Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ufik666
Nowy
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:47, 06 Lut 2010 Temat postu: Problem z odpaleniem |
|
|
Witam jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość , przejdę do tematu
próbuję odpalić go kopiąc ale gdy kopie czuje jak by brak oporu silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 15:56, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Pękły pierścienie, lub się głowica odkręciła/rozszczelniła. Powiedz więcej konkretów..pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 16:01, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Może Ci się już półksiężyc obrobił i w ogóle nie zazębia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Sob 16:02, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a słychać jak tłok chodzi w cylindrze jeśli nie to sprzęgło ci się ślizga a jeśli tłok chodzi to słaba kompresja musisz ściągnąć cylinder i zobaczyć albo głowica luźna zobacz a na popych jest to samo ??? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ufik666
Nowy
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:15, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
krzysiek025 napisał: | a słychać jak tłok chodzi w cylindrze jeśli nie to sprzęgło ci się ślizga a jeśli tłok chodzi to słaba kompresja musisz ściągnąć cylinder i zobaczyć albo głowica luźna zobacz a na popych jest to samo ??? Pozdrawiam |
Więcej nie umiem powiedzieć bo nie znam się na motorach ogara mam od tygodnia dostałem od dziadka i on coś wspominał o sprzęgle ale to takie objawy by były ? ze jak chcę odpalić bo nie wyczuwam oporu silnika i jest taki dźwięk jak samochodu na baterie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Sob 17:33, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
więc najszybszy sposób na sprawdzenie czy sprzegło jest winne to weź ściągnij prawą pokrywę silnika(od strony zapłonu załóż starter i kopnij w starter i jeśli usłyszysz to samo to najwidoczniej będą tarczki sprzęgłowe do wymiany albo wystarczy sprzęgło wyregulować Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiek025 dnia Sob 17:34, 06 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 17:53, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
krzysiek025 napisał: | więc najszybszy sposób na sprawdzenie czy sprzegło jest winne to weź ściągnij prawą pokrywę silnika(od strony zapłonu załóż starter i kopnij w starter i jeśli usłyszysz to samo to najwidoczniej będą tarczki sprzęgłowe do wymiany albo wystarczy sprzęgło wyregulować Pozdro |
Jak odkręca się prawy dekiel(takie 3 duże śruby) nie trzeba ściągać kopki, poza tym jak kopka wtedy nadal się będzie ślizgać wyklucza to kwestię nieodpowiedniej regulacji. Podstawowe problemy, które tłumaczą problem zawarty w tym temacie to kwestia półksiężyca, sprzęgła i właściwego silnika, biorę pod uwagę, że silnik jest kompletny . Pozstaram się po krótce omówić odpowiednie czynności diagnostyczne.
Najlepiej jest odkręcić lewy dekiel silnika, do tego celu należy spuścić olej taką dużą śrubą, chyba pod klucz 13, od spodu silnika i następnie odkręcić wszystkie śruby mocujące dekiel, plus duża śruba na nasadówkę nr 13. Delikatnie ściągnij dekiel(najlepiej położyć motor na drugi bok), ściągnij uszczelkę. Przed oczami powinieneś mieć dwa koła zębate, jedno(większe) dziwne, z sprężynami(to jest sprzęgło). Między nimi powinien być łańcuch. Teraz kopnij w kopkę i obserwuj co się dzieje, duże koło powinno się obracać i napędzać małe koło. Jeżeli tak jest możesz poskładać te części z powrotem, jeżeli coś się obraca w tym dużym kole należy doregulować sprzęgło śrubą regulacyjną lub zużyte są tarcze, jeżeli nic się nie dzieje masz rozwalony półksiężyć lub w ogóle go nie ma... To można łatwo sprawdzić, wystarczy na biegu popchnąć motor(na pych). Jeżeli będzie ten sam efekt kopka i półksiężyc jest ok. Jego wymiana jest kłopotliwa gdyż wymaga rozpołowienia silnika. Jeżeli tutaj jest wszystko ok, musisz odkręcić cylinder, ale za to zabierzemy się potem, najpierw zrób to
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ufik666
Nowy
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:36, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
zrobię jak będzie ciepło dziś po prostu chciałem orientacyjnie zapytać , bo na lato przewiduję kompletny remont
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 16:43, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No to zamykam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|