Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Comandor
Nowy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:34, 26 Maj 2008 Temat postu: Wał do regeneracji? |
|
|
Witam, robię remoncik silnika i jak na razie to widzę że mam wszystko oryginalne w nim i zapewne wał też. Więc mam pytanie czy takie zachowanie że korbowód chodzi na łożysku w lewo i w prawo ok1-2mm to muszę go dać do regeneracji? czy mogę go włożyć i dalej jeździć na nim?
Jeszcze jedno czy wymienić łożyska czeskie na nowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
garden92
Wymiatacz
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: z Katowic
|
Wysłany: Pon 10:42, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Korbowód może się ruszać na boki w lewo i w prawo ale nie może mieć luzów góra dół, jak ma luzy góra dół to wał do regeneralki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stoone
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pon 10:58, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Moje wyjaśnienie może być trudne do zrozumienia, ale postaram się to wyjaśnić
To jest ustawienie pionowe wału
Wał nie może mieć bicia w pionie (tak jak pracuje) w poziomie (na boki) może się poruszać. Zapewne między tłokiem a korbowodem w miejscu gdzie jest sworzeń też będzie się przesuwał w poziomie.
Łożyska, zależy ile maja wypracowane. Najlepiej sprawdzić jak są założone na wale. Na boki mogą się przeginać, ale najważniejsze są czy nie stuka jak podnosisz je góra i dół.
Jeżeli się zdecydujesz na wymianę to kup łożyska bardzo dobrej firmy do silników wysokoobrotowych.
Osobiście w swoim sprzęcie nie wymieniałem, bo były w bardzo dobrym stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pon 11:08, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisali koledzy na boki może się ruszac, mi też sie leciutko rusza (nowe też mają minimalne luzy ). Natomiast góra-dół nie może sie ruszac i wtedy albo regeneracje albo nowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Comandor
Nowy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:39, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
uff to dobrze bo góra dół ani drgnie ale na boki troszkę chodzi. Więc bardzo dziękuję za pomoc chłopaki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Comandor dnia Pon 11:40, 26 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Danek
Bywalec
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 14:22, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
wiesz co ale jak robisz remonmt silnika, to wartobyłoby zrobić regeneracje wału, bo po szlifach wał może nie wytrzymać.... Mój kumpel miał taki przypadek;))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel93
Wymiatacz
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Myszkowa
|
Wysłany: Pon 14:31, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
przecież jak mówi że wal nie ma luzów góra-dół to mu sie nie rozleci. Ja mam cyl 55 i jakoś wal sie jeszcze nie rozlecial i nic nie wskazuje na jego koniec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stoone
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pon 15:50, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Regeneracja nie potrzebna. Można ewentualnie dać wał do sprawdzenia czy nie ma "bić". Koszt to pewnie do 20zł. Jednak nie ma to sensu, jeżeli silnik jest składany przy pomocy młotka i nie doświadczonego użytkownika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roki124
Bywalec
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 16:24, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
A ja ci powiem tak to tak jak w samochodzie wał niemoze miec zadnych luzów dlatergo musisz zrobic regeneracje lub poprostu kupic nowy on niemoze sie ruszac ani na boki ani w poziomie bo bedzie ci stukac ja do swojego sprzeta wsadziłem wał który niemial grama luzu . Posłuchj wiec mnie bo mam ojca mechanika to troche sie znam na tym:): pozdrawiam roki124
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Comandor
Nowy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:57, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Dobra panowie zobaczymy jak sytuacja z funduszami sie rozwinie i czy zregeneruje go. Stoone zapewniam Cię że nie rozbieram ani składam silnik ani nic innego za pomocą młotka 2kg, przecinaka i na siłe pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bazi
Wymiatacz
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie
|
Wysłany: Pon 17:24, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Jak zamierzasz jawką pomykać przez dłuższy czas to radze ci wykonać regeneracje. Nieprzyjemne metaliczne stukanie powoduje zazwyczaj właśnie luz na łożysku głównym korbowodu. Chyba, że masz wał który leżał parenaście lat nieużywany i faktycznie luzy nie występuja to możesz zakładać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 19:22, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
roki124 napisał: | A ja ci powiem tak to tak jak w samochodzie wał niemoze miec zadnych luzów dlatergo musisz zrobic regeneracje lub poprostu kupic nowy on niemoze sie ruszac ani na boki ani w poziomie bo bedzie ci stukac ja do swojego sprzeta wsadziłem wał który niemial grama luzu . Posłuchj wiec mnie bo mam ojca mechanika to troche sie znam na tym:): pozdrawiam roki124 | Kolejny z ojcem mechanikiem...
Dobra, zgodze sie, ze w 4T przejscie z korby w czop musi byc odpowiednio wyprofilowane, korbowod dyndac sie nie moze, bo sie silnik bedzie tłukł. W 2T sytuacja przedstawia sie nieco inaczej i taki luz w odpowiednich granicach nie powoduje niepokojacych dzwiekow.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
roki124
Bywalec
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 19:35, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Owszem kolenjny mechanik niesłuchaj innych jak chcesz pojezdzic pare lat to zrób dobrze a nie byle jak i niesłuchaj innych ze moga byc luzzy bo to nieprawda ja jak bym robił to robiłym tak by chodziło i niestukało tym bardzoej ze znam kolege który tak zrobił tez zlozył silnik z luzami pojezdził z miesiąc i korbowód mu wyszedł bokiem . Takze polecałbym ci zrobic to tak jak zrobił by mechanik w samochodze hehe . Ale podkreslam to jest tylko moja opinia a ty mozezz niej albo skorzystac albo nie . Pozdrawiam roki124
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 8:03, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Jak chcesz sprawdzić czy wał jest naprawdę wart to weź złap go za korbowód i sutkaj ręką w główkę korbowodu.Jeżeli będzie dzwonił to znaczy że już nie jest za ciekawie,ale jeżeli bezie to normalny głuchy dźwięk to wporządku.Wiem coś o tym bo regenerowalem wał i tak mechanik przy mnie robił,a po regeneracji już nic nie dzwoniło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stoone
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Wto 8:17, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Weź ten wał i idź do warsztatu regeneracyjnego tam ci powiedzą czy regeneracja czy ok. Jak nie ma się wału ręku to trudno powiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|