Problem z rozpołowieniem silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wyatt
Nowy
Nowy



Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko

PostWysłany: Pon 7:56, 08 Sie 2011    Temat postu: Problem z rozpołowieniem silnika

Witam,
Szczęśliwym, choć ostatnio mniej, posiadaczem Jawy Mustang z 1980 roku jestem.
Jako iż dość kopniak ledwo mi działał, a dwójka wchodzić raczyła bardzo nieczęsto, wziąłem się za rozbieranie silnika. Szło mi to nawet nieźle, do momentu kiedy do odkręcenia zostały tylko śruby, którymi skręcone są kartery -> [link widoczny dla zalogowanych]
Tu zaczęły się schody, gdyż u mnie śruby te są na płaski wkrętak i ni groma nie idzie ich odkręcić. Wkrętak posiadam dosyć duży, spiłowałem w nim końcówkę na płasko, próbowałem pobijania młotkiem, pryskałem WD40 i nic. Jedynym rezultatem tychże poczynań są ciut bardziej zniszczone główki owych śrub.
I tu czas na moje pytanie: znacie może sposób jakiś na ich odkręcenie?
Na razie przychodzi mi do głowy tylko rozwiercanie, jednak wolałbym załatwić to w inny, mniej drastyczny sposób. Wink Przy składaniu silnika znajdą się tam oczywiście śruby imbusowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siasin
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Pon 8:05, 08 Sie 2011    Temat postu:

WD-40 i zostaw na noc (jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś.)
Połóż silnik na płasko (owymi śrubami do góry) kucnij nad silnikiem i całym ciężarem ciała dociśnij wkrętak do śrub, musi puścić.

Możesz też delikatnie popukać młotkiem w trzonek śrubokręta ale z wyczuciem żeby go nie rozwalić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Siasin dnia Pon 8:06, 08 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelk
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Solarnia

PostWysłany: Pon 9:45, 08 Sie 2011    Temat postu:

ja miałem identyczny problem co kolega wyatt ale wziąłem wiertarkę z płaskim bitem i z całej pary docisnąłem wiertarkę do śrub i puściło dodam jeszcze że ustawiłem se obroty na mniejsze i je zwiększałem i puściło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dzwonek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:11, 08 Sie 2011    Temat postu:

gdy u mnie sie tak zrobilo zakleszczyly sie 4 sruby i po 30 minutach meczenie suba sie zmasakrowala i myslalem ze juz koniec wiec wziale sobie punktak mlotek i bilem po krawedzich sruby z calej sily w strobe odkrecania sruby byly do wyrzucenia ale silnik sie rozlozyl:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wyatt
Nowy
Nowy



Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko

PostWysłany: Czw 19:40, 11 Sie 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi. Obyło się bez rozwiercania, ostatecznie poradziłem sobie dużym wkrętakiem do pobijania i młotkiem. Coby forum za bardzo nie zaśmiecać nowymi tematami, tu mam do was następną prośbę: czy mógłby jakiś dobry człowiek wrzucić jakieś przyzwoite zdjęcie zmieniacza biegów, na którym widać by było ząbki? Na zdjęciach automatu ze sklepów za dużo nie było widać. U mnie przed rozebraniem silnika dwójka wchodziła bardzo rzadko, z jedynki przeskakiwało od razu na trójkę. Wsadziłem zmieniacz w imadło i nim poklikałem i najczęściej było właśnie tak samo. Środkowe ząbki w moim zmieniaczu są trochę zaokrąglone, jednak z tego co widziałem ze zdjęć znalezionych w necie też nie były one ostre. Być może problem tkwi jednak w innym miejscu i proszę ludzi bardziej w temacie obeznanych o pomoc w jego rozwiązaniu.
Z góry dzięki Wink
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin