Za wysokie obroty Ogar 200
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parzus
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 13:59, 30 Gru 2008    Temat postu: Za wysokie obroty Ogar 200

Witam !
Mam strasznie wysokie obroty w ogarze 200 mimo to że przepustnica jest juz na najniższym poziomie co to może być ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bergu
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 14:02, 30 Gru 2008    Temat postu:

za dużo powietrza w mieszance , sprubuj pokręcić dyszą lub jest coś zapchane zacznij [link widoczny dla zalogowanych] od kraika a skończ na gazniku

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Wto 11:48, 04 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 14:13, 30 Gru 2008    Temat postu:

prawdopodobnie ciągnie lewe powietrze sprawdź czy gaźnik jest dobrze przykręcony do króćca a króciec do cylindra Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Wto 14:27, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 15:06, 30 Gru 2008    Temat postu:

Tak jest, mieszanka jest za uboga. Najczesciej dzieje sie tak jezeli silnik dostaje lewe powietrze. Ale najpierw zacznij od przepustnicy:
1. Sprawdz czy ladnie chodzi do gory i na dol// Wlozenie jeszcze raz, wyczyszczenie, usuniecie nieprawidlowosci
2. Sprawdz czy linka sie nie zacina //Nasmarowanie lub wymiana na nowa
3. Sprawdz czy przepustnica opiera sie na srubie regulacyjnej, za pomoca ktorej sprobuj ja maksymalnie obnizyc //Za pomoca linki, srube z sprezynka wykrecac
4. Spusc iglice maksymalnie na dol, czyli pierwszy rowek od gory

Jezeli to nie pomoglo sprawdz czy nie dostaje lewego powietrza:
1. Wyciagnij gume filtra powietrza
2. Odpal silnik
3. Zatkaj otwor wlotowy powietrza cala powierzchnia dloni
// Jezeli silnik bardzo mocno sie dlawi i gasnie jest dobrze, jezeli nie ale chodzi troszke wolniej dostaje lewe powietrze. Pomaga wymiana uszczelek i dokrecenie srub laczen gaznik-kruciec-cylinder

W przypadku kiedy nic nie pomaga musisz podwyzszyc poziom paliwa w komorze plywakowej. Charakterystycznym objawem jest powolne podwyzszanie sie obrotow az do zgasu. Przedtem jednak nalezy:
1. Przeczyscic kranik //uszczelke, ewentualnie jakies filtry
2. Sprawdzic dzialanie zaworku w komorze plywakowej // jak sie go pusci swobodnie na odkreconym kraniku leci paliwo rownomiernym strumieniem. Kazde przycisniecie zamyka zaworek
3 Przeczyscic dysze //Powykrecac je i przedmuchac porzadnie, ewentualnie ostroznie cieniutkim drucikiem.
********************
Nie pomoglo to podwyzszamy poziom paliwa w komorze plywakowej z pomoca blaszki na zaworku. Lekko wyginamy ja w gore lub pod dekiel gaznika zakladamy uszczelke.

Te wszystkie porady powinny w 99% pomoc. Nalezy je przprowadzic starannie a usterka na pewno zniknie. Wysokie obroty moga powstac nawet przez drobiazgi, zacieta manetka lub brak paliwa. Jezeli to Ci nie pomoze masz klopoty z aparatem zaplonowym. Sa to problemy w tym przypadku z swieca, cewka wysokiego napiecia i zle wyregulowanym zaplonem. Nastepuje za wczesnie. Pozdrawiam

Pomoglem?


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Wto 15:08, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Parzus
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 15:58, 30 Gru 2008    Temat postu:

Pomogles...
ale musze wyjasnic kilka twoich podpunktow mianowice ogara wlasnie odrestaurowalem co do srubki i nic nie jest zanieczyszczone kranik gaznik itp wszystko jest yczyszczone lub nowe.
Odpalam go bez filtra i jak przyloze reke to zaraz gasnie wiec jest dobrze linka sie nie zacina bo widze przepustnice i lezy na samym dole a mimo to obroty są za wysokie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Wto 16:09, 30 Gru 2008    Temat postu:

kup uszczelkę między krućcem a cylindrem i zrób między gaźnikiem a krućcem ja zrobiłem z dętki i jeździ bardzo dobrze nie ma wysokich obrotów kiedy powinien mieć niskie Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartezz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 17:49, 30 Gru 2008    Temat postu:

