Silnik ma problemy z zapalaniem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deathraw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:26, 15 Sie 2008    Temat postu: Silnik ma problemy z zapalaniem

Kupiłem silnik 223(12z) niby na dotarciu po polerce bo miałem już dość użerania się z częściami które teraz są dostępne-praktycznie nic nie pasuje.
Wczoraj wsadziłem silnik do ramy i mimo zapewnień sprzedającego że na kopa pali nie było mu lekko, ale po zmianie świecy i założeniu filtra pow zaczął palić na kopa.Ojciec zawiózł mnie na ślepą asfaltówkę niejeżdżaoną żebym się trochę podszkolił i zaczęły się problemy:
Silnik na kopa wogóle nie chciał palić, a na pych też miał problemy.Po kilku minutach pchania odpalił i jeździł super-ostro ciągnął- lepiej niż mój stary silnik na 11z.Niestety miał czasem zdarzały mu się zaciachy-przy jeździe na 2, albo 3 trochę gasł choć ciągnął jak głupi.Potem jakoś się wyrobił i kolejne kółka bezproblemowo poszły, aż na 3gdy dojechałem do 35-40 zaczął przerywać tak jakby gasł zupełnie i na chwilę zapalał zrobiłem redukcję, ale za dużo to nie pomogło.Znów nie mogłem go odpalić-pchałem go 100m i nic to nie dało, ale w końcu jakoś z trudem zapalił.Zapalanie na pych mu wychodziło tak-pcha się go kilka metrów nic, potem słychać że kilka obrotów przepali, ale potem znów gaśnie i tak kilka razy aż zaskoczy, albo i nie.Na przerywaczu iskrzy czasem, ale nie wygląda mi to na jakieś poważne zużycie kondensatora.Gaźnik mam chyba nieoryginalny nowy, iglica na 2 ząb od dołu.Zapłon chyba nie jest źle ustawiony bo kopka nie odbija no i mocy to to ma sporo.Pływak ustalony fabrycznie i nic nie zmieniałem.Może za mało zupy dostaje?Może będę miał czas dzisiaj to oscyloskopem sprawdzę jak wygląda prąd po wyjściu z cewki WN.Czy takie rzeczy mogą być spowodowane przez docieranie?Jakby co koło tylnie się nie blokowało tylko poprostu zgasł mi na obrotach.Z góry dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogierek093
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Pią 14:59, 15 Sie 2008    Temat postu:

docieranie nie ma z tym nic wspólnego, a jak ja miałem podobny problem to wymieniłem kondensator, i wyczyściłem platynki papierem ściernym i jest gites, a i jeszcze świece zmieniłem z f75 na f95

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel93
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Myszkowa

PostWysłany: Pią 15:12, 15 Sie 2008    Temat postu:

no a jaką masz świece po wykręceniu?? mokra?? jeśli tak to zalewa a jeśli elektroda jest koloru kawy z mlekiem to znaczy ze dobrze przepala a jak jest sucha czarna to znaczy ze za duzo benzyny dostaje Wink

Edit:
warto tez przeczyścić styki platynek drobnym papierem ściernym Wink a może masz za dużą przerwę na świecy??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel93 dnia Pią 15:13, 15 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deathraw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:18, 15 Sie 2008    Temat postu:

Przerwę mam 0.5mm chyba na świecy, jest sucha zupełnie i czarna, ale jeszcze w poprzednim silniku była więc to z niego pewnie osad został.Dzisiaj próbowałem odpalić, ale nie chciał złapać i świeca sucha była po kilkunastu kopach więc nie wiem co jest.Iglica na samym dole ostawiona nawet i świeca sucha.Iskra jest ok.Coś ogólnie mi się ten przerywacz nie podoba.Wygląda mi na jakieś rzemiosło tak czy owak jeszcze starszy kondensator mam, ale nie wiem czy on sprawny jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogierek093
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Pią 16:24, 15 Sie 2008    Temat postu:

jeśli masz stary silnik to przełóż z niego zapłon a jeśli iskra jest i nie pali to chyba paliwa nie dostaje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deathraw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:05, 15 Sie 2008    Temat postu:

Chwilowo nie mam niestety staruszka;/Wezmę gaźnik orginalny który dostałem do tego silnika i muszę coś z nim zrobić, bo od razu po włączeniu wchodził na max obroty i chyba to nie była wina regulacji obrotów.Może przepustnica szwankuje w nim?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogierek093
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Pią 19:01, 15 Sie 2008    Temat postu:

u mnie na gorącym są wysokie obroty, ale da się z tym jeździć, wystarczy hamować nie włączając sprzęgła i obroty spadają...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deathraw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:05, 15 Sie 2008    Temat postu:

U mnie na zimnym już jak tylko odpalił za pierwszym razem to wchodził na strasznie wysokie obroty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel93
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Myszkowa

PostWysłany: Sob 11:18, 16 Sie 2008    Temat postu:

jeżeli nie chce ci odpalić i masz suchą świece to prosta przyczyna- nie dostaje paliwa. Przeczyść porządnie gaźnik i wtedy powinien zacząć śmigać Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 11:29, 16 Sie 2008    Temat postu:

To naprawde wyglada na to ze paliwo nie dochodzi, trzeba kombinowac bo popsul sie tylko jakis malutki szczegolik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 16:46, 16 Sie 2008    Temat postu:

Podnieś poziom paliwa w komorze pływakowej. Jeżeli wchodził od razu na wysokie obroty po odpaleniu na oryginalnym gaźniku to możliwe, że przepustnica jest już wytarta i dostaje się szczelinami nieupoważnione powietrze.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawkowicz dnia Sob 16:47, 16 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 19:25, 16 Sie 2008    Temat postu:

Moze to byc przpustnica ale kojazy mi sie, ze ktos wspominal o nowym gazniku? Tylko zawsze trzeba pamietac o tym iz jest to silnik kupiony i niewiadomo co moze w nim siedziec. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 20:10, 16 Sie 2008    Temat postu:

pks100 napisał:
Moze to byc przpustnica ale kojazy mi sie, ze ktos wspominal o nowym gazniku?

Co chcesz przez to powiedzieć? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 7:27, 17 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Gaźnik mam chyba nieoryginalny nowy


Chce powiedziec, ze w nowym gazniku przepustnica nie moze byc wytarta Wink Dobra teraz przynajmniej dokladnie przeczytalem o co chodzi...


Cytat:
Zapłon chyba nie jest źle ustawiony bo kopka nie odbija no i mocy to to ma sporo.

Nie wiem co ma kopka do ustawienia zaplonu Confused Albo to ze motorek ma moc... ale to nie to jest problemem

Cytat:
Czy takie rzeczy mogą być spowodowane przez docieranie?

Nie absolutnie, docieranie to przyjemnosc Wink

Cytat:
Przerwę mam 0.5mm chyba na świecy, jest sucha zupełnie i czarna, ale jeszcze w poprzednim silniku była więc to z niego pewnie osad został.


Powiem tak, na wszelki wypadek zainwestowalbym w nowa swiece, jakas cieplutka i ustawil przerwe na 0,40mm.

Cytat:
Wezmę gaźnik orginalny który dostałem do tego silnika i muszę coś z nim zrobić, bo od razu po włączeniu wchodził na max obroty i chyba to nie była wina regulacji obrotów.Może przepustnica szwankuje w nim?


To swiadczy albo o tym ze dostaje gdziej lewe powietrze, albo za maly poziom w komorze plywakowej(czesto obroty lubia stopniowo wzrastac), albo przepustnica sie gdzies zacina.

Tak naprawde problem upatrywalbym w platynkach, nie przekladalbym zaplonu poniewaz wiaze sie to z regulacja zaplonu, chyba ze same platynki. Objawy wygladaja mi na zuzycie platynek. Ustaw na nowo przerwe 0,40mm, przeczysc je papierem sciernym i zamontuj inny kondensator. To powinno pomoc. Moze nawet pomoc sama regulacja przerwy miedzy stykach. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deathraw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:50, 17 Sie 2008    Temat postu:

Zmieniłem platynki, odgiąłem w dół blaszkę pływaka,zmieniłem kondensator i iskra zdecydowanie wzrosła.Przerwa na platynkach 0.5mm.Nie pomogło to za dużo, ale jak podpiąłem akumulator do cewki WN zamias magneta to odpalił na kopa.Wniosek z tego taki że nie ma co się łudzić, że magneto w dzisiejszych czasach ma rację bytu i jedyne do czego mi teraz będzie służyć to ładowanie.Nie sprawdzałem jeszcze na drodze jak to się sprawuje, ale zapalił mi za pierwszym kopem przy każdym razie,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin