Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aleks157
Nowy

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:01, 13 Mar 2010 Temat postu: Problem z ogarem |
|
|
Witam was panowie.
Dzisiaj mam taki problem, a mianowicie:
Odpalam normalnie ogara 200 wrzucam jedynkę puszczam powoli sprzęgło i utrzymuje dość wysokie obroty a on prawie gaśnie dalej jedzie ale strasznie ciężko go rozpędzić prawie się nie da i przy tym wcale nie ma mocy bo jak usiedliśmy w 2 to zgasł. I strasznie się "trzęsie". Czy mogą być tutaj winne pierścienie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
ziomal199412
Wymiatacz

Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 7:10, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli pierścienie byłyby pękniete to twój ogar traciłby kompresję i kopcił na niebiesko. Ja proponuję przeczyścić dysze gaźnika i wyregulować obroty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ziomal199412 dnia Nie 7:11, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec

Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Nie 11:48, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdz tez wezyk i kranik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojta1
Częsty bywalec

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chybie
|
Wysłany: Nie 15:29, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Albo masz już wysłużony cylinder albo opóźniony zapłon, co do trzęsienia sprawdź silnik czy jest dobrze dokręcony do ramy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 17:08, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Powiedz coś więcej, wygląda na sprawy związane z kompresją... trzęsienie może być spowodowane niewyważonym wałem lub niedokręconym silnikiem, chyba, że trzęsie się tylko podczas jazdy... Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
aleks157
Nowy

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:12, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Mi się wydaje że pierścienie są wysłużone i tłok po prostu się "trzęsie" w cylindrze. Bo one chyba z 15 lat nie były wymieniane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 21:40, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Hehe, niemożliwe, luzy na wale... No to czeka Cię kapitalka silnika, widzę, że nie był grzebany, daj to do roboty jakiemuś fachowcowi miłośnikowi takich maszyn jak ja lu mechanikowi, który obieca, że nie odwali fuchy... szkoda takiej maszyny niszczyć Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
aleks157
Nowy

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:25, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
A jak można sprawdzić te luzy? Pokombinuję jeszcze z gaźnikiem i z dokręceniem do ramy bo to może naprawdę to i wymienię kolanko wydechowe bo strasznie "ryczy"
Bo wał był niedawno wyważany może jakieś 2 lata temu i od tamtej pory nikt na nim nie jeździł. No i skąd ten brak mocy??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aleks157 dnia Nie 22:59, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 12:59, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Brak mocy może wynikać z wielu osobnych problemów. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawlo300
Wymiatacz

Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Pon 16:32, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
kombinuj kombinuj ale te trzęsienie to na pewno nie od luzów na wale jeżeli jest luz na wale to da się tylko dostrzec lekkie pukanie ale nie trzęsienie silnika żeby sprawdzić luzy to zdejmujesz cylinder i tłok następnie ruszasz korbowodem jeżeli poruszasz na boki silnika to taki lekki luz może być ale jeżeli będzie luz góra dół to trzeba wał dać do regeneracji............
jeżeli zdejmiesz ten cylinder i okaże się że jest ten luz i będą zużyte pierścienie i cylinder porysowany to to mogło być powodem braku mocy.....
sprawdź to jeżeli te elementy będą w dobrym stanie to będziemy kombinować dalej
teraz co do trzęsienia może źle to opisałeś może to dźwięk jak by coś omykało??
jeżeli tak to może to być spowodowane przeskakującym łańcuszkiem sprzęgłowym i dla tego brak mocy lub może też bieg momentalnie wskakiwać i wyskakiwać i wtedy można oddnieść wrażenie jak by trzęsło więc sprawdź te żeczy PZDR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 16:55, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | kombinuj kombinuj ale te trzęsienie to na pewno nie od luzów na wale jeżeli jest luz na wale to da się tylko dostrzec lekkie pukanie ale nie trzęsienie silnika |
Haha, teraz to mnie troszkę rozśmieszyłeś Tak się składa, że wyważenie wału to główny powód i źródło wibracji w silniku,w każdym silniku!! Kiedyś popronuje Ci przejchać się motocyklem z źle wywarzonym korbowodem i co za tym idzie wałem, "trzęsienie" będzie tak mocne, że będziesz miał kłopoty z utrzymaniem kierownicy na wyższych obrotach... luzy to luzy, silnik jest na nie podatny i łatwo się rozstraja... Co do problemu, ja zacząłbym od generalki, a jeżeli chce się naprawić to od regulacji i podstawowych czynności obsługowcyh(kłania się dział tutorial). Potem należałoby się zająć silnikiem właściwym, ale to potem... Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
aleks157
Nowy

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:37, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jedno już wiem na pewno że są luzy dzisiaj zdjąłem cylinder i sprawdziłem to tak może około 1,5 cm w każda stronę "lata".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 14:22, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To już wystarczająco Czeka Cię generalka. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|