Po remoncie silnika...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Śro 16:22, 16 Lut 2011    Temat postu: Po remoncie silnika...

Witam mam problem z silnikiem Jawki. Zmieniałem podczas remontu min tulejki. Nie pasowały mi, bo wałki trzeba było aż wbijać. teraz po złożeniu silnika ten nie chcial odpalić. Na pych nie idzie go wziąć bo tylne koło ledwie sie obraca... wiem że to przez te za ciasne tulejki. Co mam teraz zrobić? Wziąć jakąś większą wiertarke i na śrube magneta to dać i kręcić? Mówię o większej, o bo małej która sie bardziej do drewna nadaje się zawiodłem (za słaba). Nie chcę rozkręcać silnika po raz drugi :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 16:35, 16 Lut 2011    Temat postu:

to się powinno wyrobić, tylko musisz się przemęczyć i jakoś to rozruszać...
może z jakiejś większej górki się rozpędzić i na bieg wrzucić? mi też po złożeniu ciężko chodził silnik, ale po przejechaniu 2-3 km się wszystko unormowało...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 17:07, 16 Lut 2011    Temat postu:

w głowie sobie powierć... trzeba było czytać na forum, tulejki sie rozwierca, chcesz to idź za radą kolego i próbuj na chama, wyrobi się a przy okazji śrut z tulejki wymiesza się z olejem, zrobią się większe luzy, sprzęgło zacznie wariować, łożyska się zatrą. Zanim zaczniesz coś naprawiać przydaje mógł byś się trochę douczyć na temat remontów, albo zapewnić sobie pomoc kogoś bardziej wykwalifikowanego. Wbijanie wałka pośredniczącego w tulejkę świadczy o tym, że nie miałeś zupełnie zielonego pojęcia o tym jak wykonać remont silnika a teraz oczekujesz aż jakiś cudotwórca podpowie Ci wspaniałe rozwiązanie. Otóż NIE, silnik do rozpołowienia i naprawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:18, 16 Lut 2011    Temat postu:

Zgodzę się z moskitem.Wałki do tulejek mają wejść w palcach i bez problemu się obracać.Wiertarką rozruszać, Broń boże możesz ukręcić śrubę i zostanie w wale .Jak wałki trze ba było wbijać to kawałek papieru mogłeś wsiąść nawinąć na ołówek i delikatnie docierać żeby nie przedobrzyć lub oddać wraz z wałkiem do tokarza.Nowe tulejki są robione nad wymiar !!Noi masz teraz skutki swojego niechlujstwa,lepiej składać 2h dłużej , a mieć pewność i czyste sumienie że wszystko dobrze złożone Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kawula9 dnia Śro 17:19, 16 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 21:12, 16 Lut 2011    Temat postu: Re: Po remoncie silnika...

doman30 napisał:
Witam mam problem z silnikiem Jawki. Zmieniałem podczas remontu min tulejki. Nie pasowały mi, bo wałki trzeba było aż wbijać. teraz po złożeniu silnika ten nie chcial odpalić. Na pych nie idzie go wziąć bo tylne koło ledwie sie obraca... wiem że to przez te za ciasne tulejki. Co mam teraz zrobić? Wziąć jakąś większą wiertarke i na śrube magneta to dać i kręcić? Mówię o większej, o bo małej która sie bardziej do drewna nadaje się zawiodłem (za słaba). Nie chcę rozkręcać silnika po raz drugi :/

jawa na hol za innym sprzętem. powoli jechać , zapiąć drugi bieg i tak jechać , aż zacznie normalnie w miarę chodzić. potem wylać olej , przepłukać silnik ropą i zalać świerzy dobry olej

w jawie znajomego tak zrobiliśmy i po tym zabiegu jeździ nią od roku codzień do pracy 20km w jedną stronęi jawka ma się dobrze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez holipa dnia Śro 21:13, 16 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 22:00, 16 Lut 2011    Temat postu:

gorzej jak tulejka wraz z wałkiem się w karterze przekręci... co z tego że to działa, jak będziemy pozwalali na takie dziadostwo to co chwilę ktoś będzie na forum pisał że coś jest z silnikiem i nie może naprawić a Ty potem wróż... poza tym obracanie na chama zatyka kanaliki smarujące...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 22:46, 16 Lut 2011    Temat postu:

moskit122 napisał:
gorzej jak tulejka wraz z wałkiem się w karterze przekręci... co z tego że to działa, jak będziemy pozwalali na takie dziadostwo to co chwilę ktoś będzie na forum pisał że coś jest z silnikiem i nie może naprawić a Ty potem wróż... poza tym obracanie na chama zatyka kanaliki smarujące...

nie jestem inżynierem. napisałem jak jest Very Happy

jakbym miał doktorat z mechaniki tobym wam rzucił elaborat na temat tego typu silnika, a jako iż jestem mechanikiem z zamiłowania to piszę o tym co sam sprawdziłem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Czw 12:24, 17 Lut 2011    Temat postu:

rozwiercanie tulejki trwa kilkadziesiąt minut bez specjalistycznych narzędzi... No cóż, czeka Cię ponowne rozpoławianie... I tak oto przez niedbalstwo o szczegóły masz kilka dodatkowych godzin roboty Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin