poprawa odpalania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:36, 22 Lis 2008    Temat postu: poprawa odpalania

Witajcie!
Mam pytanie co mógłbym zrobić w ogarze 200 aby lepiej odpalał i jeździł. Nie chodzi mi o tuning zwiększający osiągi.

Z góry dziaduję!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peo2299
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 14:48, 22 Lis 2008    Temat postu:

Na pewno zapłon bateryjny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trejki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

PostWysłany: Sob 17:41, 22 Lis 2008    Temat postu:

moze pokombinować i rozrusznik założyć np od skutera

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:53, 22 Lis 2008    Temat postu:

wiesz jak to zrobić z tym rozrusznikiem?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cieply-kc
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Sob 19:20, 22 Lis 2008    Temat postu:

Sądząc po twoich postach to dla ciebie nie realne, chyba że dla jakiegoś inżyniera i mechanika. Ale mozna spróbować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 20:48, 22 Lis 2008    Temat postu: Re: poprawa odpalania

mateusz napisał:
Witajcie!
Mam pytanie co mógłbym zrobić w ogarze 200 aby lepiej odpalał i jeździł. Nie chodzi mi o tuning zwiększający osiągi.

Z góry dziaduję!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Odpowiednia ciepłota świecy i dobrze wyregulowany gaźnik oraz zapłon


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob 21:25, 22 Lis 2008    Temat postu:

zgadzam się z odpowiedzią kędziora i podam przykład mój akurat ;D dzisiaj rano idę do motóra odkręcam kranik przelewam gaźnik i pierwszy kop i jazda a było -20C ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 22:30, 22 Lis 2008    Temat postu:

Tez mi pytanie. Jak silnik jest dobrze doregulowany, w bdb stanie technicznym i na orginalnych czesciach powienien bez przelania gaznika odpalac do 5 kopow. Niestety jezeli ktos zaklada taki temat to jest to malo mozliwe. Nie mowie juz o rozruszniku albo zaplonie bateryjnym. Radzilbym wiecej poczytac a potem zadawac pytanie. Prawdopodobnie to, ze silnik nie odpala bdb jest wina autora tematu, brak umiejetnosci, wprawy w wykonywaniu tej czynnosci. Jezeli takie odpalanie sie nie podoba zawsze z motorkiem mozna sie przebiec. Wystarczy ok. 3m by juz jechac. Na koniec dodam, ze silnik(orginalny) z wprawionym uzytkownikiem odpala za 1 lub drugim kopem. Pozdrawiam i goraco zachecam do lektur...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pasiek
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Woj. Opolskie

PostWysłany: Śro 7:27, 26 Lis 2008    Temat postu:

pks100 napisał:
Jak silnik jest dobrze doregulowany, w bdb stanie technicznym i na orginalnych czesciach powienien bez przelania gaznika odpalac do 5 kopow.


Tak, ale w instrukcji jawki jest napisane, żeby przed odpaleniem silnika na zimno przelać gaźnik w celu wzbogacenia mieszanki. Moja jawka lubi się napić "na rozgrzewkę", jak nie przeleję gaźnika na zimno, to nie wykazuje zbyt wielkiej chęci do współpracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GALA
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żywiec-okolice

PostWysłany: Śro 13:52, 26 Lis 2008    Temat postu:

Witam etc, do zaplonu bateryjnego mam zamiar sobie zrobic takowy na mostku greatza i ladowaniu z cewek swietlnych ( aku 6v) czy zewki naladuja mi odpowiedzi ten aku? i jaki kozysci daje zaplon bateryjny oraz cala instalacja beteryjna?Moze mi ktos wytlumaczyc co to ma do rzeczy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 16:46, 26 Lis 2008    Temat postu:

Cytat:
Tak, ale w instrukcji jawki jest napisane, żeby przed odpaleniem silnika na zimno przelać gaźnik w celu wzbogacenia mieszanki. Moja jawka lubi się napić "na rozgrzewkę", jak nie przeleję gaźnika na zimno, to nie wykazuje zbyt wielkiej chęci do współpracy.


To logiczne. Jezeli konstruktor przewidzial takie dobrodziejstwo jak pompka paliwa, ktora dziala chwilowo podobnie jak ssanie i ma za zadanie wzbogacic miesznke paliwo-powietrzna. Ale pomimo to jawka w lato powinna spokonie odpalac bez "przelewania".

Cytat:
Witam etc, do zaplonu bateryjnego mam zamiar sobie zrobic takowy na mostku greatza i ladowaniu z cewek swietlnych ( aku 6v) czy zewki naladuja mi odpowiedzi ten aku? i jaki kozysci daje zaplon bateryjny oraz cala instalacja beteryjna?Moze mi ktos wytlumaczyc co to ma do rzeczy?


Stary teraz sie obudziles?! Takich teamtow troche bylo.
1. Cewki swietlne nie naladuja akumulatora. Sa przewidziane tylko pod swiatla i nie maja zadnego zapasu mocy...
2. Zaplon bateryjny to przedewszystkim taka sama idealnie mocna iskra na wszystkich predkosciach obrotowych silnika. Czyli lepsze dopalanie, ekonomicznosc, moc, wkrecanie sie na obroty i piekne odpalanie. Male prawdopodobienstwo przelania silnika.

Jezeli chcesz wiecej pisalem dwa szerokie artykuly na ten temat(radze przeczytac):
Orginalna instalacja
http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/abc-elektryki-ogar-200,4379.html
Akumulator
http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/abc-akumulator-w-ogarze-200,4395.html

Pozdrawiam

Pomoglem?


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Goger
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:19, 26 Lis 2008    Temat postu:

co do odpalania to powinna bez niczego chycic przynajmniej za trzecim razem moja łapie od kopa czasem jej cos odbija to zatykam tłumnik szmerów ssania i łapie jak popieprzona to moj sposób na odpalanie a przy jawce czy ogarze moim zdaniem jest zbędny zapłon bateryjny dobrze wyregulować i będzie grało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 19:02, 26 Lis 2008    Temat postu:

No wiesz... Zawsze bedzie lepiej gdy masz zaplon bateryjny niz nie. Niezbedny nie jest ale ma duzo kozysci. Niepoweim tez, ze po zamontowniu tego zaplonu z maszyny zrobi sie cudo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin