Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 20:52, 09 Lip 2009 Temat postu: Wogóle nie pali proszę o pomoc |
|
|
Dobra zacznę od nowa od kąd robię remont JAWKI. A więc tak próbowałem ją odpalić po wyczyszczeniu itd, Jawka na dwójce jak pchałem tak jakby jechała ale wogóle nie miała mocy kompletnie ZERO. Wiedziałem też że zepsuty był gaźnik. Kupiłem nowy gaźnik jakby nei było za 8 dych, odkręciłem cylinder a tu ? Popękane pierścienie itd, kupiłem nowy tłok i pierścienie i zamontowałem, kupiłem także nową świecę F95. Zadowolony próbuję odpalić JAWĘ a tu?? Gorzej niż przed naprawami bo wogóle zero oznak życia, A jak wleję benzynę bezpośrednio do cylindra i przykręcę świecę to wytryskuje mi chyba olej Pomóżcie mi co to może być bo jutro chcę już ją naprawić i ewentualnie rano pojadę do sklepu. Z góry dziękuje za odpowiedź.
A i może być że cylinder jest źle uszczelniony? Bo na rysunku który daję to miejsce gdzie jest zaznaczone to chyba ktoś sylikon dawał a mi wytryskiwało paliwo wcześniej po naprawach z pomiędzy cylindra a głowicy. Fotkę głowicy daję
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sniiKe
Wymiatacz
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Drawski Młyn [wlkp]
|
Wysłany: Czw 21:14, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Zapłon za późny / wczesny?? Jeżeli już pali, a jednak dupa:P .
EDIT
Kumpel ma podobny problem. Sprawdź iskrę, czy nie traci iskry (przerywa, jak na popych więc możliwe) itp. Stan platynek, czy dobrze zapłon masz ustawiony.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sniiKe dnia Czw 21:18, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 21:20, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
właśnie o to chodzi że wcześniej tak jakby paliła a teraz dupa kompletnie nic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 21:24, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
zdaje się że źle głowice dokręciłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 21:28, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Okej spróbuję dokręcić głowicę i dać sylikonem bo zakupiłem go niedawno, ale dlaczego jak wleję benzynę do cylindra i kopnę to wylatuje jakiś olej????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 21:39, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
a skąd ci ten olej wylatuje, jak między głowicą a cylindrem to jest właśnie źle dokręcona głowica, silikon w takim połączeniu nie wiem czy coś da, najlepiej daj normalną uszczelke, no i głowicy nie dokręcasz jak się da i jak chcesz tylko na krzyż
z siłą chyba 79Nm jak dobrze pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 21:41, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ty no ale ten olej jest przy świecy.... nie wiem o co chodzi już mnie to wk****a
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 6:33, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
plusminus napisał: | a skąd ci ten olej wylatuje, jak między głowicą a cylindrem to jest właśnie źle dokręcona głowica, silikon w takim połączeniu nie wiem czy coś da, najlepiej daj normalną uszczelke, no i głowicy nie dokręcasz jak się da i jak chcesz tylko na krzyż
z siłą chyba 79Nm jak dobrze pamiętam |
No ku*** mać! Ludzie skąd wy się bierzecie! Po głowice jak się już coś daje to tylko uszczelkę i silikon tylko trzeba poczekać aż z twardnieje. A liczby typu 79Nm są z dupy wzięte! Z takim momentem dokręca się głowicę w samochodzie czterocylindrowym benzyniaku, najlepiej starszego typu, odprężonym a nie głupią szpilkę w Jawce! Tu każda śruba ma być dokręcona z maksymalnym momentem 10Nm, zresztą tak samo świeca z 13Nm. Więc w sumie moment dokręcenia głowicy wynosi poniżej 40Nm. Większość szpilek puszcza przy 15Nm!
Co do autora proszę zajrzeć w tabelę napraw a potem znów napisać posta...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 7:37, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki stary takiej porady potrzebowałem "zajrzyj w tabelę napraw" i co mam wszystko pokolei tam naprawiac?? Poprosiłem o pomoc abyście mi pomogli a nie dali radę zajrzyj w tabelę lub co innego, gdyby nie chciało mi się tego naprawiać kupiłbym drugą jawkę i ch*j.
