Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sid1234
Początkujący

Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:47, 25 Paź 2010 Temat postu: przez cały czas zalewa się świeca |
|
|
Witam. Mam taki problem gdy chciałem odpalić jawke nie chciała odpalić wiec sprawdzam świece a ona zalana. Wiec czyszczę ją i dalej nie odpala a ona sie zalewa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 16:09, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
A ona daje iskrę? spala to? Wymieniałeś świecę na inną?
Może za dużo paliwa dostaje. Zmniejsz mu dopływ paliwa.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sid1234
Początkujący

Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:11, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
daje iskrę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 16:14, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Wymień tą świecę..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 16:24, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Na zewnątrz może dawać iskrę, a jak wkręcisz to już nie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alan890
Wymiatacz

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłakowo
|
Wysłany: Pon 16:44, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Wujek napisał: | Na zewnątrz może dawać iskrę, a jak wkręcisz to już nie. |
Jakim cudem?? Jaka jest różnica??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Irek
Początkujący

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: Pon 17:17, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie wina gaźnika, albo iglica za wysoko (powinna być na 1 lub drugi rowek od góry), albo coś z gaźnikiem nie tak i podaje za dużo paliwa.
Zacznij od iglicy
Ewentualnie może to być wina zapłonu (przerwy) lub jest on za późny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arekd
Częsty bywalec

Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milinów/Turek
|
Wysłany: Pią 19:08, 29 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ja bym powiedział że coś z iglicą lub z pływakiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MagnuuM
Wymiatacz

Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 21:05, 29 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
a z gaźnika Ci cieknie? tzn czy masz cylek zabrudzony benzyną??? jak tak to zmniejsz poziom paliwa w komorze pływakowej odegnij lekko tą blaszkę w dół i zobacz moim zdaniem wina leży w mieszance paliwowo-powietrznej bo ja dzisiaj też miałem przypadek myslałem że zapłon a potem że za mało paliwa a za dużo powietrza i też muliło mi jawkę na każdym biegu okazało sie że pokrywa filtra powietrza się lekko przekrzywiła i moto dostało za dużo powietrza a za mało paliwa złożylem filtr tak jak powinno być i wszystko gra obeszło się bez kombinowania z poziomem paliwa zapłonem itp. Czasami wystarczy mała pierdoła i moto już nie działa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MagnuuM dnia Pią 21:07, 29 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patryk2431
Wymiatacz

Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Mokrsko
|
Wysłany: Sob 20:34, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
blaszka nad pływakiem o dziesiąta milimetra w dół ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 22:48, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ludzie uspokujcie się, to, że mi się coś podobnego stało a przyczyną tego bylo coś tam to nie znaczy, że to coś tam pomoże temu Panu. Nie podobają mi się spostrzeżenia typu iglica powinna... to nie jest seryjna produkcja 2010 roku aby każdy silnik miał zbliżone parametry z błędem plus minus 2 procent. Nie można więc niczego zakładać ; ) Co do istoty problemu jest kilka czynników. Po pierwsze elektryka, czyli wszystkie połączenia, opóźnienie zapłonu kondensatorem, kąt ustawienia zapłonu, wszystkie cewki i przede wszystkim świeca. Drugim szerszym tematem jest mechanika i sprawa zasilania, czyli regulacja gażnika i szczelność silnika właściwiego. Co proponuje zrobić?! Po pierwsze wymienić świecę na nową lub po prostu spróbować na kilku innych z pominięciem NGK, o właściwej ciepłocie. Jeżeli iskra występuje na powietrzu warto zwiększyć dopływ powietrza bądź zmniejszyć dopływ paliwa. W pierwszym wypadku proponuje wkręcić śrubę regulacyjną obrotów jałowych do końca w drugim obniżyć iglicę, Oba zabiegi nie rozregulują silnika, natomiast można je łatwo odwrócić, tym mniej grzebiesz tym lepiej. Jeżeli działanie nie przynosi efektu wróć do poprzednich ustawień. warto dokręcić śruby mocujące cylinder i lekko przeczyścić tłumik a także filtr powietrza co jest standardową procedurą w taim wypadku. Jeżeli chodzi o elektrykę należy spojżeć w regulację platynek i sprawdzić kondensator, polecam jego wymianę co rok, kosztuje grosze a regularna wymiana zapobiegnie niespodzianką. Zapłon nie powinien się sam przestawić bez przyczyny, jednak w ostateczności należy go wyregulować i sprawdzić cewkę WN.
Cytat: | Jakim cudem?? Jaka jest różnica??
|
W cylindrze panuje zwiększone ciśnienie sięgające kilku atmosfer, do tego dochodzi wilgoć i zaworowania mieszanki z olejem, iskra więc ma o wiele cięższe warunki aby "przeskoczyć" między elektrodami dlatego wybiera krótsze drogi.
Nie wiem o czym zapomniałem... Pozdrawiam ; )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 4:53, 01 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
No w końcu coś konkretnego... a do tematu: najpierw elektryka, musi być sprawna. jak gaźnik jest czysty (tzn. nie jest zapchany) to silnik musi dać choćby jakiś znak. Gaźnik może być rozregulowany ale silnik musi ruszyć choć na chwilę, szczególnie jeśli świece wyczyściłeś. Przecież jak wstrzykniesz paliwa do cylindra i masz sprawną elektrykę to też coś zaskoczy. A co do świecy to jak zaznaczył przedmówca i dodam jeszcze jedną ewentualność (w którą swego czasu nie mogłem uwierzyć), trafiło mi się że gwint w głowicy był na tyle zanieczyszczony żę trzeba było do świecy drucik dokładać bo iskry nie miała po wkręceniu. Ale znając życie to platynki są zabrudzone, bądź źle ustawione a idąc dalej może i wyprzedzenie zapłonu. Dopiero wtedy jak wyeliminujesz wszystko z elektryki (musi być 100% pewności, że wszystko jest ok), silnik będzie dawał oznaki życia a przy tym zalewał to dopiero można zabierać się za regulację gaźnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sid1234
Początkujący

Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:06, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
wszystko jest już dobrze. Do zamknięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|