Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 16:34, 26 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Powiem tak. Niewiem o co Ci dokladnie chodzi ale glowica oczywiscie tak jak kazdy inny element silnika ulega z czasem wyrobieniu. W tym przybadku powstaja niszczelnosci i troszeczke inny ksztalt(nie ze wzgledu na nagar). W koncu trudne warunki pracy daja z czasem o sobie znac. Co do naprawy, glowice sie regeneruje. Na szczescie koszt nowej do silnika 223 jest bardzo niski, wiec regeneracja jest nieoplacalna. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
cieply-kc
Wymiatacz

Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Pią 11:53, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Tylko że nowe głowice sa z gównianego materiału robione. Tak jak cylindry. założe się że mają dużo słabszy(wytrzymalszy) gwint. Pozatym to nie jakiś diesel żeby sie głowica wyrabiała, to jest 50 z małą kompresją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Damian
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:33, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ja osobiście przekręciłem już 3 głowice w tym jedną od jawki i stwierdziłem że aluminium z którego były są zamiekkie. Naszczęście głowica kosztuje około 20 zeta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cieply-kc
Wymiatacz

Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Pią 13:03, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
A może poprostu za mocno dokręcasz, albo ci sie raz zdarzyło krzywo wkręcic. Świece powinno się wkręcac w zasadzie na styk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 13:53, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Oj! Głowce zrobione sa z takiego materialu zeby bezawaryjnie mogly przejechac dystans 50 000 km. I na tyle sa obliczone! Nie moge tez sie zgodzic z stwierdzeniem, ze nowe glowice sa gorsze niz stare. To zalezy od tego z jakiego zrodla dokonuje sie zakupu. Na sam koniec dodam, ze glowice jak to ileskroc wspominalem ulegaja zuzyciu. Co do porownania do Diesel`a to silniki iskrowe zuzywaja sie szybciej, to nie zalezy tylko i wylacznie od kompresji! Co do pojemnosci skokowej to najprosciej mowiac tym mniejsza tym silnik ulega szybszemu zuzyciu, a tak wlasciwie jego elementy. Czyli glowica tez! Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cieply-kc
Wymiatacz

Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Pią 14:31, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Z jakiego pochodzenia to na pewno i z tym zgadzam się w 100%. Ale czy po tych 50 000 km mają się odrazu zużyć??? bo nie rozumiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Damian
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:22, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
cieply-kc napisał: | A może poprostu za mocno dokręcasz, albo ci sie raz zdarzyło krzywo wkręcic. Świece powinno się wkręcac w zasadzie na styk. |
Ja wkęcam palcami a dociągam kluczem. Tlko że wtedy miałem taki klucz masywny i niemiałem takiego wyczucia, teraz znalazłem taki delikatny i mam większe wyczucie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Damian dnia Pią 15:23, 28 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 16:28, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
cieply-kc napisał: | Z jakiego pochodzenia to na pewno i z tym zgadzam się w 100%. Ale czy po tych 50 000 km mają się odrazu zużyć??? bo nie rozumiem. |
Niekoniecznie to zalezy od wrunkow atmosferycznych, dobrej regulacji, odpowiedniego serwisowania, trybu jazdy, dotarcia itd. Tak czy nie to w najgorszych wrunkach glowica te 50 000km w trybie jazdy mieszanym powinna wytrzymac. Wiec mysle, ze przy dobrym traktowaniu spokojnie powyzej 100 000km mozna podciagnac... Prawda jest taka, ze powinno wymieniac sie caly uklad cylinder,tlok kompletny, glowica. Z tej samej firmy aby byly dobrze dopasowane. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 17:44, 28 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Dobra, ale teoretyzowanie w przypadku głowicy do jawki za 28zl to jak pisanie pracy magisterskiej o smaku krowiego placka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|