Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grego-jawa50
Nowy

Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmno
|
Wysłany: Czw 15:37, 10 Lip 2008 Temat postu: V-max Jawa 50 typ 23 mustang |
|
|
Jaka jest maksymalna prędkość jawy 50 bo moja z ledwością jedzie 47k/h wszedzie widze ze jest napisane jawa 50 max V-70km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
bartek_00
Wymiatacz

Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Czw 15:56, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
W Polsce motorower nie moze przekraczac predkosci 45km/h twoj i tak jest za szybki. Aha i nie pytaj o V-Maxy innych bo zaraz uslyszysz mowy moja 72 na prostej, a moja 95 z gorki , a 82 na prostej na 2 biegu ... Jesli twojej Jawce nic nie dolega to ciesz sie , to nigdy nie byl i nie bedzie scigacz to ma jezdzic wolno i tak jezdzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motórzysta
Emerytowany Moderator

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Czw 17:40, 10 Lip 2008 Temat postu: Re: V-max Jawa 50 typ 23 mustang |
|
|
grego-jawa50 napisał: | Jaka jest maksymalna prędkość jawy 50 bo moja z ledwością jedzie 47k/h wszedzie widze ze jest napisane jawa 50 max V-70km/h |
A odblokowana jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lopez
Moderator

Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Czw 18:30, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Sprawdź najpierw czy jest odblokowana i wtedy powiedz nam Bardzo możliwe, że masz już zużyty tłok układ tłok-cylinder i silnik nie ma kompresji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
grego-jawa50
Nowy

Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmno
|
Wysłany: Czw 20:16, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
a jak sprawdzić czy jest zablokowana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lopez
Moderator

Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Czw 20:20, 10 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Zobacz jaki masz otwór w króćcu (to co łączy gaźnik z cylindrem). Jeżeli od strony gaźnika jest okrągły to znaczy, że jest zablokowany, jeżeli taki kwadratowy = odblokowany. Zobacz ile ci wchodzi kolanko do tłumika (powinno około 2-3cm). Zobacz jakie masz dysze w gaźniku (większa powinna miec 68 ), no i zapłon powinien byc ustawiony na 1,8-2,0mm przed GMP
Co do odblokowania polecam to: http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/abc-jak-oblokowac-silnik-w-ogarze-200,4442.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lopez dnia Czw 20:21, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawel93
Wymiatacz

Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Myszkowa
|
Wysłany: Pią 10:46, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ja mam ogarka odblokowanego ,cyl nowy 55ccm komprecha bajeczna i jakoś jeddzie mi góra 60km/h na prostej ale to chyba przez to że mam przelozenia 11/55 założę sobie chyba z tylu zębatke od komarka (38z) i bedzie lecial z 70-80 km/h
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawel93 dnia Pią 10:48, 11 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 11:03, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Warto sprawdzicz czy motorek jest zablokowany, chc znam przypadki(czytaj kolega ), ze na zablokowanym silniku jechali 55km/h z lekkiej gorki. A tak naprawde blokowany ogar jedzie 50km/h, jawka mniej ;/ Ja w sumie nigdzy nie przekrecilem licznika, bo zawsze na dotarciu jezdze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PawelOO
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17:40, 12 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Co do tych zębatek to zamiast zmieniać tylnią zmień przednia na 13z. Odblokowany ogar pojedzie w granicach 70 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 10:13, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Cos powiem w tym roku odblokowanym ogarem udalo mi sie osiagnac predkosc 70km/h bez zmiany zebatek, 75km/h z zebatka 12z, i 80km/h z zebatka 13z. Przy czym przy 11z palilem gume, przy 12z zrywalem piach a 13z normalnie ruszalem bez pasazera. Kazdy pomiar byl przeprowadzony samochodem Astra 2 z silnikiem 2.0 TDi. Jest to wynik dla mnie przynajmniej imponujacy. Uzyskalem to silnikiem po remoncie generalnym. VI szlifem cylindra czeskiego na orginalnym dwu pierscieniowym tloku i czeskim walem z regeneracji. Lozyska skf. Kolega powiedzial ze zrobi cos z silnikiem, nie wiem co ale mowil cos o nowym hartowaniu przekladni w skrzyni biegow i dopracowaniu szprzegla oraz okien w cylindrze. Tak czy inaczej silnik zostal bardziej dopracowany niz ztuningowany! Jest w idealnym stanie nawet kartery zostaly lekko zwszlifowane dla lepszej szczelnosci. Niektore srubki zostaly zastopiane wiekszymi. Wszystko to ambicie kolegi tak aby silnik przy mojej ostrej jezdzie nie rozlecial sie i jezdzil jak najdluzej dlatego nie stosowalismy tuningu. W elektronice zastosowalem modul z mapa zaplonu, dlatego ogar ma moc od najnizszych do najwyzszych obrotow. Zostal tez on pozadnie dotarty przez 1000km z okresowymi czynnosciami obslugowymi.Ale najwiekszy efekt to zmiana tarczy z tylu. Przez pewien okres zastosowalismy specjalnie dorobiona przez nas tarcze z tylu. Musielismy do tego na nowo wiercic dziury w bebnie i przerobic troszke lancuch oto wyniki:
zebatka przod, bieg-v-max, opis
11z, I - 36km/h, II - 62km/h, III - 81km/h(jak wogle sie do niego doszlo), normalnie
12z, I - 40km/h, II - 66km/h, III - 87km/h, ruszanie z odepchnieciem
13z, I - 43km/h, II - 70km/h, III - 89km/h, ruszanie z biegu i wskokiem na motor
A teraz nasz najlepszy test, do zabawy uzylismy oczywiscie Ogara poniewaz jest lzejszy. Wzielismy moto i maksymalnie go odchudzilismy. Lampy blotniki siedzenie itd. Na najwiekszych ustawieniach ruszylem z miejsca, moja waga 65kg, normalnie. Zanotowana przez nas predkosc wyniosla uwaga 96km/h. Fajnie sie to czyta ale taka jazda to katorga. Zero przyspieszenia! Jazda w dwie osoby jest niemozliwa! By wlaczyc trojke trzeba wziosc rozped na prostej okolo 2km! Ale splanie jest bardzo male. Na dotarciu 3,2l, przy normalnej jezdzie 3,6l, przy najwiekszym przyspieszeniu 4,2l a przy najwiekszym V- maksie 3,4l. Przejechalem Ogarkiem okolo 3500km, liczniki nie jest w stanie pokazac takiej predkosci wiec robie pomiar na oko, i nie widze sladu zuzycia. Oprocz tego ze odkrecila mi sie sruba od automatu zmiany biegow. Moze za rok wezmiemy jego jawe a nie mojego ogarka i pobawimy sie na najwieksza moc. Tylko wtedy bedzie trzeba zastosowac szpilki M8 u mnie sa M7 a i tak po dotarciu lekko sie odkrecily...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ogierek093
Wymiatacz

Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Sob 12:16, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
czyli można powiedzieć ze taki mały tuning zastosowałeś (wydaje mi się że samo zwiększenie średnicy tłoka już jest w pewnym sensie tuningiem bo nico podnosi pojemność)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 19:48, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Tak mozna powiedziec ze chodzi o lekki tuning. Ale chodzilo nam bardziej o wzmocnienie silniki niz podnoszenie osiagow. W ten sposob udalo nam sie uzyskac silnik jakby byl fabrycznie nowy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jawkowicz
Wymiatacz

Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 20:05, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Chciałbym to zobaczyć Jaką masz średnicę cylindra?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PatrickM
Emerytowany Moderator

Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Sob 21:08, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
VI szlif? Jak długo na tym pociągniesz? Nie wierze że Ci cylinder wytrzymał 3500km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jawkowicz
Wymiatacz

Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 9:37, 17 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
A dlaczego cylinder mógłby nie wytrzymać? Gorzej z wałem i jego łożyskami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|