Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz1230
Wymiatacz

Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 18:40, 19 Kwi 2013 Temat postu: Problemy z ustawieniem zapłonu. |
|
|
Siemka, mam problemik z ustawieniem zapłonu. A mianowicie miałem dzisiaj dzień wolny i postanowiłem włożyć drugi silnik bo w starym miałem zepsuty kopniak i musiałem odpalać na pych. Po założeniu zapłonu wziąłem się za jego ustawienie, a więc najpierw za pomocą tępego gwoździa ustawiam GMP (tzn zaznaczam na gwoździu gmp) później od kreski odmierzam suwmiarką 1.8 mm i zaznaczam izolacją cofam wał ustawiam platynki szczelinomierzem, i silnik odzywa się ale nie chce odpalić. Szczerze mówiąc nie wiem o co kaman więc liczę na jakieś odpowiedzi. Czytałem kilka krotnie sposoby ustawiania zapłonu ale nie przynosi to rezultatów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 19:35, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja źle przeczytałem, czy Ty 1,8mm przed gmp ustawiasz przerywacz na rozwarcie 0,4mm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mateusz1230
Wymiatacz

Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 20:41, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Trochę zamotałem, chodziło mi o to że ustawiam gmp i biorę szczelinomierz wsuwam po między platynkę i wtedy dokręcam a później ustawiam kręcąc aż do uzyskania 0,4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 21:14, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dalej coś jest nie tak. ustawiasz przerywacz na 0,4mm, następnie kręcisz zapłonem żeby go znowu ustawić na 0,4mm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bury159753
Częsty bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 21:22, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
chodzi mu o to ze wpierw ustawia przerwe potem kręci kołem zamachowym tak aby tłok był równo w gmp i na przer było 0.4 mm. chyba logicznie napisał..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 21:24, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
bury159753 napisał: | chodzi mu o to ze wpierw ustawia przerwe potem kręci kołem zamachowym tak aby tłok był równo w gmp i na przer było 0.4 mm. chyba logicznie napisał.. |
Gdzie Ty w jawce masz koło zamachowe?
Pozatym to jest błędne ustawianie zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mateusz1230
Wymiatacz

Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 6:12, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
robię wdł tego poradnika [link widoczny dla zalogowanych]
plusminus wcześniej tak robiłem i bez problemu ustawiłem za pierwszym podejściem.
a w tym jest napisane że najpierw ustawiamy gmp potem przerwę następie cofamy tłok odkręcamy aparat i kręciły nim w lewo prawo aż do uzyskania odpowiedniej warości na platynach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 7:54, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No to skoro twierdzisz że umiesz ustawić zapłon, a tu dalej nie gra to znaczy że coś masz popsute, cewka WN raczej nie bo na innym silniku też by nie grało, ja obstawiam kondensator. Albo ew silnik masz całkowite padło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mateusz1230
Wymiatacz

Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 13:42, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jak silnik padło jak jest wał nówka łożyska fag zero luzów. On pyrka sobie ale nie chce odpalić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 21:37, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
po co ustawiasz w gmp? już kilka razy to pisałem i zwracałem uwagę, NIE ustawiamy nic w GMP!!!
Szukasz miejsca gdzie platynki są najbardziej rozwarte, wtedy ma być szczelina 0,4mm i to nie zawsze wychodzi w GMP (choć czasem tak i instrukcja jawki podaje że tak ale to jest błędne). Jak masz ustawioną przerwę podłączasz miernik (multimetr) bądź żarówkę ze źródłem napięcia, wtedy ustawiasz gmp i odmierzasz 1,8mm, w tym miejscu (cofnięcie wały z gmp o 1.8mm) przerywacz ma zacząć się otwierać, na multimetrze powinna pokazać się przerwa w obwodzie a żarówka powinna zgasnąć. Jeśli mamy lampę to podłączamy pod kabel WN, zaznaczamy odpowiednie cechy na zapłonie i... eee nie masz pewnie lampy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 14:07, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
moskit jeśli możesz to napisz jak ustawiać z lampą, inni skorzystają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 17:49, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
dav6030 napisał: | moskit jeśli możesz to napisz jak ustawiać z lampą, inni skorzystają  |
A masz żarnik stroboskopowy z czujnikiem indykcyjnym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 19:07, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie, mam "lampę stroboskopową" zbudowana z silnej diody led, i innej elektroniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 19:27, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Robisz punkt na wirniku, idealnie do niego punkt na obudowie iskrownika w GMP i w widocznym miejscu, następnie kątomierzem odmierzasz po 10 stopni na obydwie strony od punktu w gmp. Odczytujesz z książki jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu dla tego silnika, następnie odpalasz, stroboskopem świecisz na miejsce w którym są zaznaczone wartości i patrzysz w jakim momencie pokrywają się punkt na wirniku z którymś z punktów zaznaczponych na iskrowniku. Wszystko opisane jest w żółtej książce do rometa i moze nawet lepiej niz ja to zrobiłem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|