Slizgajace sie sprzeglo po wymianie oleju jawka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubaoko
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:09, 22 Mar 2013    Temat postu: Slizgajace sie sprzeglo po wymianie oleju jawka

Witam!
Robiłem remont jawki i stwierdziłem ze zasługuje na jakieś lepsze smarowidło skrzyni więc wlałem jej Elfa moto 10W40(niby specjalny do mokrego sprzęgła) i pojawił się problem sprzęgło się ślizga nawet po wyjęciu popychacza ( co prawda nie znacznie ale jednak) a jak lekko wkręcę śrubę od regulacji to już wgl nie da się jej odpalić, w związku z tym mam pytanie czy możliwe jest że tarcze są już za bardzo wytarte, czy spuścić ten olej i wlać spowrotem luxa??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 20:28, 22 Mar 2013    Temat postu:

Skoro przed zmianą oleju było dobrze, to jak widać olej jest zbyt rzadki. Sprawdzić grubość tarcz tez nie zaszkodzi, dużo zachodu z tym nie ma..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubaoko
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:51, 22 Mar 2013    Temat postu:

Sprzęgło rozbierałem już trzy razy odkąd zaczęło mi się slizgać więc i 4 rozbiore, ale chciałbym wlać jej jakiś lepszy olej, skoro ten elf jest zbyt rzadki to jaki będzie dobry??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 20:57, 22 Mar 2013    Temat postu:

Niektóre pojazdy po prostu powinny jeździć na normalnym oleju, a nie czymś droższym.. To ma dobrze jeździć na tym co jest do tego dedykowane a nie dawanie jak najlepszych olei. Tak w ogóle w silniku nie można dawać oleju wyższej klasy, bo prowadzi to do szybszego zużywania się silnika. Zalej po prostu zwykły hipol, czy olej przekładniowy i jeździj, nie potrzebnie Sobie utrudniasz życie w tym momencie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubaoko
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:05, 22 Mar 2013    Temat postu:

Kupie jutro luxa a elfa spuszcze będzie czekał na inne moto;) Dzięki za rade

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bury159753
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 21:55, 22 Mar 2013    Temat postu:

olej 10w40 jest do silników 4t raczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubaoko
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 5:05, 23 Mar 2013    Temat postu:

Ten elf jest typowy do skrzyni 2t z mokrym sprzęgłem, ale najwyraźniej jest za rzadki, te oleje leją do TZRek aprilii rs i innych podobnych piździków, mój znajomy wlał go do KTMa i nic się nie dzieje, także do jawki chyba jest za dobry. Temat do zamknięcia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 8:12, 23 Mar 2013    Temat postu:

Albo jak chcesz koniecznie tego efla wlać to daj podkładki pod sprężynki, powinno to zwiększyć docisk jednocześnie zmniejszając ślizganie się sprzęgła, ale ja jednak polecałbym wymianę oleju na coś sprawdzonego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dede46
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Sob 8:16, 23 Mar 2013    Temat postu:

zostaje lux hipol z tego co ja wiem to oryginalnie jest 80W90 ja osobiście używam Xado 80W90 i jest elegancko tyle że litr oleju to koszt 42 zl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 9:21, 23 Mar 2013    Temat postu:

loo xado do jawki, toż to czyste szaleństwo, jeszcze rewitalizant zalej i będzie komplet Smile A co do oleju to faktycznie mogą tarczki być podjechane, sprężyny też nie sa nowe więc słabo dociskają. Nie spotkałem się jeszcze z problemem przy oleju motocyklowym ale skoro się pojawiają to wymiana na lux moze być tylko rozwiązaniem na jakiś czas, proponuje przejrzeć sprzęgło (tarcze) i dorzucic podkładkę lub wymienic sprężyny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubaoko
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:05, 23 Mar 2013    Temat postu:

Zastanawiałem się nad wymianą sprężyn, na agmocie są, ale nie wiem jak jest z trwałościa tych sprężyn bo nie widzi mi się wymieniać ich co miesiąc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 18:57, 23 Mar 2013    Temat postu:

sprawdź najpierw stan koszyczków w których są sprężyny. możliwe że się rozjechały już Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubaoko
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:03, 23 Mar 2013    Temat postu:

W sumie to te miski wyglądają jak nowe, przed chwilą wymieniłem olej na luxa i sprzęgło już się nie ślizga, ale w poniedziałek pokombinuje z dociskiem, wydaje mi się że jak bedzie mocniejszy to i zakres regulacji sie zwiększy bo nawet przy mocniej wkręconym popychaczu docisk będzie wystarczająco mocny. jak myślicie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dede46
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Sob 19:14, 23 Mar 2013    Temat postu:

moskit122 wiem że jest drogi ale przecież oleju nie wymienia się co miesiąc a raz za rok a z tego co czytałem na puszce to on ma w sobie rewitalizant i naprawdę nie mogę narzekać do mieszanki też używam Xado i naprawdę to co piszą to akurat prawda zero nagaru tyle że te oleje są strasznie drogie spokojnie nie zostałem przekupiony przez firmę Xado że by promować w dzisiejszym odcinku jazdy polskiej na TVN turbo był reportarz na temat rewitalizantu i po przejechaniu 1500 km wzrosło ciśnienie na tłokach oraz trochę mu mocy i momentu wróciło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin