Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Parzus
Bywalec

Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 22:04, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Filtra paliwa nie mam... mam nowy kranik, wężyk i gażnik z małym przebiegiem który rozebrałem i dokladnie przeczyscilem sprobuje iglice obniżyć całkowicie i założe filtr i przejade sie z filtrem zobaczymy
aha co do świecy to własnie taka ciekawostka kupiłem nową iskre i ogar wogule mi nie palił założyłem durgą nową które oczywiscie ustawilem i nie palil nawet na popych dzisiaj zalozylem jakas przepalona stara iskre i pali na dotyk... dziwne
słuchajcie a może te obroty to wina zapłonu ? mysle że dobrze ustawiłem 0,4 mm w GMP ale no sam już nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 12:45, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Powiem tak czesto nowe kraniki maja resztki syfu z fabryki, potem ten syf zatyka gaznik. Wiec wypadalo by przedmuchac wszystkie dysze wraz z zaworkiem iglicowym. Co do iglicy to predzej wypadaloby ja podniesc niz obnizyc. Jak obnizysz bedzie dostawal jeszcze wiecej powietrza. Co do zaplonu przewidywalem taka mozliwosc. Zapolon to nie tylko ustawienie przerwy na platynkach w GMP tloka na 0,4mm! Sprawdz czy na nowych swiecach jest iskra. Zrob tak odkrec sruby mocujace caly iskrownik(dwie z takimi podkladkami) i przekrec iskrownik minimalnie w lewo, ale naprawde minimalnie. W ten sposob opuznisz zaplon. Porzadnie dokrec sruby i na nowo ustaw przerwe na platykach 0,4mm w GMP tloka. Wtedy sprawdz czy jest iskra na jakies nowej swiecy i ta nowa! swiece wkrec i odpalaj bez przelewania gaznika. Kop caly czas a pozniej, po jakis 30 kopnieciach stopniowo dodawaj gazu. Wypadaloby sie tez przebiec. Dla osob niedoswiadczonych ustawienie zaplonu jest wrecz niemozliwe, dla osob wprawnych wystarczy srubokret i klucz do swiec a ustawiaja po zmroku i z 2 promilami alkocholu w krwi. Ja nadal zajalbym sie gaznikiem potem ingerowal w zaplon. Napisz o swoich okryciach. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Parzus
Bywalec

Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 17:48, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Jak iglice dam na sam dół to raczej dostanie mniej powietrza ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 23:11, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Jak dasz iglice na sam dol to dostanie mniej paliwa a wiecej powietrza. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bazalt
Moderator

Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Śro 23:23, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
pks100 napisał: | Jak dasz iglice na sam dol to dostanie mniej paliwa a wiecej powietrza. Pozdrawiam |
i tu sie kolego mylisz bo jak dasz iglice na sam dół to będzie brał mało powietrza więcej zupki bo opadnie niżej przepustnica i mniejszy przepływ powietrza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 23:57, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
No nie nie myle sie... Gdy dam nizej iglice przepustnica zostanie na tym samym miejscu. Pozwolilem sobie zrobic bardzo uproszczony schemat gaznika:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ustalmy, ze przpustnica reguluje przeplyw powietrza i paliwa, choc glownie powietrza, wiec mowiac, iz reguluje tylko sklad powietrza nie popelnilbym duzego bledu. Iglica reguluje tylko iloscia rozpylanego paliwa. Podnaszac badz opuszczajac iglice przepustnica pozostaje w swoim stalym polozeniu, poniewaz opiera sie na srubie regulacyjnej, wiec ilosc powietrza pozostaje bez zmian. Z rysnku jasno wynika, ze tym nizej iglica tym paliwo zostaje rozpylone w mniejszym stopniu, w mniejszych ilosciach. Z tego wszystkiego nasuwa sie jasny wniosek, ze tym nizej iglica tym mieszanka paliwowo-powietrzna bedzie bardziej uboga w paliwo. Wiec Twoj wniosek, ze:
Cytat: | jak dasz iglice na sam dół to będzie brał mało powietrza więcej zupki |
Nie jest zgodny z prawda a wytlumaczenie:
Cytat: | bo opadnie niżej przepustnica i mniejszy przepływ powietrza |
Jest calkowicie bezsensowne i bezpodstawne.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Czw 0:04, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lopez
Moderator

Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Czw 0:36, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
pks100: Im dasz zabezpieczenie iglicy na wyższy rowek tym silnik dostanie mniej paliwa, a więcej powietrza. Im zapinka iglicy na niższy rowek tym silnik ma więcej paliwa a mniej powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Parzus
Bywalec

Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 9:15, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
czyli jak dam iglice na sam dół to bede miał większe czy mniejsze obroty ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arrrtur
Częsty bywalec

Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 9:52, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
im dasz nizej ta blaszke to chyba bedziesz mial nizsze obroty a im wyzej to bedziesz mial wieksze.wczoraj sprawszalem i jak dalem na sama gore to mialem wysokie obroty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 15:10, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Lopez napisał: | pks100: Im dasz zabezpieczenie iglicy na wyższy rowek tym silnik dostanie mniej paliwa, a więcej powietrza. Im zapinka iglicy na niższy rowek tym silnik ma więcej paliwa a mniej powietrza. |
No to sie zgadza. Z tym, ze powietrza dostaje ciagle tyle samo a iglica reguluje sie tylko ilosc rozpylanego paliwa Teraz mowisz o ustawieniu zabezpieczenia na rowkach i wypowiedz ma 100% racje. Wtedy mowiles o polozeniu iglicy wzgledem np. przepustnicy. Zapinajac ilgice na wyzszy rowek opuszczasz iglice i dostaje mniej paliwa(mieszanka ubozsza) i odwrotnie.
Cytat: | czyli jak dam iglice na sam dół to bede miał większe czy mniejsze obroty ? |
Tu nie koniecznie chodzi o obroty tylko raczej o sklad mieszanki., Ale teoretycznie jak obnizysz iglice bedzie mial wyzsze. Jak dasz na nizszy rowek bedzie mial nizsze. Sprawdza sie to tylko przy takiej samej regulacji gaznika. Bo po kazdej zmianie polozenia iglicy powinno dokonac sie regulacji obrotow biegu jalowego za pomoca jedynej sruby regulacyjnej w tym gazniku. Iglica powinna byc ustawiona pod dana swiece, czyli tak aby jej elektrody(swiecy) mialy kolor brazowy, niektorzy mowia kawowy. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PTK
Bywalec

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: Pią 11:35, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
arrrtur napisał: | im dasz nizej ta blaszke to chyba bedziesz mial nizsze obroty a im wyzej to bedziesz mial wieksze.wczoraj sprawszalem i jak dalem na sama gore to mialem wysokie obroty |
Ta blaszka to spinka, która blokuje iglicę za rowek, żeby po dodaniu gazu,czyli po podniesieniu przepustnicy podnosiła się razem z nią. Nie ma wpływu na obroty silnika, wolne obroty ustawia się śrubą regulacyjną, podwyższa przez wkręcenie, zwalnia przez odkręcenie, a połozeniem iglicy zmienia się skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Potwierdzam to co napisał pks100.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PTK dnia Pią 11:37, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Parzus
Bywalec

Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 17:27, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj tą blaszke na iglicy przeniosłem na trzeci rowek od góry czyli przed ostatni... ale nic sie nie zmieniło obroty jakie były takie są ;/ czyli cholernie wysokie mimo że przepustnica jest na samym dole nawet jakbym calkiem wykrecil srube regulacyjną to i tak obroty ma strasznie wysokie ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek025
Wymiatacz

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Pią 18:29, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mówiłem ze to lewe powietrze weź uszczelnij w tych miejscach co ci napisałem we wcześniejszych postach na 99,9% pomorze Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Parzus
Bywalec

Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 18:59, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
gaźnik mam uszczelniony w 100%...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek025
Wymiatacz

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Pią 19:38, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
a może to będzie wina za małej przerwy na platynkach i na świecy i lub nie dobrze ustawionego zapłonu Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|