Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek141819
Nowy

Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:07, 02 Kwi 2011 Temat postu: zalewanie silnika, brak mocy, grzanie się |
|
|
Mam problem z silnikiem. jawka chodzi super, odpala od pierwszego, ale ja ujade nią z kilometr to silnik bardzo się grzeje i wygląda na to, że traci moc. Jak jade na trójce to wygląda jakby ją zalewało.Dostaje takiego muła,że nie da się jechać. Po chwili,gdy zredukuje co jedynki i dam więcej gazu to pomału się zbiera ale po chwili robi się tak samo. Wydaje mi się, że to simmering na wale z prawej strony od sprzęgła. Jak mam się do niego dostać? Proszę o szybką odpowiedź. Dodam jeszcze, że kolanko jest zabrudzone olejem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiek141819 dnia Nie 18:18, 03 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Sob 20:46, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Simmering nie ma nic do słabnięcia, jeśli simmer to by kopciła nieziemsko bo zaciągałaby olej ze skrzyni.
Jeżeli Jawka jest na dotarciu, to ewidentnie się zaciera, może też puchnąć tłok, pierścienie, co skutkuje spadkiem mocy.
Kolanko w Jawce zawsze jest zaje^^ne olejem, benzyną i nie wiadomo czym jeszcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dudzio
Wymiatacz

Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: Sob 20:48, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Żeby dostać się do simeringu z prawej strony musisz zdjąć magneto a pózniej krzywkę. A jak jest olejem kolanko zachlapane to nie z prawej strony tylko z lewej A czy to napewno olej ? Moze nagar ? Świecy Ci nie zalewa przypadkiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 21:55, 02 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
jawek 50 napisał: | Simmering nie ma nic do słabnięcia |
Wiedz, ze ma i to nawet bardzo..
Dudzio napisał: | Żeby dostać się do simeringu z prawej strony musisz zdjąć magneto a pózniej krzywkę. |
Odwrotnie, pierw krzywkę, później magneto.
misiek141819 napisał: | Mam problem z silnikiem. jawka chodzi super, odpala od pierwszego, ale ja ujade nią z kilometr to silnik bardzo się grzeje i wygląda na to, że traci moc. Jak jade na trójce to wygląda jakby ją zalewało.Dostaje takiego muła,że nie da się jechać. Po chwili,gdy zredukuje co jedynki i dam więcej gazu to pomału się zbiera ale po chwili robi się tak samo. Wydaje mi się, że to simmering na wale z prawej strony od sprzęgła. Jak mam się do niego dostać? Proszę o szybką odpowiedź. Dodam jeszcze, że kolanko jest zabrudzone olejem. |
Kiedy był ostatnio robiony remont? Pierw złap za magneto i potargaj nim trochę w celu wykrycia luzu promieniowego wału, co by wskazywało na wymianę łożysk na wale. Jeżeli owego luzu nie ma wymień obydwa simeringi, (od lewej, czyli od strony sprzęgła musisz spuścić olej, zdjąć kapę sprzegła, rozebrać sprzęgło, zdjać tarcze razem z łańcuszkiem, ściągaczem zdjąć zębatkę z wału i wyciągnąć stary simering, od strony prawej, wystarczy ściągnąć zapłon..) Jaki kolor ma jeszcze świeca powiedz.
PS. Zmień nazwę tematu i zapoznaj sie z regulaminem forum, bo widzę, ze jesteś tutaj nowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misiek141819
Nowy

Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 5:41, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że do wymiany jest ewidentnie simmering z lewej strony od sprzęgła. Kiedy spuszczałem olej to był on "zważony". Najprawdopodobniej stało się tak z powody zmieszania się z paliwem. Raczej luzu na wale nie ma.
Jawkę kupiłem dwa lata temu od starszego pana, który o nią dbał i przeprowadził remont silnika. Niestety jego stan zdrowia nie pozwolił mu na dalszą jazdę. Wykluczam puchnięcie tłoka, ponieważ jeździłem nią prawie dwa sezony i było ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiek141819 dnia Nie 5:45, 03 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
xxxczokxxx
Nowy

Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tuszyma
|
Wysłany: Nie 9:56, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
To jest wina gaźnika mialem tak ja wymienilem caly. a jeszcze mozesz sprubowaci wyrzucic z filtra to co filtruje a zostawic samo to pudelko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yookez
Wymiatacz

Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kąty walichnowskie
|
Wysłany: Nie 11:55, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem ustaw zapłon:D wyreguluj ją i powinno grać:SD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lkk1994
Częsty bywalec

Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: Nie 12:36, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Grzanie silnika może być spowodowane:nieodpowiednio wyregulowany zapłon, niewłaściwa regulacja gaźnika, filtr powietrza zanieczyszczony, nieodpowiedni olej w mieszance, nagar w kanałach wydechowych, nagar na denku tłoka i głowicy, poślizg na sprzęgle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misiek141819
Nowy

Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:41, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Raczej gaźnik jest dobrze bo jeździłem wcześniej i było ok. Ja mam gaźnik k60b i nie mogę na niego narzekać. Zapłon raczej również jest wporzo, ponieważ rozmawiałem z kolegą, który też ma ogara i powiedział, iż silnik grzałby się gdyby zapłon przestawił się do tyłu a to jest niemożliwe podczas pracy silnika. Ja stawiam na simmering od strony sprzęgła. Jutro pojadę do sklepu po simmering i dowiem się czegoś więcej.
Powiedzcie jeszcze czym najlepiej ściągnąć tą zębatkę z lewej strony, aby dostać się do simmeringa?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiek141819 dnia Nie 18:16, 03 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 21:16, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ściagaczem...
faktycznie uszczelniacz mógł paść tylko, ze powinieneś zaobserwować zaolejenie świecy i syf w kolanku no i dymienie, grzanie się silnika także może być tym spowodowane. Co do zapłonu to nieodpowiednie jego ustawienie też skutkuje przegrzewaniem, jak jest za wczesny to grzeje się silnik i strzela w gaźnik (nie koniecznie) a jak jest za późny to przegrzewa się kolanko wydechowe. Co do gaźnika to oczywiście nie zawadzi czyszczenie a zapłon choćby dla spokoju ducha sprawdzić wypada.
xxxczokxxx: no to czekamy na kolejne posty co do uwalonych pierścieni czy zatartego tłoka jak jeździsz bez filtra, siejesz herezje i nie masz pojęcia o czym piszesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
xxxczokxxx
Nowy

Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tuszyma
|
Wysłany: Pon 14:31, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
moskit122 ty sie widze g.wno znasz na motorach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 16:59, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
xxxczokxxx napisał: | moskit122 ty sie widze g.wno znasz na motorach |
weź sięogarnij. trochę kurde szacunku. kto jak kto ale moskit akurat znadł na starych sprzętach zęby więc morda na wodzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bobslej0
Częsty bywalec

Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 18:59, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dodam tyle od siebie, Miałem identycznie ! gdy była zimna pod wzniesienia na 3biegu to bardzo łatwo , a po chwili jazdy musiałem redukcje do pierwszego biegu, bo taka słaba była. Ja zrobilem tak " Zmieniłem tłok i pierscienie i uszczelniłem głowice i cylinder. Zajrzyj do cylindra , możliwe że masz tak jak ja czyli złamany pierscien i puchnący tłok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misiek141819
Nowy

Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:33, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja zdjąłem głowice i cylinder. Pierścienie są ok a tłok od tak to by chyba nie spuchł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 20:47, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
tłok puchnie od temperatury i czasem wraca po ostygnięciu do swojego wymiaru , a czasem już nie do końca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|