Rozpoławianie;)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Czw 10:31, 23 Gru 2010    Temat postu: Rozpoławianie;)

Mam pytanie. Kilka dni temu zaliczyłem swoje pierwsze rozpoławianie silnika, i w jakiś sposób nie uważnie skrzywiłem wał. Na oko nie było nic widać ale po złożeniu silnika okazało się że wał w jednym miejscu dość mocno ociera chyba o karter. I w tym problem. Ręką trzymając za korbowód wałem nie zrobie pełnego obrotu, jedynie kręcąc kluczem od strony magneta. Miałem plan żeby po 100% złożeniu w takim stanie ogara zaczepić za samochód i troche pojeździć powoli i się wytrze ale jednak troche się dygam czy nie uszkodze w jakiś sposób komory korbowej i będzie po karterze;/
Jak mam wybrnąć z tej sytuacji??
Z góry dziękuje za wszystkie pomocne odpowiedzi Cool


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Czw 10:43, 23 Gru 2010    Temat postu:

Pewnie go krzywo nabiłeś tzn nie równo siedzi w komorze korbowej - dobij ostrożnie aby było równo i będzie ok. Ciężko jest skrzywić wał.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Czw 11:31, 23 Gru 2010    Temat postu:

Bo najpierw go rozpołowiliśmy i wymieniliśmy aparat od zmiany biegów, po czym tak bez uszczelek go złożyliśmy aby sprawdzić czy biegi są, no i otwieramy go drugi raz i już nie szło tak lekko jak poprzednio więc nakrętka na wał i jedziemy młoteczkiem i klinami drewnianymi i z bólem ale się otworzył, więc tylko założyliśmy uszczelki i sylikon, złożyłem połówki a tu taki bubel;/
Troche mi się nie chce zdejmować kosza i całej reszty żeby go naprostować, ale jak mus to mus...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 13:06, 23 Gru 2010    Temat postu:

co do skrzywienia... wał po takim rozbijaniu nadaje się do centrowania, może i mocno krzywy nie jest ale będzie powodował szybsze zużywanie się łożysk
problem leży w złym zdystansowaniu wału, trzeba po prostu odpowiednio zmierzyć wał i głębokość komory korbowej, po odpowiednim obliczeniu zakłada się podkładki dystansujące między wał a łożyska
cała metoda opisana jest dokładnie w instrukcji napraw do Osy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sportlen
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: SZCZYTNA!!!podkarpacie

PostWysłany: Czw 14:09, 23 Gru 2010    Temat postu:

moim zdaniem to mogłeś spsuć łożysko
czeka cie wymiana łożuska na wale czyli regeneracja
koszt łożyska max 10 zł czyli za 10 zł masz regenerację


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 2:43, 26 Gru 2010    Temat postu:

sportlen napisał:
moim zdaniem to mogłeś spsuć łożysko
czeka cie wymiana łożuska na wale czyli regeneracja
koszt łożyska max 10 zł czyli za 10 zł masz regenerację


chyba jak sobie młotkiem w garażu wał rozbijesz... regeneracja wału z wyważaniem i centrowaniem + wymiana łożyska to koszt od 50 do 150zł, ale najprawdopodobniej kolega z wałem nic nie zrobił i wystarczy go dobrze ustawić (pomijam szybsze zużywanie się łożysk na skutek montażu/demontażu młotkiem)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Nie 19:00, 26 Gru 2010    Temat postu:

Doszedłem do wniosku że chyba łożysko uszkodziliśmy, ale to się okażeWink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adik50
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 20:53, 03 Sty 2011    Temat postu:

to jest mało prawdo podobne że skrzywiłeś wał ja ja rozbijałem swojego 3 razy i zbijałem i raz nie chciał się wbić to złotkiem 1,3 kg tłukłem ile wlezie i się nie skrzywił

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adik50 dnia Pon 20:56, 03 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 13:49, 06 Sty 2011    Temat postu:

Adik50 napisał:
złotkiem 1,3 kg tłukłem ile wlezie i się nie skrzywił


pozdro Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Sob 21:36, 08 Sty 2011    Temat postu:

Te wały od jawki są wyjątkowo twarde... od Komarka to sie przy wybijaniu zerwanego klina lubiły krzywić a te od jawy to nie tyle przeszły i proste jak drut! Wg mnie to po prostu wał ci sie przesunął w jedną strone jak już ktoś pisał i trze o karter... trzeba zrobić żeby był przeciwwagami tak jakby równo w komorze korbowej i o nic nie obcierał i będzie git.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 11:50, 09 Sty 2011    Temat postu:

moze i tak ale ja nie trzaskam młotkiem po wale Smile tylko tak mowie.

wiecie jak tez jest fajnie? lekko rozpołowić silnik, tak żeby były małe szpary, i do tego włożyć ramienia ściągacza, i wkręcać śrubę ściagacza (przez kulke np z łożyska oczywiście) opartą na wale np od strony zębatki. nawet najtwardziej siedzące wały wyjdą. (te ramienia ściągacza najlepiej oczywiście oprzeć na krawędzi silnika prze skórę albo jakąś szmate...)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 11:58, 09 Sty 2011    Temat postu:

rety... od tej strony gdzie ci obciera wkręcasz nakrętki na wał tak żeby pokryć cały gwint i możesz spokojnie małym młoteczkiem delikatnie pukać... nie ma sensu rozpoławiać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 14:34, 09 Sty 2011    Temat postu:

dobra dobra spoko. Smile "małym młoteczkiem delikatnie pukać" to ok. w końcu bez młota to nie robota.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 4:17, 10 Sty 2011    Temat postu:

zwykły ściągacz zaparty o karter pokrzywi go, przyłóż po takim ściąganiu do płyty traserskiej to zobaczysz. Zasada bez młota nie robota nie obowiązuje przy wale, taki wał bije przez co dostają łożyska. Najlepiej zrobić sobie ściągacz który będzie się wkręcał w otwory od śrub, podejrzewam że w instrukcji serwisowej (której nadal nie zdobyłem) jest pokazany przyrząd do wyciskania wału i zapewne jest on mocowany w któreś gwinty w karterze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Wto 13:28, 11 Sty 2011    Temat postu:

no! w koncu ktos mnie poparl! nie mlotkiem! tak jest! Smile
ej sluchaj jak chcesz wyciagnac wal, przyzadem do wyciskania walu? gdzie bys to wkrecil? nie ma gdzie. nie ma srob, takich, gdzie mozna by bylo wkrecic! co? jak myslisz bo jestem ciekaw. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adrianek dnia Wto 13:30, 11 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin