Szarpiące przednie koło czyli ABS w jawce ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietrek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielawa

PostWysłany: Pią 18:25, 29 Lis 2013    Temat postu: Szarpiące przednie koło czyli ABS w jawce ?

Witam !

Otóż interesuje mnie wasza opinia na taki temat Blue_Light_Colorz_PDT_11
Przy obecnych temperaturach i wilgotności powietrza jeśli zaczynam hamować przednim hamulcem widelec z kołem podskakuje jak głupi,natomiast gdy hamuje równomiernie przodem i tyłem objaw ten nie występuje.
Dodam,że wymienione zostały tulejki przedniego zawieszenia jak i łożyska w kole przednim.
Okładzina jest na 3+
Słyszałem,że niektóre kompozycje okładzin właśnie tak się zachowują gdy są wilgotne czyli (łapie,puszcza,łapie puszcza itd..) Luzy na kierownicy wykluczone nic nawet na chama nie wykazuje luzu.
Co o tym sądzicie Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 19:41, 29 Lis 2013    Temat postu:

Z tym ABS to mnie rozbawiłeś XD. A może po prostu przedni hamulec reaguje tak bo dość mocno wciskach hebel, albo masz coś krzywe. Ale wydaje mi się iż coś z amortyzatorem jest nie tak. W lato było ok?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 19:51, 29 Lis 2013    Temat postu:

jak raz podskoczy to i ręka ci drgnie itd Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pietrek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielawa

PostWysłany: Pią 20:25, 29 Lis 2013    Temat postu:

Lato wszystko ok,po eksperymentach z suszarką po bębnie i szybkim wylotem na drogę wszystko ok 8 minut na dworze i telepawa co ciekawe przy skręcie nie wywala na boki i jak mówię pierwszy tył potem przód i jest ok lagi są sprawdzone...Przednia opona vee ruber kierownica nie ma luzów ponoć u simsoniarzy też były takie efekty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 19:13, 30 Lis 2013    Temat postu:

Jak widelec podskakuje to znaczy że nie działa amortyzacja, wymieniłeś tulejki i albo coś masz za ciasno albo coś się zaciera, albo źle złożyłeś. Hamulec jeśli już to może być niewyczuwalny, czyli wciskasz lekko - hamuje słabo, wciskasz delikatnie mocniej i blokuje koło (mmm w jawce zablokować przód...), stan pośredni jest niemożliwy do osiągnięcia. Równomierne "bicie" hamulca, powodujące pulsację jeśli wszystko jest dobrze złożone może spowodować nadmiar zużytej okładziny w bębnie który mieli się pod okładziną ale bardzo trudno coś takiego uzyskać, ja stawiam na zawieszenie. Jak hamujesz tyłem to odciążasz przód.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pietrek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielawa

PostWysłany: Sob 21:25, 07 Gru 2013    Temat postu:

Witam !
Nie było wcześniej czasu napisać co ustaliłem więc teraz to robię Very Happy

A mianowicie tulejki się przetarły,a ta od strony hamulca nawet uprzejmie wypadła Cool

Zauważyłem również i to chyba było najgłówniejszą przyczyną luz na kierownicy nie wiem wcześniej patrzyłem to tego nie było ale jak zdjąłem koło i poruszałem widelcem no to rzeczywiście czuć luz.
Tulejki są ponownie wymienione nawiercone po wbiciu otwornicą 22mm (tyle mają lagi) i pasują jak ptaszek w cip*ę Cool kultura musi być chodzą ładnie nie mają luzów łożyska też wymieniłem w przednim kole na "wszelki wypadek"

Teraz mam pytanie do was Moi drodzy gdyż likwidację luzu kierownica-rama pozostawiłem na koniec gdyż... no właśnie.
Wiecie jakie klucze idą do ustawiania luzu i nakrętki kontrującej Question
Pozdrawiam Pietrek ! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 12:20, 08 Gru 2013    Temat postu:

