pierscienie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dj_2face
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie>>PANY

PostWysłany: Czw 15:08, 11 Wrz 2008    Temat postu: pierscienie

siema
robie kapitalke jawki i nie moge wlozyc tloka z pierscieniami na cylinder. Raz prawie mi wyszlo ale jeden penkl
sa jakies sposoby???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 15:39, 11 Wrz 2008    Temat postu:

Jezu, nie ma żadnej filozofii. Są do tego przyrządy. Można zrobić go samemu z kawałka blachy, którą owiniemy dookoła tłoka i ściśniemy ją np śrubką przyspawaną do tej blachy. To jednak jest dużo pieprzenia się. Lepiej składać silnik we dwóch; jedna osoba ściska pierścień dwoma palcami (90 stopni od zamka), druga zaś powoli nakłada cylinder.

Jeśli składasz silnik zamontowany w motorze (nie luzem), to polecam zastosować inną technikę: wcześniej na stole wsadzić tłok do cylindra, a później łączyć go z korbą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 17:23, 11 Wrz 2008    Temat postu:

A po co od razu dwie osoby? Albo przyrzady? Tyle razy zakladalem ten tlok w tym roku i nigdy nie mialem zadnego problemu. Ustawiasz wczesniej dobze dobrany rozmiarowo pierscien i ustawiasz go odpowiedni w zamek. Smarujesz wszystko olejem. Sciskasz pierscien reka by wogle nie wystawal za tlo i byl rowniutko i powoli nakladasz cylineder. Jak widzisz ze tlko wszedl i pierscien sie ladnie zamoknal w zamku robisz nastepny pierscien i tak dlugo az wejda wszystkie. Taki problem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 18:19, 11 Wrz 2008    Temat postu:

Cytat:
A po co od razu dwie osoby? Albo przyrzady?
Przypatrz się. Kolega sam sobie poradzić nie potrafi. Jeśli potrafisz to sam zrobić, to się cieszę (ja też potrafię...), ale tu nie o to chodzi by pokazać jak można lewym cycem tłok założyć, tylko trzeba tak zrobić, żeby kolega przestał łamać pierścienie, prawda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 20:11, 11 Wrz 2008    Temat postu:

Ale tu chodzi o to, zeby nie zalozyc tych pierscieni trzeba miec strasznego pecha! Prawdopodobnie blad lezy w tym, ze pierscienie nie weszly dobrze na zamki, przed wlozeniem nie zostaly scisniete albo sa za duze na tlok i cylinder! Mysle ze jezeli komus udalo sie zalozyc tzry lub dwa pierscienie na tlok to z wlozeniem tloka nie powinin miec wiekszych problemow. No chyba ze pierscienie sa stare z innego tloka albo stare pozamieniane miejscami wtedy tez sie moga lamac. Co do metalowe obejmy na tlok to nie polecam. Obejma musiala by byc bardzo cieka, porysowala by gladz cylindra, i by byly problemy z jej sciagnieciem. W koncu pierscienie sa pasowane. Niewiem czy zauwazyliscie ale w miejscu gdzie tuleja z cylindra wchodzi do karterow ma ona wewnatrz ksztalt stozkowy. On wlasnie ulatwia zakladanie pierscie bo w miare wciskania tloka one same sie sciskaja... pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogar__200
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 5:12, 12 Wrz 2008    Temat postu:

Ja też pierwszy raz miałem problem z założeniem pierścieni ale już za drugim było ok muszą dobrze wejść na zamki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wodi50
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 5:29, 12 Wrz 2008    Temat postu:

to pierscienie maja sie na tych złotych zamkach zacisnac?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 16:14, 12 Wrz 2008    Temat postu:

Absolutnie tak! W miejscu gdzie pierscien ma taka przerwe to trzeba ja dopasowac do tego zlotego zamka! Nie moze byc inaczej!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 16:59, 12 Wrz 2008    Temat postu:

Cytat:
Obejma musiala by byc bardzo cieka, porysowala by gladz cylindra, i by byly problemy z jej sciagnieciem
A kto Ci powiedział, że to wchodzi do cylindra? Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pią 18:22, 12 Wrz 2008    Temat postu:

macq ale jak to czytałem też mi się tak wydawało że ma wejść do cyla,ale już chyba wiem jak to sie powinno robić z tą obejmą...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelOO
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 18:35, 12 Wrz 2008    Temat postu:

Panowie żadna filozofia. Owszem sa prostsze sposoby np. specjalne szczypce do zakładania pierścieni ale to już jest wydatek a ta obejma to poprostu na tłok z pierścieniami nakładamy blache tak aby obejmowała cały tłok i ściskała pierścienie( nie trzeba żadnych śrób bo to nie tłok od tatry) ale w ten sposób żeby została nam wolna przestrzeń od dołu tłoka. Wkładamy tłok powoli opierając blache na krawędzi cylindra i ściskając obejme z blachy wsuwamy go powoli w cylinder.W ten sposób pirścienie nie będą nam wadziły o krawędzie tylko wejdą do cylka razem z tłokiem i tam sie rozszerzą. W razie niejasności pisac:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dj_2face
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie>>PANY

PostWysłany: Pią 19:09, 12 Wrz 2008    Temat postu:

Dobra, z pierscieniami dalem sobie rade, tylko ze jak zalozylem za 1 razem to przy probie odpalania slyszalem jakby zasysalo powietrze lewe. Co mam zrobic? uszczelnilem silikonem i uszczelka. NO jawka prawie mi odpalila, a za 3 kopem to juz przestala lapac. Co to moze byc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Pią 19:12, 12 Wrz 2008    Temat postu:

A na cieplym silniku dokręciles glowice?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelOO
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 19:14, 12 Wrz 2008    Temat postu:

No zależy skad zasysa bo jak gdzieś pod głowica to uszczelnij jeszcze raz a jak gdzieś przy gaźniku to uszczeleczki papierowe porób albo kup nowe to podstawa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dj_2face
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie>>PANY

PostWysłany: Pią 19:20, 12 Wrz 2008    Temat postu:

zasysa jakby z gory miedzy glowica a cylindrem, Tam powinna byc jakas uszczelka? dokrecalem na zimnym silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin