka ma odpowiednie cisnienie) to silnik pracuje z pełną mocą. Im kompresja jest mniejsza od normalnej, tym słabszy jest silnik. Aby kompresja była dobra, silnik musi być szczelny. Więc jeśli chcesz to sprawdzić dokładnie, to zrób tak. To, w czym jest wkręcona swieca to głowica. Pod nim jest cylinder. Odkręc głowicę i sprawdż czy nie ma na obrzeżach tego kółka, które bezposrednio styka sie z cylindrem nie ma głębszych odprysków itp. Sprawdż też, czy w głowicy jest okrągła, metalowa uszczelka. Jeśli jest dobrze dopasowana, to jej nie odróżnisz, więc popatrz dobrze. Ściągnij cylinder. Popatrz, czy nie ma w nim wiekszych zarysowań (leciutkie ryski to norma). Ściągnij szczypcami zabezpieczenia, które są w bocznych otworach tłoka i wypchnij sworzeń. Popatrz na pierścienie-czy nie mają zarysowań, czy nie są "spracowani" itp. Zobacz na cyfre wybitą na tłoku-ona mówi o szlifie (jeśli takowt był), np 1 na tłoku-pierwszy szlif. I zobacz na sam tłok-czy nie ma na nim rys, wyczszerbień itp. Na razie tyle, jak już to zrobisz, to napisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:36, 04 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Dziękóję za odpowiedz jutro z samego rana zabiorę się do pracy. A i jeszcze tak pokrótce napisze że dzisiaj udało mi sie go odpalić. Jeżdziłem jakieś 20 kilometrów i znowu zaczoł sie tak zachowywać i nie ma rady już go nie ruszy. A odpalił gdy zmieniłem troszkę przerwę . Ale czy jest to możliwe że przerwa sie tak szybko przestawia ?? Dokręciłem ją z całej siły...
Kompresja jest dobra sprawdziłem
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 8:34, 05 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halogen
Bywalec
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:30, 04 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
scal posty bo warn poleci. przepchnij na biegu 1 z 20m i wykreć swiece i daj znać czy jest mokra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Sob 7:55, 05 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Scal te posty to nic nie bedzie:) Może byc tak, jak mówił Halogen, że moze Ci zalewać świecę (wiem, powtarzam się Jeśli świeca będzie mokra to bedzie znaczyć że Ci go zalewa-cos moze być z gaznikiem. A jaki kolor mają elektrody na swiecy? Sa mokre czy suche i brązowe? (Sory Halogen że się wcinam ale też chcę pomóc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 7:57, 05 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
przepchałęm i świeca sie nie zalała.
p.s : < jak scalić posty bo nie znalazłem takiej opcji ???>
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 8:10, 05 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Witam.
Sprawdź czy na świecy jest iskra. Wykręc ją, zalóż fajke, elektrode świecy przyłóż do cylindra i niech ktoś kopnie w starter. Powinna przeskoczyc niebieska iskra. Sprawdż też dokładnie zapłon (przerwa i wyprzedzenie) bo w jawce jak jest troche wyrobione gniazdo w magnesie tam gdzie krzywka wchodzi to zapłon może się przestawiać.
Pozdrawiam.
P.S. Edytuj drugi post, wytni to co w nim jest, edytuj wcześniejszy i tam to wklej. Potem skasuj drugi post i już.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 8:53, 05 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Sory devil, ale nie wiedziałem, że nie rozumiesz tych pojęć Qmple z forum już Ci wyjaśnili. Pozdro, Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:30, 10 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
wystarczyło wymienienie platynek i kondensatora i wszystko działa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Pią 19:53, 11 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
temat zamkniety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|