Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
martin_98
Początkujący
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: Wto 20:20, 08 Kwi 2008 Temat postu: Przerwa miedzy tłokiem a tulejką cylindra. |
|
|
Witam wszystkich,
mam do was pytanie otóż odkręciłem głowice i zauważyłem, żę tłok na dole ma większą przerwę niż na górze zresztą to widać na zdjęciu. Głowice zdjąłem bo coś dzwoniło w silniku.
Chodzi mi o to czy ta przerwa odbije sie na mocy ? Silnik ma od nowości nie całe 3000km.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez martin_98 dnia Wto 20:36, 08 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Wto 20:29, 08 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Hmm..ale jakie masz do nas pytanie?
Edit:
Wg mnie taka przerwa jest juz szkodliwa; Oczywiscie pierscienie troche uratuja sytuacje - uszczelnia (jesli mozna sie tu posluzyc takim okresleniem); ale z utrata (cennej ) kompresji musisz sie liczyc.
Pod uwage bierzemy nastepujace uszkodzenia:
- tloka
-cylindra (zjawisko owalnosci)
-tuleji + sworznia (na bank)
Co zrobic? Hmm..najlepiej zdemontuj cylinderek i jesli masz dostep, to srednicowka "przebadaj" go w kilku miejscach. Mysle, ze konieczny bedzie szlif cylindra.
Do kupienia napewno masz tlok, pierscionki, tuleje/lozysko slizgowe oraz sworzen.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MiNiŚ dnia Wto 20:45, 08 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
martin_98
Początkujący
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: Śro 8:05, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Włożyłem do cylindra sam pierścień cylek jest w porządku jednak przerwa na zamku w pierścieniu wynosi ok. 1mm. Ile powinien wynosić luz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 9:08, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Luz na zamku jest za duży. Dokładnej wartości dla Jawki nie pamiętam, ale np dla Jawy TS350 maksymalny luz to 0,8mm; minimalny 0,3mm. Podejrzewam, że w Jawce będzie podobnie.
Co do luzów tłok-cylinder. Nie każdy wie, że tłok nie jest i nie powinien być okrągły tylko lekko owalny. I stąd mogą wynikać różne wielkości szczelin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Śro 14:02, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
moje zdanie jest takie że powinieneś oddać ten cylinder do szlifu i nowy tłok kupić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
martin_98
Początkujący
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: Śro 17:45, 09 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Gdzie do szlifu skoro silnik nawet progu nie ma wyczuwalnego. Wymieniłem pierścienie i tłok na 3 pierścieniowy bo miałem 2 i jest git.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|