Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paco100
Nowy
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:48, 05 Lip 2017 Temat postu: Problem z odpaleniem silnika jawa 50 |
|
|
Witam
Mam problem z odpaleniem silnika jawa 50. Jestem posiadaczem 2 motorowerów jawa 50 mam tez rezerwowy silnik do jawy 50 (sprawny). W związku z problemami z odpaleniem jawy (na zimnym silniku przerywała , później było ok ale z czasem coraz gorzej odpalała nie na wszytkich swiecach itp.) W związku z tym że druga jawka działa prawidłowo, postanowiłem przerzucać części po kolei (pojedynczo) Podmieniłem następujące częsci:
- swieca, iskrownik, cewka butelkowa, przewód wysokiego napięcia, fajka,gaźnik
Iskra jest prawidłowa, układ paliwowy drożny. Połączenia gażnik-cylinder, cylinder – kartery, cylinder- głowica szczelne, uszczelnienia wału tak samo szczelne – zalałem przestrzeń korbową naftą (statyczna próba szczelności). Zapłon ustawiony na 1,8 przed GMP, na platynkach 0,4 ustawiłaem na czujnik zegarowy i zarówke. Po podmiance elementów nie było poprawy. Zdemontowałem cylinder i tlok , tłok okazał się lekko wgniecony- głębokość wgniecenia 0,3 mm. Nie wyczuwalny luz promieniowy na wale korbowym , jedynie na boki około 0,3 mm. W związku z powyższym postanowiłem podmienić tłok i cylinder z rezerwowego silnika. Podmiana nie dała rezultatów. Rozebrałem silnik, podmieniłem wał korbowy z rezerwowego silnika wraz z magnetem i krzywką i dalej to samo. Po wizualnych oględzinach części nie stwierdziłem uszkodzeń elementów skrzyni biegów. Zdemontowany wał miał jedynie nie równoległe koła korbowodu (odchyłka między min a max 0,4 mm – dlatego dałem wał z rezerwowego silnika który miał kola równoległe) Reasumując podmieniłem prawie wszystkie części, łożyska w karterach też wymieniłem na nowe wraz z karterami (Na łożyska FAG z luzem C3), nie wymieniłem skrzyni biegów, tulei mosiężnych w karterach, choć silnik kręci się bez oporów. Części były z rezerwowego silnika, który jest sprawny. W życiu wyremontowałem 3 silniki jawa 50 i paliły na dotyk, takich dziwnych problemów jeszcze nie miałem. Na ciepłym silniku chodziła ale też czasami było tak że nagle zgasła. Proszę o pomoc, skończyły mi się pomysły. A bardzo chciałbym wiedzieć który element w tej całej układance jest winny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PanWaldek
Nowy
Dołączył: 25 Sty 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:57, 09 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Może w stacyjce coś nie gra?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiek89gdz
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:51, 10 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Albo instalacja ma może gdzieś przebicie i Ci zwiera. Jawka odblokowana? Jesli nie to ustaw zaplon na 1,3-1,5mm. Tlumik udrozniony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paco100
Nowy
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:42, 17 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Silniki montuje w imadle (rezerwowy sprawny i ten z którym mam problem)bez rury wydechowej ramy baku itp instalacja jest bardzo prowizoryczna (bez stacyjek itp) ale w obu przypadkach ta sama. Nie ma żadnych problemów z iskrą. Jawka jest odblokowana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|