Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rejmen
Nowy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:32, 06 Maj 2009 Temat postu: romet plis pomóżcie |
|
|
Witam
Wiem że to nie to forum ale proszę pomóżcie mi.
Jakiś czas temu kupiłem sobie rometa 3. Pojeździłem nim kilka miesięcy do czasu aż przestał palić. Sprawdziłem przerwe na świecy, iskra była trochę słaba i czasem przerywała. Myśląc że to wina świecy kupiłem nową. Na nowej była już lepsza ale nadal czasem przerywała. Wymieniłem kondensator, było już lepiej. Motor odpalał i można nim było jeździć na 1 biegu, lecz na 2 już nie dawał rady - nie chciały wejść na obroty. Pomyślałem że braknie mu paliwa, rozkręciłem gaźnik było tam pełno syfu. Wyczyściłem to benzyną, wszystko ładnie skręciłem i odpaliłem motor. Było tak samo jak wcześniej, jechał tylko na 1 biegu na 2 już gasł. Wymieniłem gaźnik na inny, pożyczony od kolegi lecz było to co wcześniej. Rozkręciłem cylinder, zajrzałem do tłoka wymieniłem pierścienie, wyczyściłem tłok, wszystko skręciłem i nadal to samo. Dodatkowo powiem że mam słabą kompresje na magnecie ale była już ona taka przed rozkręcaniem cylindra. Nie wiem już co mam robić, ludzie pomóżcie proszę
A i jeszcze nie wiem jak ustawić dysze wkręcić do końca czy dokręcić i wykręcić na 2,5 obrotu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 16:01, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dysze reguluje sie aby swobodnie przechodzil przez caly zakres obrotow Sprawdz caly zaplon, wraz z regulacja. A co ma magneto z kompresja wspolnego? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rejmen
Nowy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:21, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No jak kręce magnetem to niema oporu jak kiedyś teraz chodzi leciutko. A zapłon już sprawdzałem kilka razy i nic =/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macek
Wymiatacz
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Śro 17:16, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
witam
Może go zatarłeś najlepiej wymienić tłok i zrób szlif cylindra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sunay12
Częsty bywalec
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:22, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
sam sobie odpowiedziałeś... no jak lekko magneto chodzi a kiedys chodziło z oporem to przydał by sie szlif i zmiana tłoczka. a i sprawdz wydech czy nie zapchany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 18:45, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nom przydaloby sie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rejmen
Nowy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:01, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem co mówiliście, a zatem zrobiłem szlif cylindra, wymieniłem tłok i pierścienie, wyczyściłem wydech, kranik paliwa i nadal to samo. Na 2 gaśnie a na 1 jak dodam więcej gazu przerywa. Proszę o dalszą pomoc. Dodatkowo powiem że zapłon jest dobrze ustawiony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 18:19, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
dokręcenie kondensatora, siła magnesów na magnecie, filtr powietrza, cewka zapłonowa i przydało by się zminić frajke z przewodem WN i jeszcze weź odłącz gaszenie, zapłon na 27 stopni (3mm przed GMP) i platynki na 0,3-0.4 tak więc to moze być przerywacz jak mówisz że zapłon dobry jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 18:23, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Z tegoco wiem kat zaplonu powienien byc 30 stopni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 18:47, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
nie wiem nigdy nie ustawiałem zapłonu w polskich silnikach tylko po prostu wziąłem z ksiażki "motorowery romet- obsługa i naprawa" tak wiec nie wiem czy prawda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 18:52, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jak tam tak pisze to ok Tak mi sie tylko wydawalo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|