Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BinQ
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:26, 15 Sie 2010 Temat postu: Problem - Jawa 50 MustanG |
|
|
Witam. Mam problem ze swoim zabytkowym motorkiem jawka 50 mustang... Otóż gdy ją odpale z kopa parknie przez 1/2 sec i gasnie... odpale drugi raz i jak jej przygazuje to wgl nie wchodzi w obroty tylko tak sie muli .... manetka jest do konca a on sie muli i tak jakby chcial isc na wyzsze ale nie moze... nie wiem w czym tkwi problem... rowniez w czasie jazdy szarpie jak nie wiem co.... nie da sie jechac... kondensator wymienilem... nic nie dalo... przeczyscilem platynki... nic nie dalo... wymienilem swiece... nic nie dalo... glowice tez wymienilem bo mi sie zepsuła stara... nic nie dalo.... ale na starej to samo bylo.... Nie wiem co jest temu motorkowi... Chodzila dobrze a teraz raptem to... nie wiem... robilem wszystko co mozliwe... ustawialem zaplon... platynki otwierają się dokladnie na krzywce... nie ma mozliwosci zeby byl ustawiony zle zaplon... swieca F70 - iskra zawalista.... Nie wiem poradźcie cos bo ja juz nie mam pojecia co się dzieje....
Niedlugo wrzuce wam filmik jak ona chodzi po zapaleniu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BinQ dnia Nie 21:27, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:31, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Miałem coś podobnego. Zdejmij iskrownik i sprawdź, czy od wewnętrznej strony, na karterze, nie masz brązowo-czarnego śladu po przebiciu. W moim wypadku, były 2 ślady obok, bo przestawiałem zapłon. Owinąłem wszystko izolką i działało.
Pozdrawiam,
Mac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BinQ
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:36, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
co owinoles izolka? iskrownik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:42, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Od środka karter owinąłem taśmą, żeby odizolować iskrownik od karteru. Sam iskrownik też zaizolowałem, co się dało, każdy wystający kabelek.
Pisałem o tym na forum, nawet dałem foto, poszukam tematu.
EDIT:
http://www.jawa50.fora.pl/usterki,3/szarpanie-silnika-i-slabe-swiatla-wspolny-powod,9534.html
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Nie 21:43, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
BinQ
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:43, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
to wez daj link
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BinQ dnia Nie 21:44, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:47, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Bo jeżeli gaźnik masz dobrze ustawiony, wyczyszczony, to może faktycznie trzeba się czepić elektryki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BinQ
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:49, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
gaźnik jest nowy... watpie aby byl brudny
Gaznik to jest raczej dobrze ustawiony... co prawda sporą dawke paliwa ma ... bo pamietam jak mi śp.wojek ustawial to ustawili spora dawke i chodzila...
Zaplon jest ustawiony dobrze... u siebie mam go az max przekreconego w prawa strone ... tylko tak sie zgadza z krzywką
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BinQ dnia Nie 21:51, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:52, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
To podejrzane. Zapłon około 1.8mm przed GMP powinien łapać w okolicy połowy skoku iskrownika. Na max w prawo... za wczesny zapłon? To może być przyczyna.
Zaraz namierzę krótki sposób na ustawianie zapłonu od Pks100, i ustaw na nowo zapłon i platynki, bo trochę podejrzane jest to co piszesz.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
BinQ
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:55, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
no naprawde dziwna sprawa... to jak namierzysz to podrzuc linka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
|
Powrót do góry |
|
|
BinQ
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:05, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
ok. jutro sprawdze Jezeli bedzie dzialac to masz pochwalee 5x
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:08, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Tylko co do ustawiania zapłonu. Jak ogarniesz instrukcję od Pks100, to ja zamiast wrzucania biegu i kręcenia kołem, stawiam motor na stopce, odkręcam dekiel od iskrownika, i kręcę całym magnetem za pomocą śruby, kluczem. I wtedy wszystko ustawiam na biegu jałowym. Grunt, to ustawić precyzyjnie GMP, w tym momencie platynki na 0,4mm a później jest już mierzenie i zabawa, 1,8 1,9 lub nawet 2,0mm. To już doświadczalnie.
Daj znać co z tego wyjdzie.
Powodzenia,
Pozdrawiam,
Mac
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
BinQ
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:43, 16 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jawa naprawiona !
Zrobilem nastepujace czynnosi:
1. Zdjolem iskrownik i popatrzylem na cewki od wewnetrznej strony i tak patrze a one sa za bardzo wysuniete i obcieraja magneto... no to jazda srobokret i je wsunolem
2. Po krzywce chodzi taka jakby gąbka co jest na iskrowniku... byla zjechana gabka i wystawal metal ktory dotykal krzywke.. wiec to zaizolowalem.
3. Przeczyscilem gaznik; dysze , ustawilem poziom paliwa.
4. Ustawiłem Zaplon
5. Podokręcałem dobrze wszystkie śruby
Robilem wszystko dokladnie przez 1 godz. I się opłacało
Motorek odpalil od pierwszego kopa Dziala jak zyleta Dzisiaj wstawie fotki mojej jawyy Aa i MAC dzięki na pomoc:) To dzięki tobie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:52, 16 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
No i ekstra. Zawsze do usług .
Zapomniałem właśnie, że to mogą być też za blisko ustawione cewki. Ale dobrze, że sam na to wpadłeś.
Czekamy na zdjęcia, oczywiście w dziale "nasze maszyny"
Pozdrawiam,
Mac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|