Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matte96
Początkujący

Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:49, 06 Lis 2009 Temat postu: Sprzęgło |
|
|
Jak mi się silnik zagrzeje to jak wbijam bieg i jedzie mi na sprzęgle a jak jest zimny to tak nie jest. Co się dzieje? Z góry dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
mrcrow
Bywalec

Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 13:52, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
tarcze sprzeglowe masz padniete albo to cos innego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rumcajs_93
Bywalec

Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koźle
|
Wysłany: Pią 13:53, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Spróbuj wyregulować sprzęgło na ciepłym silniku dokręć troszkę tą śrubkę ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 14:21, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Należy dokręcić śrubkę regulacji sprzęgła, która znajduje się po prawej stronie silnika(z nakrętką kontrującą), jeżeli jest wkręcona na 100% należy zdjąć cały dekiel i wsadźić w miejsce śruby dodatkową kulkę(np. z łożyska w rowerze). Ostatnim etapem jest regeneracje tarcz lub ich wymiana na nowe. W pierwszym przypadku skrzynię należy zalać nowym olejem, syntetykiem lub pólsyntetykiem. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Profi
Moderator

Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Pią 16:35, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
już wiem czego mi brakowało jak Ciebie nie bylo pks100 ano tego, że zawsze mnie uprzedzasz w odpisaniu na post a zazwyczaj mamy do powiedzenia to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
LoKo994
Wymiatacz

Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Oborniki WLKP
|
Wysłany: Pią 16:46, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie to na 90% tarcze. Wiem bo miałem dokładnie tak samo
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
galakty
Wymiatacz

Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:51, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Wymien tarcze... To napewno, tez mialem podobna sytuacje ale u mnie pomoglo dokladne wyregulowanie sprzegla (spedzilem na tym pol godziny i problem sie rozwiazal).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 22:42, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No profi bywa, ale miło widzieć stare twarze Co do usterki no tak, tarcze tarcze, ale po co 15zł wydawać jak można jeździć jeszcze parę kilometrów na oryginałach? Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Matte96
Początkujący

Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:42, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A ta śrubka ma być wkręcona czy nakrętka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 18:45, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Matte96 napisał: | A ta śrubka ma być wkręcona czy nakrętka? |
Robisz tak, odkręcasz nakrętkę(luzujesz), śrubokrętem bądź imbusem wkręcasz śrubę i nadal trzymając srubokręt dokręcasz nakrętkę. Koniec! Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek025
Wymiatacz

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Pon 19:00, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
mi się wydaje że on ma już nowe tarcze sprzęgłowe ja jak robiłem mały remoncik latem to też mam nowe tarczki sprzęgłowe a jak wszystkim wiadomo nowe części takie jak tłok i tarczki sprzęgłowe puchną i po rozgrzaniu sprzęgło nie łapie a jak je wyregulujesz dobrze na ciepłym silniku to na zimnym nie odpalisz ponieważ sprzęgło się ślizga ja np jak jeździłem to przyśpieszałem na sprzęgle i przestało się tak dziać Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 13:10, 10 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
krzysiek025 napisał: | mi się wydaje że on ma już nowe tarcze sprzęgłowe ja jak robiłem mały remoncik latem to też mam nowe tarczki sprzęgłowe a jak wszystkim wiadomo nowe części takie jak tłok i tarczki sprzęgłowe puchną i po rozgrzaniu sprzęgło nie łapie a jak je wyregulujesz dobrze na ciepłym silniku to na zimnym nie odpalisz ponieważ sprzęgło się ślizga ja np jak jeździłem to przyśpieszałem na sprzęgle i przestało się tak dziać Pozdrawiam |
Heh, owszem. Tłok którego temperatura czasem dochodzi do 300 stopni owszem puchnie jednak tarcze sprzęgłowe... nie! Przynajmniej w nie odczuwalnym stopniu, są chłodzone olejem... i to właśnie on wpływa na ich działanie. Przy zimnym silniku tarcze są suche więc lepiej zasprzęglają i nie dochodzi łatwo do wysprzęglania. Łatwo wtedy dochodzi do ich "ślizgania się", natomiast na ciepłym jest odwrotnie. Dlatego ważne jest, aby wymieniać olej regularnie. Co do puchnięcie, "puchnie" każdy element niezależnie czy jest nowy czy nie... Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Matte96
Początkujący

Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:46, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
temat zamknięty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|