Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuba1239
Nowy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:23, 10 Lis 2008 Temat postu: Problem z zabytkiem |
|
|
Witam wszystkich mam problem ze swoja jawka z 1974 roku . Jawke kopiłem od starszego pana który jeździł nią na ryby , była nieźle wyszykowana jej V-max wynosił 75 km/h na 12 zębatce . od pewnego czasu mam z nia same problemy podczas jazdy szybko sie grzała nieraz nie było iskry wiec wymieniłem kondensator chodziła od szczała a teraz zamiast ciągnąc paliwo do cylindra to wypycha w filtr nie wiem co jest czyż by to był zimering na wale ?? A i mam jeszcze prośbę jak można zwiększyć V-max do 90 km/h bo chce pokazać ze bierze sima s60 . Prosze o odpowiedz !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 9:48, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Z jawką jest jak z psem , jak zmieni właściciela to zdycha
90 jawką ? Wydaje mi się z całym szacunkiem że zapewne nie masz takich możliwości i umiejętności żeby ona szła 90
No i oczywiście kosztuje to nie mało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 9:48, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim witam i na wstępie upominam, że takich tematów było tysiące.
Jeśli chodzi o "wypychanie" paliwa, to faktycznie może to być simmering. Jeśli dodatkowo strzela z tłumika na pełnym gazie, to jesteś prawie pewny, że trzeba wymienić uszczelnienia.
Ad zwiększania Vmax'a - 90km/h nie osiągniesz z racji choćby kiepskiej stabilności jawki, jak i tego, że silnik nie wytrzyma takich obrotów. Musiałbyś dorobić 4 bieg, bądź wsadzić garczek 70ccm, sportowe łożyska na wale, membranę, gaźnik Dellorto ~19 i zębatka 14
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba1239
Nowy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:31, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
wo gule nie odpala z gazika cieknie ciurkiem a świeca sucha ma iskrę i wo gule zamisat ciągnąc do cyla wypycha w druga strone / A co do tego to zorbie ze jawka wyciągnie 90 km/h jawke mam juz 10 lat dostałem ja od brata / na początku przy kupnie wyciągała 80
ale teraz jest juz mocno dotarta . W planie mam zamiar dołożyć 1 pierścień na tłok 4 pierścienie wyszlifować dolot do cyla i sprowadzic cylinder 70 z Czech
a no właśnie co do skrzyni 4 idzie gdzies dostac takie cacko bo chciałem robic sam ale nie mam dostępu do takich maszyn
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kuba1239 dnia Pon 10:39, 10 Lis 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 10:39, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem niektórzy przeszczepiali tryb z cz 175 ?
Ale nie jestem pewien
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba1239
Nowy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:42, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
mam cz 175 tylko czy da rade ??? może ktoś wie czy w Polsce idzie dostać cyl 70 cc ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kuba1239 dnia Pon 10:42, 10 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 10:50, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
W polce nie .. musiałbyś do czech jechać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba1239
Nowy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:21, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
hah taka jazda jest kosztowna wiec nie bede 70 wkładał ale 4 pierścienie na tłok i szlif na 60 . / A jest możliwość ze mi gaźnik siadł i nie daje paliwo do cyla tylko wypycha w druga stronę ??? bo jak tak to wymienię gaznik bo mam skrzynek części od tego dziadka niektóre jeszcze od nowości nie odpakowywane i wszystko z Czech nie jakieś tam podroby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 12:10, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Jesteś kolego strasznie roztrzepany.
1) Jeżeli zależy Ci na zmniejszeniu osiągów, to dorób ten 4 pierścień. Wysilonym silnikom nie dodaje się pierścieni, tylko zmniejsza ich ilość i ciaśniej pasuje tłok.
2) Cytat: | wo gule nie odpala z gazika cieknie ciurkiem a świeca sucha ma iskrę | Dysze czyste? Wlej troche benzyny do cylindra strzykawką i spróbuj zapalić. Jak zapali i po chwili zgaśnie, to masz coś z gaźnikiem. Jeśli świeca jest sucha, to nie jest to simmering od strony sprzęgła, zatem możesz zaglądnąć do zapłonu czy gdzieś tam nie jest zafajdane benzyną- jeśli jest, to simmer do wymiany. Przy awarii tego elementu od strony zapłonu nie wytworzą się takie warunki, żeby benzyna z gaźnika się cofała.
