Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiotek
Początkujący
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Pon 17:37, 21 Lip 2014 Temat postu: Sprzegło ciągnie |
|
|
Witam
Mam problem ze sprzęgłem - silnik jest świeżo po remoncie (zrobione 70km) i mam problem: cały czas mi ciągnie sprzęgło, zwłaszcza gdy silnik się rozgrzeje! Zmieniłem na początku popychacze - nie pomogło (tamte były nowe i już się "wygniotły" więc dorobiłem nowe z mocniejszego materiału - przebieg tych popychaczy dorabianych to ok 50km i nie zużywają się więc to nie to). Wymieniłem jeszcze raz tarcze na drugi komplet mało używany - nie pomogło. Regulacja nie daje żadnego efektu - po ustawieniu sprzęgła i przejechaniu do końca mojej ulicy (20m) sprzęgło znowu ciągnie! Większość części w sprzęgle jest nowa - sprężynki, podkładki, miseczki sprężyn, przekładka między tarczami. Jedyne co stare zostało, to kosz sprzęgłowy oraz ta pierwsza metalowa tarczka która "trzyma" sprężyny. Co do samych tarcz - zauważyłem, że szybko się zużywają. Te pierwsze miały ponad 6mm przed włożeniem do silnika, wyciągnąłem je i już miały tylko 3.5mm. Drugi komplet miał 5.40mm, teraz ma 4mm, a zrobił bardzo niewiele kilometrów.
Na razie na myśl przychodzi mi wymiana kosza sprzęgłowego, bo mam podejrzenie, że jest lekko krzywy. Prócz tego jeszcze chcę zmienić podkładki pod segerami bo te co mam to są zwykłe podkładki. Co jeszcze może być nie tak? Może źle składam sprzęgło? W każdym razie tarcze zawsze ustawiałem w ten sposób: (|).
Mam nadzieję, że ktoś zrozumie choć odrobinkę co tutaj napisałem
Z góry dzięki za pomoc:
Wiotek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
lukas98
Początkujący
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Dziarna
|
Wysłany: Pon 18:03, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ustaw tak )l(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiotek
Początkujący
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Pon 18:12, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
OK, spróbuję tak: )|( w takim razie, ale jak kupię nowe tarcze oraz kosz Dzięki za pomoc!
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to proszę pisać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kowal8127
Początkujący
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 18:35, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jaki olej wlałeś do skrzyni biegów? Najlepiej wlej hipol zwykły, bo jeśli wlałeś lepszy olej to właśnie objawy są takie jak opisałeś wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiotek
Początkujący
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Pon 18:49, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem dopisać - najpierw zalany był hipol, potem lux 10, później zalałem olej od skrzyń samochodowych Opla (odrobinę rzadszy od hipola - 70w80), a jeszcze potem Addinol 80W90 (olej niemiecki przeznaczony do skrzyń Simsonów). Na każdym z tych olejów objawy były identyczne
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wiotek dnia Pon 18:50, 21 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kowal8127
Początkujący
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 19:01, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Kulke włożyłeś między popychacze? Popychacze idą najpierw krótki później kulka i na koniec długi- tak masz założone? Śrubę do regulacji sprzęgła jest skontrowana nakrętką?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiotek
Początkujący
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Pon 19:31, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, popychacze dokładnie w tej kolejności co Podałeś. Kulka jest. Śruba jest skontrowana, acz trzeba dodać, że nie jest to oryginalna śrubka - oryginalny gwint się zerwał i przegwintowałem go na śrubę m8
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wiotek dnia Pon 19:35, 21 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kowal8127
Początkujący
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 19:38, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jak wykręcisz karter ten pierwszy w którym masz wkręconą śrubę do regulacji sprzęgła, to możesz luźno poruszać tą dźwignią sprzęgła o którą zaczepiona jest linka? Może tu tkwi problem, że grubsza śruba blokuje się w karterze i nie dopycha do końca popychacza. Podczas próby jazdy karter miałeś dokręcony dobrze na 3 śruby? On też jak jest nie dokręcony dobrze spowoduje rozregulowanie się sprzęgła.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiotek
Początkujący
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Pon 21:44, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, porusza się luźno. Dzięki jeszcze za podpowiedź! Dla testu zamontuję drugą klapę z dobrym gwintem, niestety jest ona pęknięta więc woda leci przez nią do środka. jeśli okaże się, że to pomoże to czeka mnie szukanie klapy Jutro będę walczył z tym wszystkim i dam znać, czy się udało, ewentualnie będę jeszcze podpytywał tutaj
Edit:
kowal8127 - jednak miałeś rację - śruba delikatnie się blokowała! Dzięki, leci pochwała. Teraz jeszcze zostało mi złożyć sprzęgło z nowymi tarczkami, które teraz moczą się w oleju. Myślę, że tu musiała leżeć wina! Dam znać wieczorem, lub jutro czy wszystko działa!
Edit 2: Wszystko sprawne - winą okazała się śrubka w klapie! Kowal - jeszcze raz wielkie dzięki, bez tej podpowiedzi bym pewnie nigdy nie doszedł co i jak!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wiotek dnia Czw 20:44, 24 Lip 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|