Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
songo_s23
Początkujący

Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:22, 10 Lip 2009 Temat postu: Wymiana łożysk na wale!! POMOC |
|
|
Witam. Jak mam wyjąć korbowód wału. Ponieważ chciałbym wymienić łożysko igiełkowe.
Prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 14:01, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
tylko do tokarza iść z tym wałem i zrobić regeneracje, sam nic nie zrobisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek025
Wymiatacz

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Pią 15:32, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
plusminus on się pyta jak wyciągnąć korbowód a nie gdzie zanieść otóż songo_s23 musisz rozpołowić silnik i wał zanieść do gościa który zajmuje się regeneracją wałów i kupić korbowód z łożyskiem igiełkowym Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
songo_s23
Początkujący

Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:55, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krych23
Początkujący

Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 7:41, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
ja wyciaglem sobie sam ;p tata moj zrobil mi klucz specjalny... bo ciezko wyjac jak nie wiem....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sawik
Częsty bywalec

Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 9:00, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Tak ale lepiej zanieść do gościa który regeneruje, on odrazu wyważy wał itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 18:44, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Pytanie była proste, jak?! Otóż robi się to dorobionym kluczem, specjalistycznym przyrządem lub przystawką do prasy hydraulicznej. Polecam trzecią możliwość. To tak na ten temat...
Teraz podzielę się swoją własną opinią, może coś zrozumiecie... Rozłożenie wału to pryszcz tak samo jak złożenie. Przy składaniu zazwyczaj korzysta się z prasy z czujnikiem optycznym. Teraz następuje wyważanie wału, czyli usuwanie bić czopów(do 0,01mm), bić bocznych i promieniowych koła zamachowego. Co się stanie jak będzie źle, a nawet na przyrządach trudno go wyważyć?! No cóż, rozlecą się łożyska, tłok, pierścienie, skrzywi się korbowód, gładź porysuje itd. itd Po co to komu?! A teraz następna miła wiadomość, czyli procentowe wyważanie korbowodu, a to jeszcze śmieszniejsza sprawa, o której mało kto pamięta. Jeżeli jest dobrze robota wykonana to silnik nie ma drgań! Przynajmniej są mało wyczuwalne, więc wpływa to na komfort jazdy. Oczywiście można myśleć, że kupi się bądź zrobi urządzenia, nauczy się i zrobi się samemu. Jednak zapewniam, że są to koszty w dziesiątkach a nawet setkach tysięcy złotych i o wiele lepiej iść do profesionalnego zakładu gdzie zrobią taki śmieszny wał za grosze... regeneracja polega na wstawieniu nowego korbowodu, łożysk, kompletnemu wyważeniowi i często na wymianie czopów. Aby wyważyli korbowód potrzebują oryginalny zestaw tłokowy i nowy tłok wraz z pierścieniami, sworzniem i zabezpieczeniami. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|