Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zeloo
Nowy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:15, 15 Maj 2014 Temat postu: problem ze skrzynia i wałęm |
|
|
Witam mój problem polega na tym ze nie nie działa
Na początku chciałbym poprosić o nie pisanie postów typu ze jak sie nie ma o czymś pojęcia to się za to brać nie trzeba- chciałem sobie spróbować i nadal chce a żaden mechanik mnie nie interesuje.
Otoz robie remont silniki mojej jawy 50 mustang.
I teraz tak: po wymianie łożysk simeringow i tulejki zamkniętej, po złożeniu skrzyni (na 100000% jest złożona dobrze - składałem juz u kolegi i tam wszystko gra) i skręceniu karterów nie mogę przekręcić skrzynia ani wałem. Dopiero kluczem jak przekręcę zębatkę zdawcza to mogę ruszyć ale tylko trochę i sie blokuje (olej zalany).
Jak była wsadzona tylko cześć wałka głównego i przykręcona zębatka zdawcza na rozebranym rzecz jasna silniku to tez ciężko mi to chodziło- ręką nie dałem rady kręcić bo się ślizgałem, kluczem tak ale czułem opór którego nie powinno być.
Zaznaczam, ze łożysko na pusto chodzi leciutko.
Sprawdzałem i łożysko są dociśnięte do segerow.
Czy to możliwe ze sa za szerokie?!!
A karety sa skladanie tylko na sylikon bez uszczelki.
Kolejny problem to popychacz sprzegla mi sie nie miesci. Nie moge załozyc prawego dekla...
Sam wał jak nie jest połączony ze skrzynia ( za pomocą sprzęgła) tez chodzi ciężko.
Biegi wchodza tak ze niby wskakuje do gory na jedynke ale jak wezme nacisne na zminae i powienine byc luz to go nie ma.
Na poczaktu myslalem ze to dlatego ze na sucho ale raczej nie. O kopniaku nie wspomnę bo tez sie bloku a nie będę kopal na sile żeby nie połamać trybów.
A zapomniałbym- została mi taka trójkątna w miarę gruba na jakiś 1mm blaszka z otworem na śrubę- czy to aby nie idzie na gorze miedzy kartery na tych wystających wypustkach?
Panowie skręciłem to tak samo jak u kolegi i u mnie lipa- tam mogłęm jednym palcem kręcić wszystkim.
Wał mam nowy jbc pomierzony z oryginałem
łozyska dzieki UMIEJETNEMU wbijaniu młotkiem sa ok i u kolegi tez byly.
Czemu to tak ciężko chodzi i czemu popychacz się nie mieści?!
Już mi ręce opadają a za dużo kasy wydałem żeby odpuszczenie
Jeśli to może być wina za szerokich łożysk to prosiłbym o wymiary bo stare wywaliłem:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 6:06, 16 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Opcje są 2. Albo coś źle złożyłeś, albo 1mm robi wielką różnicę, pisałeś że nie dałeś uszczelki między kartery (tylko silikon) a uszczelka powinna mieć od 0,5-1mm grubości (do tego ew silikon) to już ten 1mm będzie różnicy (możliwe że kartery są po prostu za mocno ściśnięte) spróbuj poluzować wszystkie śruby skręcające kartery powinno pomóc. A jak nie pomoże to na bank coś źle złożyłeś. By mieć pewność że wszystko jest ok, polecam poradniki z działu tutorial.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 20:53, 18 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Na przekór będę pisał że jak nie masz pojęcia co robisz to nie rób!!! Uszczelka musi być, nie po to żeby nie ciekło tylko po to żeby zdystansować wałki skrzyni biegów i wał korbowy. To się liczy i dystansuje jak trzeba. Tulejki skrzyni i na korbowodzie się rozwierca za pomocą rozwiertaków stałych i odpowiednich przyrządów takich jak choćby płyta wiertnicza, masz takie narzędzia i przyrządy? To że złożyłeś silnik kolegi i chodzi to nie znaczy ze zrobiłeś to dobrze, te konstrukcje są idiotoodporne ale jestem ciekaw czy za 5 000km ten silnik nadal będzie chodził i nie będzie zużyty... Chcesz robić, to rób ale najpierw się do tego przygotuj bo robienie na odpierdol i nieprofesjonalnie prowadzi tylko do zniszczenia oryginalnych elementów których na rynku jest już coraz mniej!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|