Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Afterday
Nowy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:47, 18 Sie 2009 Temat postu: Problem ze złożeniem silnika>>> |
|
|
Witam wszystkich:)
Niedawno kupiłem od kolegi całkowicie rozebrany silnik jawki mustang. Nawet niewiem czy posiadam wszystkie części. Na razie wiem, że brakuje nakrętki na wał i śruby do spusty oleju. Poprzedni właściciel rozpoławiał silnik młotkiem, gdyż końcówka wału jest zbita. Mam nadzieję że gdzieś dokupię to nakrętkę, spiłuje troszkę gwint i będzie good:) Nie przedłużając:
- jak naciągnąć sprężynę kopniaka??
- czy biegi da się w ogóle wyregulować?? (składałem kartery na próbę i niestety nie mam luzu, może żle tryby poskładałem ??
- czy na wale od strony iskrownika jest jakiś klin?? Ja go niestety również nie posiadam
Więcej pytań nie mam. Może wy macie jakieś uwagi dla mnie na co trzebga uważać przy składaniu silnika?? Jeszcze nigdy nie miałem w rękach jawoskiego silnika
Jeszcze jedno: jak łatwo złożyć kartery do kupy?? czy nagrzewanie łożysk się opłaca??
Pozdrawiam
Proszę o szybką odp gdyż jutro chcę zacząć składać silnik do kupy:))
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Afterday dnia Wto 15:49, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jarek91
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:20, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
A więc co do biegów tu masz link jaka kolejność trybów:
-http://www.extreme50.yoyo.pl/223sk.htm (nawiasem google nie gryzie =] )
-na wale powinien być klin żeby iskrownik mógł się solidnie trzymać i nie obracał się na wale lecz razem z nim natomiast do iskrownika powinna być przytwierdzona krzywka
-sprężynę kopniaka "naciągamy" w następujący sposób gdy już będziesz miał poprawnie złożony silnik zacznij społawiać kartery .W prawy włóż wał z zębatką półksiężycową i sprężyną . Załóż i zaklinuj dźwignę kopniaka kiedy poczujesz opór przy składaniu karterów zacznij przekręcać dźwignię zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara tak aby bolec z lewej strony zębatki półksiężycowej minął ulane w lewym karterze wzgórze w kształcie również półksiężyca i przez drewienko opukaj kartery tak aby się złączyły.
Wskazówka:Pamiętaj żeby wałek kopniaka trafił w drugi karter w przewidziane do tego miejsce oraz miejsce dla sprężyny. Powodzenia!
P.s. Sprężynę naciągasz w momencie gdy kopiesz w kopniaka (tej sprężyny nie trzeba naciągać ) jej zadanie to odbijanie kopniaka do punktu wyjścia =] więc nie ukręć jej =]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarek91 dnia Wto 16:50, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Afterday
Nowy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:23, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
OK!
Tryby raczej mam dobrze złożone. A z kopniakiem myślę że sobie poradzę. Wracając jeszcze do biegów, ich się nie reguluje?? Nie chciałbym go już rozpoławiać
Dziękiii:)
Jak wygląda ta krzywka?? Pewnie też jej nie mam:(
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Afterday dnia Wto 17:25, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek91
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:35, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Moment czegoś nie rozumiem jak chcesz poradzić sobie z kopniakiem skoro masz już społowiony silnik?? =] Tak więc i tak Cię czeka rozpoławianie więc dla pewności sprawdź tryby dużo to nie kosztuje czasu a unikniesz znacznie kosztowniejszych nie tylko czasowo uszkodzeń ,ponieważ biegów się nie reguluje,tak więc sprawdź poprawność złożenia trybów, potem czy prawidłowo działa zmieniacz biegów .A zdjęcie do krzywki znajdziesz tutaj (służy ona do rozwierania platynek) bez tego nie otrzymasz iskry na świecy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Afterday
Nowy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:40, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Silnik jest cały czas rozpołowiony... Tej krzywki też niestety nie posiadam. Trudno, będę musiał odwiedzić sklep...
Gdy złożyłem kartery na próbę to nie było luzu wiec dlatego się pytam. Czy automat może być uszkodzony??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek91
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:47, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Wiesz co,zanim odwiedzisz sklep sugeruję Ci żebyś przejrzał ofertę sklepów internetowych które zamieszczają zdjęcia swoich produktów w ten sposób mniej więcej ocenisz co jeszcze brakuje Ci do silnika i ocenisz które części nadają się już tylko do wymiany(szkoda dwa razy latać do sklepu =P )
Oczywiście że może być uszkodzony tak jak wszytko, dokładnie go rozłóż, przeczyść np.w ropie następnie zmontuj.Niewykluczone że może być pogięty lub wyrobiony.
Jeśli chcesz to zrób dokładne zdjęcia elementów silnika które posiadasz i mniej więcej określimy co Ci brakuje.
