Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymonjawa
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Sob 14:28, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Naprawdę? Tu cie zalatwie bo wbijalem i i trzymalem druga reka caly tlok z walem i po wbiciu luz byl identyczny na bok . Luz w poprzednim poscie to chodzilo mi o ten tloka na sworzniu. Ale naprawde innym sposobem bez przerabiania tloka i lub sworznia to bym nie zamontowal ręką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 16:28, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
To trzymałeś tłok czy wał a może jeszcze korbowód? Weź poczytaj choć odrobinę zanim się weźmiesz za coś, wału ani sworzni (żadnych) nie wolno traktować młotkiem! Tak na serio to należy unikać używania młotka. A jak już tak baaardzo chciałeś to wcisnąć na pałę to po co młotkiem? Lepiej już by było ścisnąć imadłem przez deseczki drewniane. W ogóle pomierzyłeś średnicę sworznia i otworów w tłoku? I teraz na które "boki" ci coś "lata", jak chcesz by ci ktoś pomógł to dokładnie opisz o co ci chodzi, to nie jest forum wróżbitów-maciejów. Jak nie potrafisz opisać to rozrysuj to w paincie i wrzuć tutaj. Lata ci jak na rysunku 1 czy 2?
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo latanie jak na rysunku 2 jest normalne. Na rysunku 1 jest przypadek z zniszczoną główką korbowodu (lub jej tulejką).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymonjawa
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Sob 18:49, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
tlok i stary sworzen 4mm tlok i nowy sworzen 4mm niewiem ale tyle mi pokazuje. STARY sworzen wchodzi w tlok i reszte reka a nowy nie. I tlok rusza sie jak na 1 twoim rysunku. POZDRAWiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 6:19, 21 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No to masz do wymiany: prawdopodobnie tłok, sworzeń, tulejkę korbowodu (górną), być może dole łożysko igiełkowe oraz korbowód do sprawdzenia czy nie jest krzywy (zapewne jest). Wszystko załatwiłeś złym montażem. Ew źle spasowałeś tulejkę do sworznia. I tutaj chyba można zamknąć temat.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz dnia Nie 6:19, 21 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymonjawa
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Nie 22:26, 21 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
a i zapomnialem dodac ze nowy sworzen przed montowaniem sprawdzalem to przez korbowod wchodzil bez oporow a w tlok tylko mial felerne opory reka na wcisk nie wchodzil nawet jak rozgrzalem tlok i sworzen . Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 6:13, 22 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ale ty jesteś beton niereformowalny, ty ciągle że podgrzałeś tłok i sworzeń, oraz dziwisz się że nie pasuje. Podgrzewa się tylko TŁOK, sworzeń należy schłodzić w lodówce! Inaczej to się nie uda (powtarzam ostatni raz). A to że sworzeń lekko przechodzi przez korbowód, to hmm bardzo dziwne nie? Bo sworzeń w korbowodzie robi taki pół obrót raz w jedną raz w drugą stronę, to było by głupie gdyby ciężko przechodził.
http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/sierpem-mlotem-c-d-kapitalka-223,7283.html
Temat dla ciebie do przeczytania w sprawie robienia kapitalki silnika, tylko fotki już wygasły. Następny post napisz jak to przeczytasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|