Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kmme
Nowy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:51, 26 Maj 2008 Temat postu: problem z jawą 50 |
|
|
Witam
Mam problem z jawa 50 (kaczka) jawka po przekroczeniu 40 km/h jawka gaśnie i trzeba trochę odczekać zanim znowu odpali. Nie wiem czy to jakaś usterka czy to normalne.
Proszę o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zuzia
Wymiatacz
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 12:14, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
zapłon dobrze ustawiony ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel93
Wymiatacz
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Myszkowa
|
Wysłany: Pon 13:43, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
a moze tlok puchnie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacHa
Nowy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:40, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
podłączam się pod temat:)
mam taki podobny objaw...
prze przeciągnięciu do 40km/h dławi się traci obroty i ni9e jedzie...
świece kombinowałem różne, nowa platynka i kondensator, zapłon ustawiony dysze czyste, paliwo jest...
ratunku??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 0:08, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Witamy nowego...
to tak gwoli wstępu
Przyczyn mulenia może być wiele:
-woda/syf na dnie komory pływakowej. Sprawa dość częsta i uczulam na to każdego, kto obsługuje jawkę
-za niski poziom paliwa. Pływak powinien być na wysokości ok 3/4 komory pływakowej.
-Zły dopływ paliwa. W ogoarach zdarzało się, że bak łapał podciśnienie i benzyna nie chciała lecieć. Próbujemy się przejechać bez korka i sprawdzamy czy jest róznica. Jeśli nie ma, to rozpędzamy bolid do prędkości, przy której nam zaczyna mulić, po czym szybko zakręcamy paliwo i gasimy silnik. Odkrecamy pokrywę komory i sprawdzamy ile mamy paliwa. Jeśli jest go bardzo mało, to czyścimy kranik.
Bardzo istotną rzeczą jest też fałszywe powietrze. Może ono dostawać się przez nieszczelne uszczelki na króćću, bądź czasem spod wkręta regulacji jałowych obrotów (ale to są nieliczne przypadki). Sprawdzamy uszczelki
Jeżeli to nie przyniosło rezultatu i zapłon mamy ustawiony dobrze/kondensator ok/nie ma przebić, to warto sprawdzić simmeringi. Ich uszkodzenie objawia się samoistnym wchodzeniem na obroty i lekkim czwórkowaniem silnika
Ostatecznie sprawdzamy tłok, cylinder i korbę...
[zakladam w tym poście, ze nie pomylono dysz, iglica jest na właściwym rowku, kabel WN silikonowy itp pierdoły]
I rzecz o której mało kto mówi- sprawdź opór na kołach!
Edit: Ten wywód na górze był do postu kolegi, który już robił zapłon. Założycielowi tematu polecam sprawdzic/wymienic kondensator i cewke zapłonowa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Wto 0:10, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacHa
Nowy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 5:21, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Witam trabanciarza, jak się domyslam po avatarze:)
gaźnik jest czysty, paliwo dochodzi.
kabel WN jest nowy, dzisiaj będę kombinować ze świecami... zobaczymy.
i wymienie uszczelki pod gaźnikiem i króćcem:)
ps. kompreche ma okej, tłok nie ma luzów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blacHa dnia Wto 5:22, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kmme
Nowy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:15, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Witam
Byłem u takiego kolesia który podobno zna sie na moplikach i powiedział ze jawa ma złą mieszanke powietrza i paliwa .Powiedzial ze mam zaduzo paliwa a za malo powietrza wszystko inne sprawdzil i niebylo usterki . Czy to moze byc powodem tego mulenia ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kmme dnia Wto 15:17, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
blacHa
Nowy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:20, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
wymieniłem świece na PAL-a i zwiększyłem poziom paliwa w komorze pływaka i jest juz dobrze, tylko jeszcze troszke muli.
kmme, sprawdź to również, może być tak, że paliwo co jest w komorze plywaka sie wypali i nienadąża napływać nowe, moze filtr paliwa, albo zaworek iglicowy??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:24, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
kmme napisał: | Witam
Byłem u takiego kolesia który podobno zna sie na moplikach i powiedział ze jawa ma złą mieszanke powietrza i paliwa .Powiedzial ze mam zaduzo paliwa a za malo powietrza wszystko inne sprawdzil i niebylo usterki . Czy to moze byc powodem tego mulenia ? |
To może być głwóna przyczyna mulenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
garden92
Wymiatacz
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: z Katowic
|
Wysłany: Śro 19:35, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
A cewka ci nie pada?? chodzi mi o cewke zapłonową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kmme
Nowy
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:50, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
garden92 napisał: | A cewka ci nie pada?? chodzi mi o cewke zapłonową |
nie z cewką wszystko wporządku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|