3) Nawet jak sprowadzisz 70tkę z Czech, to gówno Ci to da bez wydehu, membrany i gaźnika. Swoją drogą korba padnie szybciej niż zdążysz się nacieszyć dobrym silnikiem. Musisz założyć wzmocnioną + SKF'y na wał. Proponuję też wywalić cewki świetlne jeśli sprzęt ma być typowo 'torowy"
4) Cytat: | A jest możliwość ze mi gaźnik siadł i nie daje paliwo do cyla | Gaźnik nie jest z gliny, on się nie może rozpieprzyc! Nie wymieniaj od razu na nowy, bo to jest bądź co bądź brak kultury technicznej. W gaźniku moga się zatkać dysze, kanały, zawiesić pływak, czy iglica. Wyczyść go dokładnie i sprawdź wszystkie uszczelki na dolocie, a także pod cylindrem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba1239
Nowy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:31, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
ogar 200 ma 2 pierścienie na tłoku i jest słabszy od jawki a jawka ma 3 i jest mocniejsza fachowiec mi doradził ze jak dołożę pierścień biedzie miał więcej mocy a za tym wiąże sie większa prędkość
A co do gaźnika to jest do wywalenia mówię ci zeee cieknie z niego wszędzie dysze sa czyste a gaźnik był czyszczony
a tłumik to ja juz mam sportowy oryginalny Bo to jest Jawa Sport z 1974 roku nie ma wydechu tak zwanego "Cygaretka" tylko sportowy co daje niezły dźwięk ja na jawke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 13:16, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
xD Pogratuluj temu fachowcowi i powiedz mu, żeby lepiej sobie postukał pare razy porządnie w głowę.. Po pierwsze Ogar nie ma 2 pierścieni oryginalnie, tylko czeskie tłoki. Moc jest TA SAMA, tylko troche lepiej się wkręca na 2 pierścieniach. 4 pierścienie dadzą dużo większe tarcie przy tej samej mocy= spadek mocy i to wyraźny
W silnikach benzynowych, tymbardziej chłodzonych powietrzem, nie stosuje się jak największej ilości pierścieni, tylko jak najmniejszą. 4-5 pierścieni miały co najwyżej stare diesle i silniki o dużym skoku tłoka. W jawce się to NIE SPRAWDZI
Pozatym wytłumacz mi jak dodatkowym pierścieniem zwiększysz pojemność? Pomijam, że ten pierścien się nigdzie nie zmieści, albo będzie haczył o kanały
Cytat: | a tłumik to ja juz mam sportowy oryginalny Bo to jest Jawa Sport | hahahahaha On jest sportowy, jak ze mnie baletnica. Pozatym tłumik typu cygaro jest lepszy od późniejszego. Mi chodziło o komorę dyfuzyjną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xiang
Wymiatacz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:50, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Mi również nie podoba się ten pomysł z tym 4-pierścieniowym tłokiem-kompresja mniej więcej ta sama, większe tarcie i opory. Dorobienie 4-tego biegu wiąże się z gruntowną i kosztowną modernizacją tak więc nie warto się w to bawić. Lepiej dać zębatkę 14.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba1239
Nowy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:45, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Jawaka już chodzi ;D 15 minut roboty wywaliłem ten gaźnik i wsadziłem nówkę i śmiga maszyna tamte gazik sie rozwalił całkowicie
Nie opłaca mi sie tuning tego motoru nie będę zadowolony z osiągów a zabytku sie nie przerabia "Co oryginał to oryginał "
Nie bawię sie już z jawką bo będę na wiosnę kupował Simson w którego wsadzę około 1000 zł , Będzie przerobiony od podstaw na s70 Osiągi będą itd.
dzięki za rady ale ja wiem lepiej co dolega mojemu dziadkowi Pozdro !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 17:53, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
No ok, tylko Ty wiesz jak 4 pierścien zwiększa pojemność. Zamykam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|