Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:12, 15 Sie 2010 Temat postu: Regulacja gaźnika. Spokojnie, szukałem, nietypowe pytanie ;) |
|
|
Witam.
Kończę remoncik i powoli przymierzam się do gaźnika, jak pies do jeża...
Zawsze regulowałem go na czuja, zgodnie z instrukcją w tutorialach ("taka mała blaszka" i "to coś ze sprężynką") i działało nie najlepiej. Szczególnie problem był z paleniem na ciepłym silniku.
Tu moje pytanie, jaki powinien być poziom paliwa w komorze pływakowej? Czy to zależy od przepustowości filtra powietrza, pojemności, czy poziom powinien być ten sam? Kiedyś na tym forum przeczytałem, że "poziom powinien być ileś tam mm poniżej czegoś tam". Szukałem, nie znalazłem...
Krótkie pytanie i krótka odpowiedź, z pozostałą regulacją gaźnika poradzę, ale ten poziom paliwa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Nie 21:50, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Paliwo powinno lekkuchno przykrywać górę pływaka
Jak będzie za mało dostawać, to wiesz co z tym fantem zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:54, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Za mało paliwa, da się poznać, przy v maxie na chwile gaśnie, a jak naleje paliwa do gaźnika, jedzie dalej.
Tylko właśnie ciężko wyczuć moment zalewania, za dużo w komorze, i odróżnić do od źle ustawionej mieszanki iglicą.
Masz na myśli, że po wciśnięciu pływaka do dna, paliwo ma jego ciut zakrywać? No a jak inaczej, przecież pływak.... pływa .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 22:35, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze te cholerstwo ustawiałem na oko. Najlepiej jak jedzie, ale zaraz gasnie i wtedy lekkie podginanie w górę i tak aż do skutku.. Kiedyś na forum jakoś się ustawiało na mililitry benzyny która pozostała w komorze, lecz nie pamietam już tego.. pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Pon 6:09, 16 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
To jest chyba 14mm ale nie jestem pewien (paliwa w komorze pływakowej) a tobie pewnie chodziło o 2mm poniżej wylotu rozpylacza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 9:26, 16 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Mucie] napisał: | a tobie pewnie chodziło o 2mm poniżej wylotu rozpylacza. |
Dokładnie
I jeszcze wyjaśnijcie mi, mierzę poziom paliwa, z pływakiem w środku, unoszącym się swobodnie w komorze? Czy mam go docisnąć do dna i dopiero mierzyć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Pon 12:17, 16 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Poziom paliwa mierzony głębokościomierzem od góry komory powinien wynosić 14-15 mm(mierzone z pływakiem). Tak pisze w "Instrukcja napraw motorowerów Romet" Edwin Jaruzel i Zbyszko Pauka. I powinien chodzić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mucie] dnia Pon 12:20, 16 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 13:21, 16 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A widzisz, książka do rometów jest w takim razie lepsza, od polskiej książki do Jawy. Jest tylko tekst: "Gaźnik Jikov został już wyregulowany w fabryce i nie należy go modyfikować".
Zrobię dziś foto i wstawię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Wto 16:15, 17 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
ja to powiem tak że ustawisz otrginalnie to może nic nie dać jak sam wspomniałeś oddałeś cylinder do szlifu to pojemność wzrośnie efekt więcej paliwa następną przeszkodą może być zużycie silnika no mówisz że remont ale to zależy od części i złożenia ów silnika z doświadczenia wiem a było tego dużo bo ja tylko ogary posiadałem to każdy na innej regulacji chodził także żaden nie był ustawiony jednakowo po prostu maszyny te mają swoje lata dlatego każdy chodzi inaczej dlatego myślę że lepiej regulować je wedle ich zapotrzebowania i naszego oka Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 17:12, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nie, no Panowie zaraz wywalę tego Jikova do kibla.
Dokupiłem tylko nowy pływak, pozostałe części są tylko wyczyszczone, przedmuchane.
Gdy ustawiłem poziom na 14mm, od górnej krawędzi gaźnika, do poziomu paliwa, zapalił zimny od kopa.
I ok, jadę, po chwili, już na wyższych obrotach na 1 biegu czuję szarpanie, takie klasyczne gdy brakuje paliwa w komorze. Gdy zwolnię i poczekam kilka sekund, paliwa nacieka do komory i kawałek jedzie normalnie, po chwili powtórka przerywania.
Przecież logiczne jest, że powinienem podnieść poziom paliwa. Ale jak podnieść, skoro jest prawidłowe 14mm. Nawet jak mam 12mm to na wyższych obrotach szarpie.
Iglicę mam ustawioną na 3 rowku od strony szpica. Gdy dawałem więcej paliwa, na 2 rowek od szpica, zalewało go i się nie wkręcał.
Czy to możliwe, że mam zużyty zaworek iglicowy lub zapchany kranik? Chodzi mi o to, że poziom gaźnika to ja pewnie ustawiłem dobry, tylko ze względu na kiepski przepływ paliwa, nie nadąża naciekać do odpowiedniego poziomu.
Zgaszony i ciepły na tym poziomie 14mm kiepsko pali. Za to gdy paliwa prawie nie ma w komorze, pali od kopa. Robię tak, że na wolnych obrotach zakręcam kranik, czekam aż obroty przyspieszają (kończy się paliwo) i wyłączam. Po kilku minutach pali od najdrobniejszego kopa ale po 2 cyklach tłoka gaśnie, bez względu .
No bo ku*wa już nie wiem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Sob 21:46, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
To weź może sprawdź ten kranik , wg mnie jak by był zużyty zaworek to paliwo by się przelewało. Co do kiepskiego palenia masz dobrze zapłon ustawiony?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mucie] dnia Sob 21:48, 21 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
razor500
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 11:48, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat. Mam podobny problem. Generalnie wszystko chodzi jak należy, ale nie mogę ustawić gaźnika tak, aby po wykręceniu świecy, miała ona kolor kawy z mlekiem. Mam pytanie. Załóżmy, że iglica w jawce ma 3 rowki. Jak mam ustawiony rowek na środku, to świeca ma kolor czarny suchy. Jeżeli przestawię o 1 rowek iglicę to świeca ma kolor suchy, czarny, a miejscami wilgotny. To jak teraz z tego rowku, na którym świeca jest miejscami wilgotna, przestawię o 1 rowek(wtedy będzie środkowy) i jeszcze o 1, czyli razem o 2, tj. z najniższego do najwyższego/najwyższego do najniższego, to jaki świeca będzie miała kolor? Nie wiem, czy ktoś zrozumie o co mi chodzi, ale starałem się to wytłumaczyć tak, aby wszyscy zrozumieli i z iglicy 4-rowkowej zrobiłem, 3-rowkową, żeby łatwiej było mnie zrozumieć. Aha i tak samo jak Mac mam poziom paliwa ustawiony na około 12mm, bo przy 14mm szarpie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|