Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miciek1581
Nowy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:56, 27 Paź 2010 Temat postu: Tłok się blokuje - Ogar 200 |
|
|
Mam taki problem. Ostatnio jechałem sobie z kumplem moim ogarem i coś zaczęło dzwonić mi w silniku. Zatrzymałem się i byłem pewien, że to pierścienie na tłoku pękły. Odprowadziłem go do domu i spróbowałem jeszcze raz kopnąć a później jeszcze raz na zapych. Nic nie podziałało. Jak brałem na kopa to kopniak się ślizgał, ale wracał na miejsce, a tłok ani drgnął. Gdy wziąłem go na zapych to tylko koło mi się zablokowało. Postanowiłem więc odkręcić cylinder i zobaczyć co się tam dzieje. Sprawdziłem to, ale cylinder i tłok były ok. No cóż dobra dalej przekonany, że jednak jest coś nie tak kupiłem nowy cylinder, głowicę, tłok, pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia. Wymieniłem wszystko i znowu spróbowałem go kopnąć. Pierwsza próba była udana tłok się poruszył, ale druga już nie. Wrócił ten sam problem co napisane jest wyżej. Nie wiem co się dzieje. Pomocy. Czy to mogą być łożyska na wale???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Damian656
Bywalec
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 19:39, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
moze przyszed czs na wymiane lozysk hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Śro 20:22, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
raczej tak, lub zatarłeś wał, choć to ekstremalny przypadek, raczej coś wpadło w wał i go zablokowało, musisz rozebrać silnik jeżeli łożyska bedą kijowe to wiadomo wymiana i pytanie co z wałem, jak się bedzie obracał to moze wymiana łożysk wystarczy, jak bedzie stał to pozostaje regeneracja starego bądź kupno nowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miciek1581
Nowy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:34, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc. Zajrzę do wału i wtedy dam znać czy problem zniknął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Czw 13:33, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
a nie masz czasami problemu ze sprzęgłem?? zbyt mocno podciągnięte ?? wtedy kopniak by się ślizgał ale jeżeli byś pchał też było by czuć lekkie użycie sprzęgła??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miciek1581
Nowy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:24, 28 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
O. Możliwe. Dzięki. To też sprawdzę i od tego zacznę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Pią 7:06, 29 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
nie rób nic wielkiego zdejmij tylko linkę od sprzegło i wtedy zauważ postępy wykręć także śrubkę od regulacji sprzęgła w prawej pokrywie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miciek1581
Nowy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:21, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem z tym sprzęgłem, ale to jednak nie to. Dzisiaj zabrałem się za rozbieranie silnika. Zobaczymy co tam w środku siedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Śro 22:58, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
ja obstawiam łożyska na wale
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWa890
Częsty bywalec
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: zawiercie
|
Wysłany: Czw 0:02, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
ja też łożyska ale też może być silnik zatarty !!!!!!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Czw 9:04, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Wujek miał taki przypadek - dokładnie to samo! Okazało się że rozwaliła się śrubka trzymająca magneto i krzywkę (nie wiem jak, mówił że po prostu pękła i wypadł kawałek z łebkiem) a magneto zsunęło się i ocierało o cewki czy tam cały zapłon...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 10:29, 30 Gru 2010 Temat postu: Re: Tłok się blokuje - Ogar 200 |
|
|
miciek1581 napisał: | Postanowiłem więc odkręcić cylinder i zobaczyć co się tam dzieje. Sprawdziłem to, ale cylinder i tłok były ok. No cóż dobra dalej przekonany, że jednak jest coś nie tak kupiłem nowy cylinder, głowicę, tłok, pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia. |
możesz mi wytłumaczyć ten manewr? skoro nie wiesz co jest to po jaka cholerę kupiłeś cały komplet?
miciek1581 napisał: |
Jak brałem na kopa to kopniak się ślizgał, ale wracał na miejsce, a tłok ani drgnął. Gdy wziąłem go na zapych to tylko koło mi się zablokowało.
|
Nigdzie nie napisałeś, że tłok jest zablokowany tylko że się nie rusza przy kopaniu i koło jest zablokowane na pych. A na luzie idzie przekręcić wirnikiem? Opcji jest wiele, wał może być ok tylko jakiś tryb się sypnął w skrzyni. Jak starter nie działa a sprzęgło jest ok to na trybie pewnie przepuszcza(coś podobnego do wolnobiegu w rowerze). Tak czy siak, nie będziesz niczego wiedział dopóki wszystkiego nie sprawdzisz a najlepiej dopóki nie rozpołowisz silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miciek1581
Nowy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:37, 05 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Nareszcie zrobiłem remont silnika. Kupiłem nowy wał, cylinder, tłok, pierścienie, głowicę, łożyska na wał, przednią zębatkę i tarcze sprzęgłowe. Wymieniłem wszystko - nawet filtr powietrza. Wyczyściłem gaźnik i wydech. Ogar zapalił. Pojeździłem nim przez dwa dni. Po pierwsze stracił moc. Cholernie ciężko wchodzi na duże obroty, a jak już wejdzie to zaczyna się dusić. Strasznie zalewa mu świece (świece też była wymieniana na nową - marki champion). Dzisiaj już w ogóle nie chciał zapalić. Jak go kopnąłem to zapalił na sekundę i zgasł. Nie mogę dodać mu gazu, żeby nie gasł, bo na dużych obrotach muli, a co za tym idzie też gaśnie ;/. Jeździłem tak jak w zaleceniach max 30km/h. Nie mam pojęcia co się z nim dzieje. Mogłem o czymś zapomnieć napisać ale to wyjdzie wszystko w rozmowie na forum. Nie mam pojęcia co może z nim być nie tak... ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 22:01, 05 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
silnik jest źle wyregulowany, nie rozumiem nadal na co cały komplet wymieniłeś, może komplet jest wadliwy i w ogóle pewnie remont robiony motkiem i przecinakiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mati_pl xD
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLPK
|
Wysłany: Wto 16:06, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Stracił moc ponieważ cały sprzęt który wymieniłeś jest na dotarciu. A co do mulenia to myślę, że regulacja gaźnika się kłania. Na wolnych obrotach paliwo mu wystarcza, a jeśli dodasz mu gazu (więcej powietrza) to nie otrzymuje paliwa czyli mieszanka zbyt uboga i gaśnie (bo na powietrzu sobie nie pojeździsz ;]) Wyreguluj poziom paliwa. Myślę, że będzie problem z zaworkiem iglicowym skoro zalewa świecę, lecz trudności mogą wystąpić także z brakiem paliwa czyli przeczyść kranik, bo po takim postoju mógł osadzić się syf w baku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|