Powie ktoś dlaczego świeca zalana jest jakimś olejem??
Znalazłem w necie że może to być wina iglicy w gaźniku że jest za wysoko albo poziomu paliwa w komorze pływakowej tak? Ale czy tylko to może byc przyczyną?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiek17 dnia Pią 7:41, 10 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Goger
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:27, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Słuchaj i tu poprę pks 100 bo jest książeczka trochę stron masz no ale pikuś czytać umiesz więc dasz sobie rade a jak przy okazji przeczytasz o innym elemencie w moto to się nic niestanie każdy kiedyś tak zaczynał a moim zdaniem jeśli ci olej pluje koło świecy to masz albo niedokręconą świece albo krzywo wkręcona o co nietrudno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 8:38, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Chłopaki a może być simmering od strony sprzęgła zwalony?? Zaraz jadę do sklepu kupie go jak tak xd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Goger
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:43, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A jaką masz świece jak wykręcisz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 10:18, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
nie zwróciłem uwagi, dam dziś znać wieczorem jak wrócę z działki, kupiłem simmering i wymienię dziś i zobaczę czy coś da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 13:11, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze powyższy post podchodzi pod regulamin... Co do usterki jakbyś przeczytał 5 linijek tekstu by Cię głowa nie rozbolała a pisze tam dokładnie to samo co każdy z nas tłumaczy i jest to po prostu nudne. Jeżeli chcesz naprawić motor nie dotykając go to Twoja sprawa, albo inaczej patrząc z zewnątrz i zastanawiając się co może być przyczyną?! Dobra przeczytałbyś, nie pomogło by lub tylko byłaby poprawa korzystasz z opcji szukaj i rozwijasz usterkę. Tak to powinno być , a tak marnujesz swój i nasz czas, poza tym niczego się tak nie uczysz no i zawalasz forum. A teraz wytłumaczę Ci o co mi chodzi, zadałeś pytanie o świecę, zacytuję:
Cytat: | Powie ktoś dlaczego świeca zalana jest jakimś olejem?? |
Myślisz, że przyczyna jest jedna?! Ależ nie popatrz:
1. Kompresja
-Nie dokręcone śruby,
-Deformacje elementów,
-Brak prawidłowych uszczelnień,
-Nieudany tuning,
-Wytarte pierścienie,
-Owalizacja cylindra,
-Rysy cylindra,
-Dziurawy lub źle założony tłok,
-Nie spasowane okna cylindra,
-Uszkodzona świeca,
-Źle złożony silnik itd.
2. Zapłon
-Złe ustawienie,
-Przebicie,
-Złe podłączenie,
-Złe ustawienie platynek,
-Uszkodzony kondensator,
-Uszkodzone platynki(zużyte),
-Złe usatwienie cewek bądź magneta,
-Ścięty klin,
-Obracająca się krzywka,
-Zdeformowana krzywka,
-Zła świeca,
-Źle dobrana świeca,
-Źle doregulowana bądź dogrzana świeca itd. itd.
3. Układ wydechowy
-Zapchanie układu,
-Źle dobrany układ,
-Nieudany tuning układu itd. itd.
4. Układ zasilania
-Zapchany filtr powietrza,
-Rozkalibrowany gaźnik,
-Rozkalibrowane dysze(główna i biegu jałowego),
-Źle doregulowany gaźnik,
-Nie oryginalny gaźnik lub jego podzespoły,
-Wytarta iglica bądź rozpylacz,
-Iglica za wysoko,
-Poziom paliwa w komorze za wysoki,
-Zacięty zaworek,
-Uszkodzony zaworek,
-Zacięta blaszka pływaka lub złe jej ustawienie,
-Zacięty pływak,
-Dziurawy pływak itd. itd.
5. Inne usterki
-Typu simmering od strony sprzęgła,
-Za duża ilość oleju w benzynie itd. itd.
Co jest tego, a każdą myśl da się rozwijać. Właśnie po to są tabele napraw!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek17
Częsty bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 15:35, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dziś dałem sylikonem między cylindrem a głowicą i przykręciłem, jeśli jutro nie odpali sprzedaje jawke, tlyko kasy co w nią włożyłem to dawno bym miał normalny działający elegancko sprzęt. Jak się nie uda w poniedziałek dam fotki Jawki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|