Ja też robiłem z dętki miedzy króciec a cylinder i nie polecam bo ta uszczelka się szybko rozpada najpierw odpadają kawałki gumy a potem sama sie całkeim rozpadnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Parzus
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 17:56, 30 Gru 2008    Temat postu:

co do uszczelki to raczej wszystko dobrze jest gażnik nie ciągnie lewego powietrza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Wto 18:07, 30 Gru 2008    Temat postu:

to na 100% jest lewe powietrze kup uszczelkę między króciec a cylinder a między króciec a gaźnik zrób z dętki podkreślam między krućiec a gaźnik zrób z dętki a nie rób jak Bartezz bo wiadomo guma nie wytrzyma wysokich temperatur tylko musisz kupić specjalną uszczelkę w sklepie z częściami do motorowerów jest to uszczelka odporna na wysoką temperaturę ja za nią dałem chyba 70gr zrób jak ci napisałem i napisz czy pomogło Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Parzus
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 18:13, 30 Gru 2008    Temat postu:

Co powiesz na sylikon na wysoką temp ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Parzus dnia Wto 18:14, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Wto 18:20, 30 Gru 2008    Temat postu:

no wiesz ja jeszcze nie próbowałem silikonem ale u kuzyna kleiliśmy pokrywę prawą w kadecie i jak się rozgrzeje silnik to olej ucieka więc ja bym nie próbował a poza tym więcej czasu spędzisz przy klejeniu niż byś kupił tą uszczelkę między krućcem a cylindrem i byś zrobił między krućcem a gaźnikiem Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 18:54, 30 Gru 2008    Temat postu:

krzysiek025 moj imienniku. Bzdury piszesz. Jak juz kupowac to raczej obie uszczelki nie?! Pozatym tam nie moze absolutnie byc uszczelki zrobionej z jakiejkolwiek detki! To sa jakies wiejskie pomysly wziete z miejsca odchodow Hitlera. Tu nie chodzi o jakies wysokie temperatury! Wiadomo, ze detka ich nie wytrzyma a przy kroccu tez wystepuja. Tu chodzi o plyn jaki w tym kanale dolotowym plynie. Jest tam bendzyna, ktora reaguje z guma i predzej czy pozniej ta Twoja genialna nic Adriadny stanie sie twarda i krucha. Nastepnie wibracje silnika z powoduja jej rozpad, rozczlonkowanie i znalezienie swego pochowku na ziemi. Takie testy przeprowadzaj samemu a nie kazesz je wykonywac innym uzytkownikom. To byl glos ochrony uzytkownikow strony internetowej www.jawa50.fora.pl jak srodowiska i ochrony zwierzat. Pomysl dlaczego przewod igielitowy jest mieciutki jak jest nowy a z czasem staje sie twardy? Bo plynie w nim bendzyna, ktora reaguje z nim w charakterystyczny wlasnie sposob.

Cytat:
Co powiesz na sylikon na wysoką temp ?


Absolutnie sie nie nadaje, poniewaz rownierz reaguje z bendzyna i w szybki sposob zostanie z niej sitko a pozniej piekna przepasc. Pozatym spalanie wzrosnie do jakis, bagatela 20 litrow bendzyny na 100 rowniotkich kilometrow w cyklu mieszanym.

Cytat:
no wiesz ja jeszcze nie próbowałem silikonem ale


No i dobrze czegos sie nauczysz. Ale...

Cytat:
u kuzyna kleiliśmy pokrywę prawą w kadecie i jak się rozgrzeje silnik to olej ucieka więc ja bym nie próbował


Wiesz moze o tym, ze zaden sylikon, hermetyk nie zastapi uszczelki?! To jest tylko bardzo dobry, dodatek ale nigdy nie moze byc stosowany sam. Pozatym olej to nie bendzyna i z tym nic nie powinno sie dziac, jezeli nic sie nie dzieje na zimnym silniku to dlaczego ma sie dziac na cieplym? Do skrzyni biegow nie trzeba stosowac sylikonu odpornego na wysokie temperatury, bo takowych tam nie ma!

Cytat:
a poza tym więcej czasu spędzisz przy klejeniu niż byś


Wiesz o tym, ze tym wiecej czasu na czyms spedzisz to tym lepiej to zrobisz i tym dluzej wytrzyma?! Przy takim traktowaniu co jakis czas bedzie trzeba wracac i robic wszystko na nowo. Ale jak chcesz sie meczyc?!...