Klucz pazurkowy/hakowy, jeśli łożysko jest kulkowe (czyli praktycznie zawsze w starszych konstrukcjach i zawsze na pierwszy montaż w nowych) to może być do wymiany, i należy wymienić komplet czyli wianuszek i bieżnie. Ale oczywiście możesz spróbować dociągnąć, najpierw rozbierz, wyczyść, sprawdź czy bieżnie nie mają wgnieceń i nie są nierówno zużyte, jeśli wszystko jest ok to nasmaruj i skręcaj, dokręcaj do momentu aż kierownica zacznie się ciężej obracać ale nie poluźniaj żeby chodziła lekko, ma być delikatny opór. Oczywiście z braku klucza hakowego możesz sobie radzić młotkiem i jakimś pobijakiem/śrubokrętem, byle nie za ostrym bo czasem nakrętkę przetniesz. Wersja burżuazyjna to wymiana łożyska na stożkowe i nie martwienie się już Nim nigdy bo w jawce nie zużyje się pewnie przez następne 50 lat Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pietrek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielawa

PostWysłany: Nie 12:58, 08 Gru 2013    Temat postu:

Tyle,że ja mam tak jak to jest w rowerze regulacja i kontra chodziło mi jaki klucz Very Happy

Ok jak zdejmę lampę sprawdzę suwmiarką ewentualnie bym jeden klucz na szlifierce zjechał żeby wchodził,a drugim zakontrował.

Dzięki za info żeby zostawić lekki opór Cool

Pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 22:37, 08 Gru 2013    Temat postu:

Kurde nie spodziewał bym się tego ale baaardzo dawno nie zaglądałem pod półkę Smile Oczywiście półkę zabytka bo inne to na co dzień Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pietrek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielawa

PostWysłany: Pon 16:51, 09 Gru 2013    Temat postu:

Witam !

Nakrętki to trzy sztuki rozmiar 32mm Very Happy

Więc tak po zdjęciu lampy okazało się i to pierwsze co mnie zdziwiło od strony prawego laga górna nakrętka trzymająca sprężynę (nie wiem czy nakrętka to do końca dobre określenie) i zarazem całego laga trzymała się na ostatnich zwojach gwintu Shocked
Po wyjęciu sprężyny z góry wyczyściłem cały kielich w środku jak i wyciągniętą sprężynę.
Następnie wziąłem się za regulacje luzu i doszedłem do takiego momentu jak mówisz moskit122 nie lecąca pod własnym ciężarem kierownica tylko z lekkim oporem takim jak ustawię w danym kierunku to stoi i nie ucieka.
Wyczyszczonego laga złożyłem drugiego nasmarowałem smarem rozmieszanym z olejem hipciol.

Mam nadzieje,że nie jebutne gdzieś przy test driwie ale i tak czekam jeszcze na koła i tylną zębatkę z napędem licznika.
Gdyż moje kółeczka jedno i drugie były uderzone i wystąpił efekt jajka nie tyle centry co takiego bicia w jednym miejscu ale to już nie tak ważne.
Pozdrawiam !

Piątek 13tego więc pora na jazdę próbną Cool

W kołach,które przyszły też powymieniałem łożyska (kryte 6201)

Z początku dawało się wyczuć opór przy skręcaniu kierownicą co mnie troszkę zaniepokoiło lecz po kilku kilometrach kierownica zaczęła pracować swobodniej.
Po zrobieniu jakichś 15 km jawka nie miała tendencji do szarpania przednim kołem,podskoków czy innych niedogodności Very Happy
W zakręty wchodzi ładnie i jak na razie wszystko jest ok !
Hamuje przodem,hamuje tyłem,że aż z zachwytu silnikiem zawyłem Twisted Evil

Pozdrawiam i Dzięki Exclamation Exclamation Exclamation


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietrek dnia Pią 16:05, 13 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin