Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek
Początkujący

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: Pon 20:20, 03 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Wg mnie to trzeba zrobić
czyszczenie gaźnika i kranu + regulacja gaźnika
wymiana przerywaczy (może wystarczy czyszczenie) i kondensatora
czyszczenie wydechu
wymiana filtra powietrza.
Pierścienie mogą być wyjechane lub simering któryś, ale to raczej nie.
Po prostu trzeba to wszystko przejrzeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
maciek2777
Częsty bywalec

Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:38, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
A może tak jak moja olej bierze i to przez to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 12:47, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
maciek2777 napisał: | A może tak jak moja olej bierze i to przez to? |
każdy dwusuw bierze olej... taka jego natura, jeśli natomiast zaczyna Ci ubywać oleju w skrzyni to albo masz gdzieś wyciek (krzywe, uszkodzone kartery, uszkodzona uszczelka) albo olej dostaje się do komory korbowej (uszkodzona uszczelka, krzywe, uszkodzone kartery bądź uszkodzony uszczelniacz na wale
są tego proste objawy: ubywanie oleju, dym koloru białego w dużej ilości, upier&^% świeca, częste mostkowanie świecy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maciek2777
Częsty bywalec

Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:43, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
A mi chodziło o olej ze skrzyni
Chyba każdy na tym forum wie że dwusów bierze olej, ale z paliwem a nie ze skrzyni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
siersiń
Częsty bywalec

Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 9:32, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Znalazłem przyczynę, jedno łożysko na wale bardzo ciężko się obracało, przez co był duży opór i silnik nie chciał chodzić jak należy.
Teraz niestety mam inny problem,
na korbowodzie wytarła się panewka i to dość mocno, ma teraz taki jajowaty kształt, przez co sworzeń jest bardzo luźny. Da się to jakoś wymienić? albo zamiast tej panewki wsadzić łożysko? Mam jeszcze jeden wał, gdzie jest dobra ta panewka, ale jest odwrócona, że otwór w panewce i w korbowodzie nie nachodzi na siebie... nie chce co kilka miesięcy rozbierać silnika, wolałbym go złożyć raz a porządnie i nie grzebać przy nim non stop... .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 13:21, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
maciek2777 napisał: |
Chyba każdy na tym forum wie że dwusów bierze olej, ale z paliwem a nie ze skrzyni |
no sądząc często po poziomie wypowiedzi to nie jestem tego taki pewny...
ale jak kolega napisał znalazł przyczynę, rozumiem, że silnik już rozłożony na pół, to teraz tylko dokonać odpowiedniej selekcji, wymienić czy też naprawić zepsute elementy, złożyć tak jak trzeba i będzie chodzić. Co do tulejki to wystarczy wymienić i odpowiednie rozwiercić, ale nikt nie broni dobrać odpowiednie łożysko. Wybór należy do użytkownika. Mi w zupełności starczają tulejki w niewysilonych dwusuwach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
siersiń
Częsty bywalec

Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 21:11, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
a jak taką tulejkę/panewkę wymienić? da się to zrobić w domowych warunkach na imadle, ściągaczem do łożysk itp, czy trzeba to dać na jakiś specjalistyczny sprzęt?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AmaSoft
Moderator

Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Czw 21:17, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
pewnie że sie da. trzeba zrobić ściągacz ze śruby, wyjąć starą tuleję, kupić nową, wcisnąć prasa albo za pomocą śruby i potem rozwiercić rozwiertakiem nastawnym ro średnicy sworznia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adrianek
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 21:39, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
łożyska nie wsadzaj! do tego trzeba specjalny korbowód z "utwardzaną" główką.
a tą tuleje to ja niedawno wymieniałem, i powiem ci że to nie jest problem... ten rozwiertak nastawny trzeba bardzo ostroznie wkrecac. lecz raczej lepiej dac motocykl do kogoś kto się na tym zna. i przy wymianie tulejki lepiej dać też nowy sworzeń oczywiście. a, i jeszcze polecam tulejke zamiast łożyska. jest wytrzymalsza ale potrzebuje wiecej oleju... duzo by tu pisac na temat wymieniania, te wszystkie setki luzów i wgl. lepiej dac do mechanika niż spartolić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adrianek dnia Czw 21:40, 13 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawlo300
Wymiatacz

Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Pią 7:08, 14 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
przypomnę tylko autorowi że gdy dokona takiej wymiany tulejki to należy ją nawiercić w dwóch miejscach........ w główce korbowodu są takie 2 dziurki i i te dziurki na tulejce powinny być ustawione zgodnie z tymi na główce......... służą one właśnie do smarowania sworznia....... jeżeli nie ma zbyt dużych luzów proponował bym zostawić tuleje w spokoju bo to zbędna żmudna robota
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawlo300 dnia Pią 7:09, 14 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
siersiń
Częsty bywalec

Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 16:57, 14 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
tylko że ja trochę boje się ją zostawiać bo jest bardzo wytarta i sworzeń ma duży luz... nie rozleci mi się nic jak tak zostawię?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arekd
Częsty bywalec

Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milinów/Turek
|
Wysłany: Pią 18:35, 14 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam to samo. Jak zakładam sworzeń to ta panewka chodzi sobie luźno. Rękoma mogę ją wyjąć. I wymieniać ją?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patryk2431
Wymiatacz

Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Mokrsko
|
Wysłany: Sob 10:22, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Abo tłok i pierścienie ... albo zapchany gaźnik albo filtr powietrza .. posprawdzaj wszystko dokładnie:P
porozmawiaj z nią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mostasz
Częsty bywalec

Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Siedlec
|
Wysłany: Sob 10:23, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
no jak tak luźno chodzi to trzeba wymienić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adrianek
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 11:06, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ma sie wsuwac takie ciezkie maselko. to jest 0,01mm luzu i jest dobrze. dopuszczalne jest 0,07mm ale jak jest 0.1mm to raczej juz trzeba wymienic. i przypominam razem ze sworzniem!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|