Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafał
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 19:55, 05 Mar 2009 Temat postu: pytanko |
|
|
mam problem takiego rodzaju że podłączam o ogarze 200 kierunki i wszystko podłączyłem ale one nie migają tylko świecą możecie coś doradzic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 19:57, 05 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
nie zastosowałeś przerywaczy do nich xD gdzieś na forum widziałem temat poświęcony kierunkom poszukaj ;F
Edit// http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/kierunkowskazy-i-lampa-tylna,669.html
na przyszłość opcja szukaj albo pogrzeb w tutorialach a jak nic nie będzie w co wątpię google.pl ;D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bazalt dnia Czw 19:59, 05 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 13:38, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
No to nie wiem jak udalo Ci sie to zrobic. Po pierwsze aby zamontowac sprawne kierunki potrzeba akumulatora, a jak nie to nalezy zrobic wszystko na diodach wraz z tylnim swiatlem. Tak czy nie potrzeba przynajmniej mostka prostowniczego. A jak wlaczysz latarke to swiatelko Ci miga? Raczej nie wiec kierunek sam z siebie tez nie bedzie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafał
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 19:03, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ja podłączyłem kable od kierunków do przełącznika od niego do przerywacza a od niego do akumulatora tak ma to byc czy inaczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 20:49, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
zrodlo pradu - uklady prostujace, stabilizujace itd. - akumulator - zaplon i kierunki - przelacznik - przerywacz - kierunki Zobacz czy dobrze przerywacz podlaczyles. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojta1
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chybie
|
Wysłany: Pią 22:44, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Aby działał ci taki przerywacz potrzebujesz prądu stałego tzn.wyprostowanego(akumulator) jeżeli zastosowałes przerywacz o napięciu 12V A MASZ INSTALACJE 6v TO Tez ci nie zadziała. Przydał by sie schemat jak podłączyłeś kierunki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafał
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 7:29, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
jeśli by ktoś go znalazł to niech tu go wklei
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 17:40, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Stary, to ty masz wkleic schemat jak ty to zrobiles! Tutaj napisale tutorial jak cos takiego zrobic. Wystarczylo go porzadnie przeczytac lub skozystac z opcji szukaj! Przyczytaj go i pozniej sie ewentualnie wypowiedz. Link http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/abc-akumulator-w-ogarze-200,4395.html Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafał
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 18:11, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
stary zrobiłem to tak jak napisałem i nie mam zadnego schematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 18:27, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ja podłączyłem kable od kierunków do przełącznika od niego do przerywacza a od niego do akumulatora tak ma to byc czy inaczej |
No to logicznie to napisales...
Cytat: | stary zrobiłem to tak jak napisałem i nie mam zadnego schematu |
Ale zawsze mozesz takowy zrobic nie jest to problem. Dla ulatwienia podalem Ci link gdzie schmaty sa umieszczone i ladnie, poprawnie, a tazke dokladnie opisane. Podajac swoj schamat od razu usunelibysmy usterke, ale oczywiscie widze, ze ty jestes bardziej wyksztalcony w tym kierunku. Nie chcesz pomocy to Twoja sprawa, tylko po co pisales tutaj jakis post i zasmiecasz forum. Zajmujesz miejsce osoba, ktore naprawde chca pomocy, a takze takim, ktore chca pomoc innym i marnuja swoj cenny czas. Niestey Twoja usterka jest prawdopodobnie ewidetnie Twoja wina, a jak nie moze byc tylko logicznie zepsuty przerywacz. Prawdopodobnie jest to moj ostatni post w tym temacie, wiec zycze Ci powodzenia. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafał
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 18:40, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
czytałem to i pomogło mi to a powiedz mi jeszcze jak mam aku 12v i przerywacz też do dioda opornikowa na ile musi byc AH
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojta1
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chybie
|
Wysłany: Sob 20:06, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi ci o zwykłe diodki to kup na 12V i będzie git, możesz też użyć diod o niższych napięciach ale będziesz potrzebował do tego jeszcze rezystora(opornika).
Jeżeli chodzi ci o mostek prostowniczy to kup taki do od 5 do 10A(przesadzone)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 21:18, 07 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
rafał napisał: | czytałem to i pomogło mi to a powiedz mi jeszcze jak mam aku 12v i przerywacz też do dioda opornikowa na ile musi byc AH |
Nie ma oznaczenia diod AH. Tak oznacza sie akumulatory i dioda ma byc conajmniej na 12V i 6A przy polaczonych dwoch cewkach ale lepiej jak wsadzisz wieksza, np. 100V 1A. Nastepnym razem sie tez nie kloc. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafał
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 8:06, 08 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
a co jest lepsze mostek greatza czy dioda prostownicza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Nie 10:30, 08 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Mostek bardziej lagodzi tetnienia (4diody) ..
Sama dioda w mniejszym stopniu niweluje skoki.., ale doraznie mozna wykorzystac wlasnie ten pojedynczy polprzewodnik w ukladzie ladowania..
Na dluzsza mete skutkuje to szybszym zuzyciem akumulatora (plytki szlak trafi)..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|