Cytat:
kupił tą uszczelkę między krućcem a cylindrem i byś zrobił między krućcem a gaźnikiem


Jak juz sie kupuje jedna to po co robic druga? Po co sie meczyc za oszczedzenie paru groszy?! Nalepiej kupic porzadny material i zniego zrobic wlasnorecznie uszczelke. Jest to GAMBIT do uszczelek z kontaktem bendzynowym i korek do kontaktu olejowego, choc GAMBIT tez sie nada. Oczywiscie do skrzyni biegow mozna uzyc hermetyka lub sylikonu.

Cytat:
to na 100% jest lewe powietrze


Jak mozesz tak pisac jak zrobil test, ktory wykrywa, ze tego "lewego" powietrza nie dostaje:
Cytat:
Odpalam go bez filtra i jak przyloze reke to zaraz gasnie wiec jest dobrze
Natomiast niewiadomo czy tego powietrza nie dostaje za duzo? Ustreka wystepuje przed lub w samym gazniku. Do autora: Sprobuj zrobic to sam z tym filtrem tylko nie zatykaj calego otworu a tylko jego czesc, tak stopniowo. Jezeli wtedy zacznie chodzic dobrze potwierdza sie moje przypuszczenia. Prawdopodobnie gdzies paliwo wolniej leci lub jest za maly poziom w komorze plywakowej. Szczegolnie jezeli wsadzales nowy gaznik lub kranik niektore elementy moga sie przytykac. Masz moze filtr paliwa? Jak tak to jaki bibulkowy czy siateczkowy? Pisz co osiagnales, i jaki masz kolor swiecy, czy jest mokra czy sucha?

Cytat:
Pozdrawiam


Ja tez i mysle, ze sie poprawisz Wink "Ale nikt nie jest idealny szczegolnie kute drzwi koscielne bez finezji i szerokie jak Rosja ani woz drabiniasty zaladowany sianem pod szczyt, ktory sie chyli ku glebie, gdzie plynie muzyka i kreca program "You can dance, dance, dance" " .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Wto 19:15, 30 Gru 2008    Temat postu:

sorry pks 100 ale w tym wypadku mam rację sam mam uszczelkę między krućcem a gaźnikiem i mam z dętki i jakoś nie twargnieje i też kupowałem uszczelkę między cylindrem a krućcem a poza tym kolega Parzus ma tak samo tak ja kiedyś miałem przy swoim ogarku 200 więc wiem na 100% że to jest lewe powietrze i jak zatkałem gaźnik też mi zgasł od razu i jakoś też mi się nie wydawało że to było lewe powietrze a jednak to było to aha uszczelkę gumową mam już pół roku i nic nie stwargniała Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 19:20, 30 Gru 2008    Temat postu:

Skąd wiesz że nie stwardniała?? rozbierałeś to czy tylko z wierzchu???
A co do tematu to polecam sposób pks100
PS pks wreszcie zrozumiałeś o co mi chodzi z tym przytykaniem gaźnika xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 19:54, 30 Gru 2008    Temat postu:

Wiesz co nigdy nie mozesz byc pewien czy ta gumowa wkladka stwardnila czy nie, albo za ile czasu sie to stanie. Tylko nie zdziw sie kiedys jak zostanie Ci tylko po niej pyl albo uszkodzisz jakis element w cylindze. Zawsze staram sie dobrze radzic, ale jak chcesz kiedys przeprowadzic wczesniej remont Twoja sprawa. Niekotrzy wola caly czas naprawiac niz normalnie uzytkowac i co jakis czas zerknac. Co do lewego powietrza ten sposob jest skuteczny na 99%. Jezeli nie wychwytuje to lapane powietrze jest bardzo male i mozna je zniwelowac za pomoca gaznika. Ale wszystko sie jeszcze okaze i przyjdzie z czasem. Pozdrawiam

P.S. Nie wiem czy to ty bazalt ale o tym sposobie rzeczywiscie mi ktos powiedzial i nie chcialem wierzyc. Dopiero pozniej przeczytalem o tym w jakies broszurce a potem zaczelem stosowac i szukac wad. Metoda ta jest bardzo dobra, prosta i chyba jedyna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin