Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Śro 19:41, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
GOTOWANIE TŁOKA: Rzemieślniczy tłok musimy wygotować, tak dla pewności, ponieważ będzie "puchł" w cylindrze, dzieje się tak dlatego, że odlewane są w szybko stygnących formach. Bierzemy jakiś nie potrzebny wysoki garnek. Robimy ruszt który włożymy na spód garnka, tak żeby tłok nie dotykał dna. Kładziemy garnek z włożnym rusztem na kuchenkę gazową turystyczną i kładziemy tłok na prowizorycznym ruszcie, zalewamy go olejem silnikowym, około 5 centymetrów ponad tłok. Przykrywamy to pokrywką. Gdy olej się nagrzeje do około.200oC to musi się tak gotować przez 2-3 godziny. Po tym czasie wyjmujemy tłok i czekamy do ostygnięcia. Po wystygnięciu "smażymy" go ponownie. Łącznie robimy tak 3 razy. Po tym zabiegu będziemy mieć pewność, że tłok nie będzie "puchł".
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Śro 20:43, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Hehe a skąd bede miał pewnośc że jest akurat około 200oC ? Jeżeli będzie mi puchł to zrobie jak mówisz sorber Dzięki za artykuł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 21:40, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Po prostu olej wrze w temperaturze ok. 200-250 stopni Celsjusza. Musisz więc pilnować, aby się cały czas gotował. Tyle, że po takim zabiegu tłok może zwiększyć nieco swoje wymiary. Dlatego zaleca się najpierw wygotować nowy tłok, a potem pod ten tłok robić szlif cylindra.
Najlepiej by było dostać do Jawki tłok ze stopu AK20. Ma on mniejszą rozszerzalność termiczną. Tylko nie wiem czy do Jawki dostanie się taki tłok .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel93
Wymiatacz
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Myszkowa
|
Wysłany: Czw 13:53, 03 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
ja mam chyba tlok ze stopu AK12 ale nie napewno i tlok niepuchnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Czw 15:09, 03 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
nie ma z ak20. ten stop tylko na zamówienie i tłok ok 80zł kosztuje. ak12 jest standardowo dawany. to jest byle jaki stop alu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 21:13, 03 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Ak12 to standardowy stop na tłoki.
Ak20 to stop z większa zawartością krzemu. A tak drogi aż nie jest. Kumpel dał 40 zł za tłok do MZ ETZ251.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel93
Wymiatacz
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Myszkowa
|
Wysłany: Pią 10:04, 04 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
sorber napisał: | nie ma z ak20. ten stop tylko na zamówienie i tłok ok 80zł kosztuje. ak12 jest standardowo dawany. to jest byle jaki stop alu. |
ja dokladnie niepowiem jaki mam stop tego tloka bo patzrylem to tylko przy zakladaniu a silnika juz dawno nierozbieralem więc niepamiętam dokladnie. Ale wiem tyle że mi niepuchnie od nowości bo nigdy po rozgrzaniu niesłabł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 12:21, 05 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Chłopaki mam duży problem.Dzisiaj dokręcałem głowice,noi za mocno dociągnąłem jedną nakrętke i niestety-szpilka pękła,a jej kawałek został w silniku.Co mam teraz zrobić?Pomóżcie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Sob 19:31, 05 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Rozkręcic silnik (wpadła ci rozumiem do cylindra?) i wyjąc tą częśc a potem kupic szpilke ;p Dziwne pytanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 20:13, 05 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Nie,poprostu ten kawałek szpilki został w karterze i ani trochę nie wystaje,bo tak bym wyciągnął.Nie wiem czy rozwiercić i zrobić drugi gwint czy coś innego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 20:10, 06 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
No,już sytuacja zażegnana.Szpilka rozwiercona i zrobiony drugi gmint.Na szczęście się udało z pomocą mego taty który zawsze mi pomoże.Pozdro:]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Śro 20:19, 06 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
OT: Nie rób double postów;p
Dobrze sobie poradziłeś:]
Warn za odkopywanie tematów starszych niż 2 miesiące. PatrickM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|