Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawelpc
Bywalec
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie
|
Wysłany: Pią 19:35, 18 Lut 2011 Temat postu: ściąga lekko w bok |
|
|
witam. Mam taki problem że ściąga moje moto trochę w lewo i chciałbym się spytać co może być nie tak jeśli widać że błotnik i kierownica jest krzywo a na kole przednim są ślady oleju jak myślicie czy to wina jakiegoś wypadku z jawką w roli głównej czy uciekł olej a może co innego? Może mi by ktoś podpowiedział co może być nie tak. Z góry dziękuje za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
piotr.m
Częsty bywalec
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Pią 20:25, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
krzywa kierownica i błotnik może być spowodowana jakimś wypadkiem, a co do tego ściągania w bok to sprawdź czy ci koła nie chodzą na boki, jeśli tak jest to masz łożyska w kołach do wymiany, przyczyną ściągania mogą też być wyrobione tulejki w lagach, latają ci one na boki i przez to może ściągać, sprawdź czy nie masz też luzu na wahaczu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Pią 21:47, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Może śladowości nie ma...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kemot176
Wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koniecpol
|
Wysłany: Pią 21:52, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
hmmm ja stawiam na łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 0:07, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
A czym dla Ciebie jest ściąganie? Bo dla mnie krzywa kierownica nie ma z tym nic wspólnego, jeśli motor jedzie krzywo jak trzymasz prosto kierownice to nie znaczy, ze ściąga tylko że coś jest krzywo. A jeśli jedziesz bez trzymanki i wtedy moto skręca samo to mamy inny problem. Opisz o jaką sytuację chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawelpc
Bywalec
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie
|
Wysłany: Sob 18:09, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
wiesz nie chodzi mi o to że krzywo kierownica jest ustawiona tylko jak ją puszczę to mi jedzie motorek do środka jezdni luzów to on nie ma na kołach z przodu jest całkiem krzywo lagi są wyglądają jakby się skręcało w prawo a się jedzie równo nie wiem co jest bo mi wygląda na to że coś z przodem jest nie tak bo tylne koło to raczej mam dobrze naciągnięte
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 23:53, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
jeśli tylne koło masz prosto ustawione względem wahacza, wahacz nie ma luzów to weź sznurek, oprzyj go o tylną krawędź opony (opona musi równo leżeć w obręczy, a obręcz nie może być krzywa) i przysuwaj coraz bliżej motorka. W momencie gdy dotknie przedniej krawędzi powinna też dotykać przedniego koła z przodu i z tyłu, chyba że masz węższą oponę z przodu wtedy musisz zmierzyć ile mm jest w momencie zrównania sznurka przy tylnej oponie i porównać pomiar z drugiej strony. Jeśli podczas sprawdzania zauważasz odchylenia to albo masz krzywo koło w wahaczu (luz na nim) albo przód jest krzywy i tu musisz dojść co. Zazwyczaj za ściąganie i rzucanie kierownicą odpowiedzialna jest krzywa główka ramy po dzwonie lub trefna opona (przy 60km/h raczej nie ma znaczenia).
A i pomiar robimy w miarę w poziomie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawelpc
Bywalec
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie
|
Wysłany: Nie 15:04, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
czytam to czytam i zrozumieć do końca nie mogę ale z tego co rozumiem to mam sprawdzić czy koła są w jednej linii więc jeśli mam z przodu 2.5 a z tyłu 2.75 to jak to powinno wyglądać najlepiej jakby ktoś to narysował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 22:07, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
możesz też przyłożyć prostą listwę (dobra jest aluminiowa, na przykład poziomica, albo coś innego) do tylnego koła, ogólnie chodzi o to żeby sprawdzić czy koła są w linii prostej, przy równych kołach listwa (napięty sznurek) będzie się stykać w czterech punktach, przy różnych po prostu trzeba zmierzyć odległość ile brakuje do punktu styku, z obu stron powinno być tyle samo, jeśli na przykład przyłożysz listwę i z jednej strony będzie dolegać do przedniego i tylnego koła a z drugiej będzie np 2mm luzu to wiesz że masz coś krzywo, i wtedy kombinujesz dalej, czy to tylko widełki, koło czy może rama
sposób ze sznurkiem to stara szkoła, w podobny sposób można ustawiać zbieżność (rozbieżność) kół przy samochodach, czy też można było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|