Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szulcyk22
Nowy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sztum
|
Wysłany: Pon 14:42, 01 Wrz 2008 Temat postu: Problem z ogarkiem 200... |
|
|
Witam. Kupiłem sobie Rometa Ogara 200. Mam z nim problem, otóż przejechałem kilka kilometrów i zgasł... Sprawdziłem świecę, nie ma iskry (świeca dziwnie ciemna i mokra/tłusta). Wymieniłem na inną, i to samo stało się po kilku następnych kilometrach. Wkurzyłem się, poszedłem do sklepu i kupiłem nową, po kilku kilometrach znowu to samo, zgubił iskrę...
Co na to zaradzic?
Od czego zacząc szukac przyczyn?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szulcyk22 dnia Pon 14:43, 01 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:54, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
jeżeli świeca była mokra i tłusta to dostaje za dużo paliwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drzazga
Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kuźnia raciborska
|
Wysłany: Pon 18:52, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
napisz jeszcze czy pojawiały się "wybuchy" z tłumika albo spod kolanka. Możesz mieć też zapłon przestawiony. Ja mam podobnie i kombinowałem nie wiem ile razy i to się ciągle pojawia. sam ie wiem. Wożę na wszelki wypadek 3 dodatkowe świece u mnie były owe wybuchy. Teraz zapłon mam ustawiony dobrze ale co kilka kilometrów ciągle zalewa świecę . Z paliwem też kombinowałem... dołączam do pytania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PrzemeK93
Wymiatacz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kolno
|
Wysłany: Pon 19:33, 01 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
u mnie w wsce jak miale zaplon przestawiony to icagle swiece zalewalo albo byly te wystrzaly z tlumika ogniem!! xD chociaz zaplon byl przestawiony ale fajnie to wygladalo xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dzonas3
Bywalec
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Wto 14:00, 02 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
za duzo mozesz lać oleju do bezyny powinno być 1;30 czyli 100ml na 5l lub za mało powietrza dostaje czyli iglica o jeden rowek wyzej no i ustaw zapłon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szulcyk22
Nowy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sztum
|
Wysłany: Wto 14:23, 02 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
A może to coś pomorze, jak go kupowałem, to był już zatankowany... Czy może mieć to związek (chodzi mi o nadmierną ilość oleju, nie wiem nawet jakiego, gdyż sprzedający nie wiedział bo jego syna nie było w domu) ?? Aha, i trochę kopci...
Czy czasami zbyt bogata mieszanka nie powoduje nagaru na świecach???
Jaki olej najlepiej używać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 14:51, 02 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie jest to prosta sprawa.
Cytat: | Czy czasami zbyt bogata mieszanka nie powoduje nagaru na świecach???
|
Powoduje, ale to nie ma nic do rzeczy. Zacznimy od podstaw. Motor nalezy doprowadzic do takiego stanu by kolor swiecy byl brazowy. Nie czarny ani bialy. Na poczatku, jezeli swieca jest czarna nalezy znizyc iglice o rowek. I tak znizac, znizac, az do momentu w ktorym swieca jest brazowa. Jezli stala sie biala nalezy podwyzszyc iglice o rowek. To jest to jezeli chodzi regulacje gaznika. Opis dotyczy regulacji ubogiej lub bogatej mieszanki.
Cytat: | (świeca dziwnie ciemna i mokra/tłusta). |
Swieca nie moze byc mokra. Swiadczy to o tym, ze moze dostawac za duzo paliwa. Sprawdz czy go dusi na wysokich obrotach. Nastepna przyczyna moze byc slaba iskra, warto sprawdzic czy nie ma przbicia. Doregulowac przerwe na platynkach. Dokrecic srubki iskrownika. Wyczyscic cewke zaplonowa przy magnecie. I wyczyscic styki przerywacza. Powyciagac zlaczki przeczyscic i zalozyc jeszcze raz a takze nabic na nowo kable od cewki do swiecy. Ale te operacje moga byc zbedne...
Cytat: | Czy może mieć to związek (chodzi mi o nadmierną ilość oleju, nie wiem nawet jakiego, gdyż sprzedający nie wiedział bo jego syna nie było w domu) ?? |
Oczywiscie. To moze byc glowny powod. Sprobuj dolac troche czystego paliwa. Jak podziala to wina zlego skladu miesznki oleju z bendzyna. Najlepiej stosowac sie do ulutki dolaczonej do oleju.
Cytat: | Aha, i trochę kopci...
|
Jest to wina zle dobranej wspomnianej mieszanki. Ale moze to byc take simmering na wale. Nie jest przypadkkiem tak, ze mocnej kopci na nagrzanym silniku. A to, ze kopci to normalne. Dla porownania mi kopci tak, ze podczas jazdy w sloncu dymu wogle nie widze, a jak daje gaz to widze jak sie zakrzywia powietrze i lekka smuge szarosci.
Cytat: | u mnie w wsce jak miale zaplon przestawiony to icagle swiece zalewalo albo byly te wystrzaly z tlumika ogniem!! xD chociaz zaplon byl przestawiony ale fajnie to wygladalo xD |
To normalne z powodu zaplonu. Gdy strzela w tlumik oznacza to, ze zaplon jest za pozno. Wtedy mieszanka jest pod duzym cisnieniem i zalewa swiece, ktora za pozno daje iskre i mieszanka szybciej do niej dociera niz iskra zapala mieszanke. W dodtaku w chwili wybuchu zostaje otwarte okno wylotowe co daje efekt ognia w tlumiku. Niestety cos takiego sie nie zdazy w normalnym silniku 50ccm chyba ze bez tlumika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MichalF
Wymiatacz
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: sie wziol ramzes?
|
Wysłany: Wto 19:18, 02 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
[quote="dzonas3"]za duzo mozesz lać oleju do bezyny powinno być 1;30 czyli 100ml na 5l lub za mało powietrza dostaje czyli iglica o jeden rowek wyzej no i ustaw zapłon[/quote]
nie wprowadzaj ludzi w blad! bo ktos tak naleje i se moto zatrze!
Naucz sie liczyc to po pierwsze a po drugie [b]to 1:30 to nie 100ml na 5l [/b]bo 1:50 to 100ml na 5l do jawki jest najlepsza zasada lac 150ml na 5l
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 15:36, 03 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Tak wlasciwie to ~ 167 ml na 5l. Ale nie wazne, tu chodzi chyba o to, ze autor tematu ma za duzo oleju w paliwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konek
Wymiatacz
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń/okolice
|
Wysłany: Śro 18:25, 03 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Ja lałem przez dłuższy czas 1:50 i nic się nie działo, z tym, że był to syntetyk Husqvarna 2T Low Smoke. Teraz mam Orlen 2T Semisyntetyk i leję 1:30.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 19:10, 03 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Do pierwszego wymienionego oleju trzeba lac mieszanke 1:50, poniewaz przy innych proporcjach pierscienie sie zapiekaja. Ten olej ma swietne wlasciwosci i to wychodzi takze w cenie. Na ogara go nie stasuje bo jest za drogi ale kosiarka dziadka chodzi juz 20 lat bez sladu zuzycia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|