Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
riley2pl
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: Śro 16:55, 18 Sty 2012 Temat postu: Zerwany gwint Cylinder |
|
|
Witam
Mam maly problemik ,ponieważ z pół roku temu wymieniałem w mojej jawce tłok z pierścieniami i podczas przykręcania cylindra niechcąco za mocno dokreciłem jedną ze szpilek i zerwałem gwint na karterze.Zakręciłem te 3 pozostałe i tak śmigałem z 600km na 3 szpilkach bez jakiegokolwiek problemu a motorkowi mocy nie brakuje.Mam plan aby do wiosny zrobić spawaka więc boję się ze przy większych obrotach może nie wyrobić i coś stanie się z cylindrem albo tamtymi 3 szpilami.Czy mogę zrobić cokolwiek bez wymiany kartera aby mieć tą 4 szpile?Myślałem aby na szpilke nawinać troche tej białej taśmy uszczelniającej do rur i wkrecić ale chya nie będzie trzymać.Myślałem jeszcze nad lekkim rozwierceniem otworu na szpilke w cylindrze i wstawić szpilę od innego motoru większą.No nie wiem może ktoś pomoże?Za konkrety będą pochwały
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 17:18, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
z 10 razy już było, a przy okazji gratuluje pogięcia głowicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Śro 20:07, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Spróbuj przegwintować ten otwór który teraz masz. Powinno się udać.
A jeśli nie to rozwierć na większy rozmiar i wymień szpile.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Śro 22:33, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Powiem tak sprawa jest teoretycznie bardzo prosta. Ale jeśli masz tokarza który wytoczy Ci kawałek szpilki. Bo wystarczy zrobić szpilkę która będzie grubsza z jednego końca (tego co wkręca sie w karter) w tym przypadku wychodzi 8mm. W karterze trzeba taki otwór nawiercić i nagwintować. Ewentualnie jeśli ten zerwany gwint nie jest aż tak zmasakrowany zastosować klej do zerwanych gwintów.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Estilo
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wronki
|
Wysłany: Czw 8:28, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Albo możesz przegwintować na większy otwór ale wtedy licz się z powiększaniem otworów w cylindrze i głowicy, albo możesz pokombinować i nadlać tam trochę materiału, wywiercić i nagwintować ten otwór na taki rozmiar jak miały tamte szpilki, bez rozwiercania cylindra i głowicy.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 14:23, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Lepsza by była szpilka naprawcza M8-M6 niż cała M8 można takie kupić (widuję na allegro) lub ew redukcję dorobić ale nie wiem czy tam jest dość miejsca bo wtedy to by musiało być co najmniej z M9 na M6 albo drobnozwojowej M8. Tak czy inaczej wg mnie szpilka naprawcza.
Np. coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko nie wiadomo dobrze jak z długością tej szpilki co dałem ale możesz się zapytać.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Czw 14:26, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Piotrek napisał: | [..] w tym przypadku wychodzi 8mm. W karterze trzeba taki otwór nawiercić i nagwintować. [..] |
Może i źle zrozumiałem, ale chcesz nawiercić 8mm otwór i gwintować na 8mm ? Z czego wtedy gwint powstanie? z powietrza? Jeżeli chcemy nagwintować na 8 śrubę to otwór musi być mniejszy (tak sano i z innymi.. nigdy otwór nie może być taki jaki ma być gwint...)
A tak jak ktoś wyżej napisał, dobrym rozwiązaniem byłaby szpilka grubsza z jednego końca. Można bawić się w kleje no ale kto wie czy wytrzymają (osobiście miałem wklejoną szpilkę,ale od wydechu na klej do metalu, trzymało mimo temperatury)
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Czw 14:28, 19 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
riley2pl
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: Czw 15:17, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie będę się bawił w żadne klejenie i chyba kupię tą szpilke co polecił Nowicjusz.Dzięki wszystkim
DO ZAMKNIĘCIA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|