Pamiętaj przy tym motorku dobrze jest nie żałować czasu i wymieniać to co jest uszkodzone, on potem lub się odwdzięczyć bezawaryjną pracą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarek91 dnia Wto 17:48, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Afterday
Nowy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:18, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Proszę bardzo:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Do tego jeszcze dochodzi gażnik, cylinder i głowica.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Afterday dnia Śro 15:28, 19 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek91
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:40, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
No więc tak na razie wynotowałem następujące rzeczy których brak:
-Krzywka i śruba przytwierdzająca ją do magneta,
-Podkładki pod segery mocujące sprzęgło (na zdjęciu nie widać jednej)
-Na zdjęciu nie widać ale na zaś przypomnę że w sprzęgle jest kosz sprzęgłowy podkładka korkowa gładka podkładka kolejna korkowa i nakrywka,
-Podkładka pod nakrętkę dokręcającą zębatkę 12 zębową,
-Popychacz sprzęgła (zależy od wersji czy masz jeden długi pręt czy druga opcja długi pręt kulka krótki pręt) więc co do tego musisz się upewnić którą wersję masz,
-Komplet oringów,uszczelek,
-Na zdjęciach nie widze zimmeringów
Jeśli jeszcze coś zobaczę to dopiszę
A szpiki masz cztery żeby cylinder zamocować?
I Jeszcze jedno nie widzę zapinek blokujących sworzeń tłoka żeby nie wypadł(być może że masz je w tłoku)
Przypominam jeszcze o krućcu między silnikiem a gaźnikiem =]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Jarek91 dnia Wto 18:46, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Afterday
Nowy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:12, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jednej podkładki pod seger brakuje, fakt:D. O tym wiedziałem ale po co to mam pisać)
Jest tarcza korkowa, potem podkładka i druga tarcza.( Czy są jakieś podkładki dystansowe pod kosz sprzęgłowy??)
Chyba mam ten jeden długi popychacz sprzęgła( jest dość długi).
Zimmeringi i uszczelki są.
Szpilki mam cztery-o takie rzeczy nie musisz się pytać:)he
Nie zauważyłeś że mam dwa tłoki, jak ja je obydwa zmieszcze do cylindra??:Dheha
Moje pytania:
1.Czy to służy do mocowania kopniaka??
2.Do czego ta podkładka może być??
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak na razie to wilkie dziękii:))
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Afterday dnia Śro 15:29, 19 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek91
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:20, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Pod kosz sprzęgłowy nie ma podkładki jest jedynie nakrętka i podkładka do niej (taka z dwiema dziurkami jedna mniejsza druga większa) która ma powodować to żeby kosz się nie odkręcał wszytko siedzieć powinno w koszu(sprzęgłowym oczywiście=p ).
Element numer 1 -to klin wajchy kopniaka żebyś mógł obrócić wałem (na wale od kopniaka jest takie wcięcie na klin (obejrzyj na zdjęciach jawek np na allegro)
Podkładka numer 2 z tego co pamiętam powinna być hmmm nie wiem =[ ale coś mi świta w głowie że gdzieś na wałku z zębatką półksiężycową ale tu głowy nie dam W razie czego módl się żeby to nie było nic ważnego =]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarek91 dnia Wto 19:29, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Afterday
Nowy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:35, 19 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
1.Czy ktoś wie co tu powinno być??
2. Tutaj idzie krzywka i jescze jakaś nakrętka??
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji efekt mojej dzisiejszej pracy;P
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek91
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:52, 20 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Witam Cię ponownie zauważyłem że brak Ci arcyważnej części (na podstawie zdjęć) mianowicie magneta na wał zakładasz magneto potem wbijasz w to magneto krzywkę i na końcu dajesz śrubę która wkręca się w wał dociskając na niego wspomniane magneto i krzywkę natomiast jakby nad magnetem ma znajdować się przytwierdzony na trzy śruby i podkładki w kształcie łez koszt z przerywaczem =] W miejscu numer jeden ja osobiście chyba nic nie mam zaraz obok jest dziura i niżej również tam powinny być z tego co pamiętam wmontowane tulejki (których chyba tez nie masz -nie wiem czy akurat są one konieczne ale u mnie w motorku były.
Ładna robota gratuluję i taka rada postaraj się o zapinkę do zmieniacza biegów, ten patent to tylko prowizorka która zaraz odpadnie (za duże drgania silnika). Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarek91 dnia Czw 22:52, 20 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Afterday
Nowy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:13, 22 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Magneto jest, ale naprawdę dzięx Jarku za szczegóły
Dla tych osób które mają podobny problem do mojego a mianowicie: problem ze złożeniem silnika od Jawki zapraszam do obejrzenia filmiku, który sam przygotowałem specjalnie dla WAS!!!
http://www.youtube.com/watch?v=AhGvYe4enQI
Silnik złożony nie do końca z powodu braku części:p
Pozdrawiam:D
Jarek91 napisał: | .A zdjęcie do krzywki znajdziesz tutaj (służy ona do rozwierania platynek) bez tego nie otrzymasz iskry na świecy.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Co to jest ten gmoto, jakiś sklep internetowy?. Da się tam coś kupić? Ceny są naprawdę bardzo niskie. Jak wyświetliłeś zdjęcie tej krzywki???
Znam podobną stronę al-mot, pewnie kojarzycie ale jak tam się składa zamówienie??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Afterday dnia Nie 11:27, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|