Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 14:06, 11 Lip 2006 Temat postu: regulacja sprzęgła.... |
|
|
Witam mam duzy problem zesprzęgłem.. mianowićie .. śróba regulacyjna z kontrą ... mam ją samorobną bo nie mogłem jej dostać w sklepie .... i nie wiem jak ustawić to sprzęgło .. tzn... potrzebuje porad jak to si robi i na jakiej zasadzie działa ..... prosze o pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
miki1002
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź
|
Wysłany: Wto 19:45, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ja to robie na zgaszonym silniku. dokręcasz srubę aż kopniak żacznie ci się slizgać , potem minimalnie ją popuszczasz i zakrecasz kontrę, czyli wkręcasz srubkę i kopiesz jak kopniak uruchamia silnik to dalej dokręcasz i tak to uzyskania efektu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
0VV
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Śro 19:37, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
musisz ustawić w miare pośrodku - żeby kop sie nie ślizgał, ale żeby sprzęgło chlodziło w miare dobrze - najlepiej jest tak jak mówi miki1002, dokręcasz do oporu i ustawiasz tak żeby było na pograniczu ślizgu i bardzo twardego sprzęgła, jeszcze troche odkręcasz (masz słabą siłe kopa, bardzo łatwo sie kopie i nieraz może nie odpalić z pierwszego) tak żeby było dobrze i już.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piątal
Emerytowany Moderator
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 18:01, 03 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Nie chciałem robić nowego tematu więc piszę tutaj:
Mam prbolem ze sprzęgłem. Nie mogę ruszać z miejsca bo jak tylko wrzucam bieg to jawa gaśnie, mimo,że jest caly czas na sprzęgle. Co zrobić, żeby wysprzęglało do końca? Jak jadę, to jest okej, biegi chodzą nieźle. Zróbcie coś bo inaczej całe życie będę musiał z rozbiegu ruszać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Nie 19:19, 03 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
byc moze sprzeglo masz zle poskladane albo linka za krotka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 14:12, 04 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo możliwe, że nie masz kulki w popychaczu. Mój kuzyn tak ma, w miejscu jak się wrzuci jedynke(Ogar 205) to trzeba ostro gazu do zgaśnie, a biegi idealnie wchodzą. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mirzbir
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: k. Krakowa
|
Wysłany: Pon 16:03, 04 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A ja mam jeszcze inny problem ze sprzęgłem. Przez 2 sezony sprzęgło chodziło idealnie jednak od paru dni zaczęło mi ciągnąć. I to nie jest spowodowane złym ustawieniem linki.
Tarcze do wymiany??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miki1002
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź
|
Wysłany: Pon 17:09, 04 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
też tak miałem, podczas zimowego remontu zmieniłem tarcze, i dalej to samo było, dopiero jak zmeniłem spręzyny, to było o nibo lepiej, musiałem na nowo się uczyć jeździć, wcześniej to za każdym razme musiałem bac się czy mi na skrzyżowaniu nie zgaśnie od sprzęgła, teraz to wogule inna jazda, ja bym zmienił tarcze i sprężyny, koszt tarcz to 16 zł za dwie i sprężyny ok. 10zł, czyli za 26zł masz nowe sprzęgło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mirzbir
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: k. Krakowa
|
Wysłany: Pon 18:32, 04 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Hmm...
Mam sprężyny używane od sprzęgła to moźna by je wymienić, ano pomoże..
I pytanie:
Czy mechanik taki jak ja (mało doświadczony) poradzi sobie z rozbiórką i złorzeniem sprzęgła?? Mniej więcej wiem o co chodzi ale prosze o rady odnośnie tej czynności.[/i]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 18:42, 04 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Sprzęgło ma prosTa budowę wiec nie powinienes mieć problemu. Najwiekrze jaja są z założeniem segerów przy składaniu sprzegła bo trzeba ścisnąć sprężyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Pon 19:40, 04 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
bardzo dobrze sie je sciska na prasie hydraulicznej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mirzbir
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: k. Krakowa
|
Wysłany: Śro 15:46, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Napiszcie po kolei co mam odkręcić na co uważać żeby czegoś nie spartolić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miki1002
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź
|
Wysłany: Śro 15:57, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
1.spuszczasz olej poprzez odkręcenie sruby pod silnikem
2. Odkręcasz dekiel sprzegła płaskim srubokrętem
3. odkrecasz zebatke od wału
4. Ściagasz 5 zapinek powinienes je zauwazyc, tylko uważaś żeby ci w oko nie strzeliła i nigdzie nie uciakła
5. zdejmujesz podkładki które były pod zapinkami
6. wyciagasz sprężyny
7. zakładzasz drugie sprężyny
8. nakładasz podkładki
9. Wciskając sprężyny śrubokrętem lub czyms podobnym zakładasz zapinki ( najtrudniejsze ze wszytkich czynności, gdzieś o tym jak to zrobic pisałem juz na forum)
10. nakładasz łańcuch na tarcze i zębatkę
11. zakręcasz nakrętkę na zębatce
12. nakładasz dekiel
13. zakręcasz srubu dekla płaskim srubokrętem
14. zakręcasz śrube spustu oleju i odkręcasz te dwia w deklu
15. przez ta gorna wlewasz CZYSTY olej, az się pojawi w dolnym otworku ( motor musi stac równo, jak wlejesz olej to zakręcasz dwie sruby
16;. zalewasz do pełna i testujesz cały dzin do wyjezdzenia całe benzyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lipon
Założyciel Forum
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 19:11, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Oj będzie problem z tym zapięciem zapinek jak myślę . Pamiętam kiedyś koledze kupywałem segery (zapinki).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miki1002
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź
|
Wysłany: Śro 19:17, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
ale jak ma się sposób to zakłada się w minute
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|