Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JAWASAKI50
Początkujący
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: Nie 22:13, 20 Maj 2012 Temat postu: Silnik nagle przerwał pracę |
|
|
Witam!
Jest mały problemik Motorek stał się świecowchłonny Problem polega zgodnie z nazwą tematu,silnik nagle przerywa pracę.Oczywiście jeszcze mi świecę przepali na biało żebym posiadał kolejny wydatek.Podejrzewam wadliwe paliwo ponieważ wcześniej nie miałem takich przypadków.Postaram się napisać całą historię...
Pewnego razu motórze sobie , przed tym zatankowałem (jeżeli dobrze pamiętam) na pierwszej świecy jeździłem prawie rok.Później zauważyłem że jawencja nie chcę odpalać z kopa tylko na po pych.Już miałem taki przypadek więc wiedziałem że pierścienie popękały.Okazało się jednak zabezpieczenie sworznia pękło i zrobiło trzy głębokie rysy.Ok cylinder przeszlifował mi pewien pan , tłok , pierścienie i zabezpieczenia nowe kupione.Wszystko ładnie porobione chodzi jak zegarek.Na drugi dzień nie mogłem odpalić dodam że nie wykonywałem dużych dystansów.Wykonałem niecałe 30km przez cały tydzień.Myślałem nad gaźnikiem,wyczyściłem filtr powietrza oraz posprawdzałem czy żaden z kabli się nie odłączył.Nic.Okazała się świeca,była czarna i brak iskry.Miałem zapasową więc wymieniłem.Trach z kopa i za pierwszym odpaliła.Pojeździłem na niej tyle co nic.Miałem jechać na wieś w sprawię części do komara a tu nawet nie w pół drogi (mniej pchania ) silnik nagle zakończył pracę.Trochę sobie odpocznie i można znowu jechać , parę domków dalej
Winę zganiam na paliwo ale napisałem temat w razie gdybym nie posiadał racji.
Posiadam książkę "Obsługa i Naprawa - Motorowery ROMET" są następujące rady:
1)Uszkodzenie świecy zapłonowej - to już wykluczmy
2)Brak paliwa w zbiorniku - Nie brak lecz podejrzewał że bardziej z wodą lub wysokie oktany
3)Przewód paliwa , kurek lub gaźnik zanieczyszczony - zbyt banalne
4)Spadła lub obluzowała się nasadka świecy zapłonowej - Chodzi o czopek?Trochę popękany ale cały czas tak jeżdżę , taśmą izolacyjną obkleiłem porządnie i jest
Czyli tego nie bierzmy pod uwagę.
5)Uszkodzenie cewki wysokiego napięcia - wątpie
6)Uszkodzony moduł elektroniczny - haha dobre
7)Przepalenie się opornika nasadnik świecy zapłonowej - fajka hmm... tu nie mam pojęcia
8)Poluzowanie się połączeń przewodów w kostkach łączących - kable sprawdzałem , wszystko powtykane.
Więc ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 22:28, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
jeśli świece faktycznie się przepalają (a nie zanieczyszczają, czyli po wypaleniu na gazówce świeca nadal nie ma iskry) to winne mogą być 2 rzeczy kondensator lub cewka WN ze skłonnością na to drugie. Kondensator się wymienia a cewkę sprawdza omomierzem (poszukaj na forum lub ktoś podpowie jaki opór powinien być).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWASAKI50
Początkujący
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: Pon 6:39, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kondensator nowy natomiast cewki z tego co pamiętam 2 lata temu były lutowane.Kurde a kilka dni temu wymieniłem się zapasowe cewki WN za kolanko i osłonę do komarka
Ale mam nowy iskrownik
Jeżeli chodzi o zanieczyszczanie to owszem nadal robią się czarne , normalne.Elektrodę boczną wypala na biało.O czym to świadczy?Uboga mieszanka,więcej powietrza niż paliwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 12:41, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
mi chodziło o cewkę WN pod bakiem a nie te na zapłonie, co do świecy czy po wypaleniu świecy nad gazówką silnik pali?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWASAKI50
Początkujący
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: Pon 21:30, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Nie sprawdzałem , mogę co najwyżej zapalniczką wypalić Jaki to ma wpływ i co przez to uzyskuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 20:54, 22 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
różnica jest taka że jeśli odpali to znaczy że świeca nie została wcale przepalona tylko zanieczyszczona i wtedy odrzucamy uszkodzoną cewkę czy kondensator a stawiamy na uszkodzone lewy uszczelniacz na wale albo za dużo oleju w paliwie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWASAKI50
Początkujący
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: Czw 7:52, 14 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Problem rozwiązany wadliwe paliwo oraz za dużo mixolu.Zatankowałem na innej stacji i mniej mixolu i wszystko ok
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA .
Wedle życzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|