Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pią 17:46, 17 Gru 2010 Temat postu: Po wymianie tulejek wałek ciężko chodzi |
|
|
Witam. Tak sie złożyło że wymieniałem w silniku tulejki od skrzyni biegów - obie. No i już przy montażu było czuć że troche topornie to chodzi a po złożeniu nic sie nie poprawiło, po prostu chodzi to troche ciężko. Czy jest to kwestia rozruszania czy może mam uszkodzone tulejki (był fabrycznie nowe) ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damianos200
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzele ( mazowieckie )
|
Wysłany: Pią 18:02, 17 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba to jest jasna sprawa ze nowe tulejki są sztywne . Przejedziesz parę kilometrów i wszystko bedzie ok .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pią 18:03, 17 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krycha
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:34, 17 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Powinieneś je rozwiercić rozwiertakiem bo widocznie je za mocno spasowałeś ale nie martw się przejedziesz 15km i sie dotrze tylko pamiętaj żeby później wymienić olej w skrzyni biegów bo napewno bedzie pełno opilków pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Sob 5:17, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
jeśli masz tulejki z Agmota to miałem to samo, tylko, że swoje lekko rozwierciłem bo ciężko było ruszyć wałkiem pośrednim... Pojeździsz trochę to się to wytrze tylko trzeba pamiętać o oleju i później zrobić tak jak napisał(a) Krycha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kawula9
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:27, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ja miałem to samo , tylko wziąłem papier ścierny na ołówek zwinąłem w rulon i lekko przeszlifowałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 1:03, 20 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Każdą tulejkę po montażu należy rozwiercić rozwiertakiem zgrubnym i wykańczającym, najlepiej na urządzeniu by zachować osiowość. Składanie silnika z nieobrobionymi tulejkami skutkuje możliwością zatarcia wałka, szybszym jego zużyciem, zatkaniem rowków smarujących w tulejkach, szybszym zużyciem innych elementów skrzyni biegów na skutek nieosiowości wałków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Pon 9:25, 20 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Rozwierca się chyba przed montażem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 13:10, 20 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
zawsze PO, tulejka po wprasowaniu (tak się powinno montować) minimalnie może zmienić wymiar, poza tym już wielokrotnie powtarzałem osiowość! jak masz krzywo lekko gniazdo pod tulejkę to choć rozwiercisz ją prosto to względem karteru po montażu będzie krzywo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|