Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wasyl12321
Nowy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:41, 27 Lip 2011 Temat postu: Problem z Moją Jawą (pancerka) HELLP!!! |
|
|
Witam jestem tutaj nowy więc chciałem wszystkich przywitać i pozdrowić to może do rzeczy:
A wiesz tak mam jawe pancerke kupiłem ją 2 dni temu i mam problem z 1 biegiem otóż nie wchodzi mi 1 bieg jak motor pracuje i chce wrzucić bieg to mi zgrzyta w silniku. A jak odpalam z pierwszego biegu i motor odpali to zaczyna zgrzytać i wyskakuje bieg(chyba ze mi się mi wydaje ale raczej wyskakuje). Jeździć się da ale musze ruszać z 2 biegu.
Prosze o pomoc co robic?.
Dodam jeszcze ze 2 i 3 wskakują bez problemu a i automat u góry silnika jest dokręcony silnik nie byl otwierany przynajmniej ja otym nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
razor500
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 15:42, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Możliwe, że Ci się sypie zębatka pierwszego biegu w skrzyni biegów. A jak masz wbitą 1 na odpalonym silniku i przytrzymasz wajchę zmiany biegów na maxa w górze to też zgrzyta? Ja miałem podobny problem w motorynce, że na 2 niekiedy zgrzytało i niekiedy 2 wyskakiwała, bo bieg nie chciał do końca się wbić, bo miałem trochę rozklekotany aparat do zmiany biegów, a jak podtrzymywałem wajchę do biegów nogą, to nic nie zgrzytało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wasyl12321
Nowy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:03, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
przed chwila jechalem na jawce i zgrzytało wiec ruszylem z 2 ale jak mi zgasla wrzucilem jedynke i było git nic nie zgrzytalo moze zamało oleju jest w skrzyni hmm sam juz niewiem raz jest dobrze a raz źle. Jutro pójdę kupić olej nowy może być hipol??? i zaleje świeżym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Śro 18:37, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
kup lux 10 bo na hipolu może sprzęgło źle pracować a jeszcze sprawdź czy automat biegow jest dokręcony bo często było że jak był niedokręcony to biegi wariowały właśnie także dokręć go na górze 2 śrubki a oleju masz wlać tyle aż zacznie sie wylewać tą śrubką z boku czyli jakieś 0,6 litra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mikioza
Wymiatacz
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gomunice
|
Wysłany: Śro 20:15, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Skrzynia w jawie jest nie do zjechania więc dokręć automat zmiany biegów i nalej świeżego oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Śro 20:58, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Żaden automat, żadne sprzęgło.
Półksiężyć startera nachodzi na taką podwójną zębatkę (tzw. grzechotka), problemem jest to że lubi się ona po jakimś czasie rozłazić co skutkuje: zgrzytaniem w skrzyni, brakiem jedynki, wypadaniem jedynki, szarpaniem na jedynce ( i zazwyczaj wypadnięciem). Jak uruchomisz silnik i wrzucisz jedynke trzymaj na sprzęgle i naciśnij do końca starter (wtedy jedynka wejdzie) będziesz mógł jeździć na jedynce dopóki nie zmienisz biegu i za każdym razem gdy wrzucasz jedynke naciskaj starter. Jedynym "stałym" rozwiązaniem jest rozbiórka silnika i wymiana tej zębatki
Mam ten sam problem i od kilku lat tak jeżdżę bo jakoś nie chce mi się silnika ruszać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wasyl12321
Nowy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:46, 05 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
sory ze nie pisalem wczesniej ale nie mialem dostepu do internetu jakies usterki byly a wiec tak:
otwarlem silnik wymienilem sprezyne od startera i wszystko gra jednak to musiala byc ta grzechotka pewnie jak pisze up.
teraz chodzi ale mam problem jak ustawic gaźnik bo sa tylko wysokie oboroty....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 0:06, 07 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
mikioza napisał: | Skrzynia w jawie jest nie do zjechania więc dokręć automat zmiany biegów i nalej świeżego oleju |
mówisz? jak znajdę i będzie mi się chciało to zrobię zdjęcie, mam chyba gdzieś 3 tryby pęknięte w pół...
jawek 50 ma najpewniej rację, a remont mam nadzieję ze był wykonany fachowo choć po zapytaniu o gaźnik zaczynam mieć wątpliwości...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Siasin
Wymiatacz
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Nie 7:41, 07 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Skoro poradził sobie ze sprężyną startera to chyba nie będzie tak źle ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wasyl12321
Nowy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 7:43, 08 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
P a poradziłem sobie i to bez większych kłopotów P
a co do tego gaźnika to już mam link do posta zaraz lecę wyregulowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|