Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Śro 17:22, 28 Sty 2009 Temat postu: Pokrywa Ogar 200 |
|
|
Witam. Mam problem z pokrywa od strony magneta. Za kazdym razem jak wyreguluje kluczem nasadowym sprzeglo to po paru "rajdach" musze na nowo odkrecic nakretke i ustawiac sprzeglo. Podejrzewam jakas wade pokrywy, tylko nie wiem jaka. I jeszcze jedno - czy w pokrywie powinna byc kulka? Bo jedni mowia ze tak, inni ze nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MaTlAk
Nowy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: oświęcim
|
Wysłany: Śro 17:43, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
może poprostu śrubki od pokrywy ci sie luzują ja też tak miałem dokręć bardzo mocno pokrywe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 17:49, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie,w pokrywie nie powinno być żadnej kulki.W pokrywie znajduje się łożysko.To że musisz ciągle regulować sprzęgło,to pewnie wina drutu popychacza,który się wyciera i dlatego robi się za duża przerwa pomiędzy drutem z popychacza a śrubą.Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez David dnia Śro 17:50, 28 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Śro 18:44, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
W prawym deklu może byc kulka, choc nie musi (ale jeżeli masz np. za krótki popychacz lub ci sie szybko wyciera to włóż). Wiadomo musisz miec wszystkie śruby mocno dokręcone, do śruby regulacyjnej sprzęgła potrzebna jest nakrętka kontrująca. Możliwe, że ci się ściera popychacz, sprawdź czy masz między nimi kulkę, ewentulanie ale to już ostatecznośc masz coś w środku ze sprzęgłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 20:26, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli ja chyba o czymś nie wiem.Nie spodziewałem się że jeszcze coś mnie w jawce zaskoczy.No ale cóż,w takim razie chciałbym się dowiedzieć gdzie ma sie znaleźć ta kulka w pokrywie,bo zbytnio nie rozumiem,a już nie raz miałem kłopoty ze sprzęgłem więc może to mi w czymś pomoże.Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez David dnia Czw 10:34, 29 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Czw 10:10, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja miedzy tymi popychaczami sprzegla mam kulke,sruby sa na maksa dokrecone, a sprzeglo jest dobrze zlozone, bo na moich oczach mechanik je skladal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10:33, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli masz ewidentnie problem z popychaczem tzn wyciera się ten długi pręt bądź też ten krótki.Wyjmij wszystko,najlepiej zachartuj bądź zmień na twardsze.Nasmaruj wszystko smarem,tak żeby wszystko luźno chodziło w środku,następnie ustaw sprzęgło,zakontruj śrubę i obserwuj co się dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 15:51, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Na pewno nie wsadzaj tam zadnego smaru czy innego specfika. Mechanizm ten jest smarowany olejem z skrzyni biegow, gdy silnik pracuje. Twoj problem mozna bardzo latwo rozwinac. Jesli zalozyles nowe tarcze taki problem moze sie zdazac. Sa nowe, scieraja sie i trzeba doregulowywac, szczegolnie polskie. Problemem moze byc rowniez odkrecajacy sie kosz sprzegla, ale taka wade szybko zauwazysz lub zly olej, albo jego brak czy za niski poziom. Idac dalej powinienes miec popychacz, pret krotki kulka lub dwie(zuzyte tarcze), pret dlugi i czasem w samej pokrywie tez kulka, zamiast tej drugiej wymienionej wczesniej, mniej skuteczny sposob ale moze byc. Teraz znajduje sie sruba regulacyjna w pokrywie z sruba kontrujaca. Jeszcze sie nie spostakalem z scierajacym sie popychacz ale brzmi to w miare logicznie, jednak dla mnie jest to malo prawdopodobne, jezeli nie byl on jakis dorabiany, nawet sruba moze sie scierac, no i kulka zmieniac swoja geometrie. Biarac pod uwage pokrywe nir trzeba jej mocno dokrecac. Wystarczy, ze ma trzy mocne sruby z podkladkami sprezynujacymi. Dalsza przyczyna moze byc ja tylko rozciagajaca sie lub odkrecajaca sie linka sprzegla. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zgredzik11
Częsty bywalec
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Czerwin (nie daleko Ostrłęki)
|
Wysłany: Czw 16:21, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No ja właśnie twż mam taki problem...
Nie mam żadnej kulki a sróba którą reguluje sprzęgło zrobiła sie raptem ,,za krótka"! Czyli ze nalezy dać kulkę?????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 16:34, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
zgredzik11 napisał: | No ja właśnie twż mam taki problem...
Nie mam żadnej kulki a sróba którą reguluje sprzęgło zrobiła sie raptem ,,za krótka"! Czyli ze nalezy dać kulkę????? |
Ale gdzie nie masz kulki? Powinna byc jedna miedzy dwoma popychaczmi(krotki, dlugi). Jak masz starte tarcze mozna dolozyc druga, obok tamtej lub przy srubie regulacyjnej. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 17:34, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja nadal podtrzymuje swoje zdanie,choć rozumiem że problem cię już wkurza.Powiedz mi jeszcze jaki masz popychacz,orginał czy jakiś prywaciarski?Jeżeli prywaciarski to jestem pewien że się ściera i dlatego musisz doregulowywać.Też miałem takie problemy,nawet jeszcze gorsze,można powiedzieć że znam to sprzęgło na wylot.Ja mój problem rozwiązałem kupnem twardego kawałka drutu.Ze smarem zrobisz jak zechcesz,ja smaruje i mi to pomaga,lecz nikogo do niczego nie zmuszam zrobisz jak zechcesz.Wykluczył bym raczej odkręcony koszyk,ostatnio z takim jeździłem nieświadomy przez ok.2 miesiące i nic się nie działo.Dopiero przy zmianie tarcz odkryłem że kosz jest odkręcony.Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 19:56, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No wiesz jakas mozliwosc scierania lub odksztalcania tego popychacza jest i temu nie zaprzecze. W koncu jest to element mechaniczny i dzialaja jakies sily tarcia. Sam jezdze na popychaczu z agmont.pl, a jak wiadomo nie maja jakis zachwycajacych czesci jakosciowo i jest ok, ale zawsze mozna sie nadziac. Z tym koszem w najgorszym wypadku bolce na sprezyny odzieraja o boczna pokrywe silnika. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 20:18, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No tak to już niestety jest z tymi częściami.Robią takie dziadowskie,a później człowiek nie wie o co chodzi.Chociaż muszę powiedzieć że ostatnio byłem bardzo zaskoczony,kiedy płacąc w sklepie sprzedawca zażądał ode mnie 7 zł za uszczelki które dotychczas kosztowały 5 zł.Ale te uszczelki sa robione na węgrzech i idealnie pasują na wszystkie dziury do śrub i wogóle są lepiej wykonane od polskich także byłem mile zaskoczony.Wracając do tematu,sprawdź jaka masz śrubę czy czasem nie ma mniejszej twardości od drutu.Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Pią 17:22, 30 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Przekrecilem gwint w pokrywce, raz juz gwintowalem ale to nic nie dalo. Wlozylem druga kulke do walka miedzy popychacze i jakos dziala
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 17:50, 30 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ktory gwint przekreciles? Jak ten od jednej z trzech srub mocujacych to gratulacje. Mi sie to niegdy nie udalo ani rzadnemu znajomemu. Jezeli ten od regulacji sprzegla niestety trzeba wymienic wadliwy element lub go porzadnie przerobic. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|