panewka na sworzniu, (tulejka korbowodu) stuka, jak wymienić
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 9:14, 29 Wrz 2010    Temat postu: panewka na sworzniu, (tulejka korbowodu) stuka, jak wymienić

mam problem, zaczela mi stukać panewka na sworzniu tłoka, poprostu wiem że to ona nie mam watpliwośi. jak sie rusza wałem, to slychac i wgl.
i teraz wiem ze ona tam jest do tego korbowodu wprasowana, ok ale czy da się to wymienić nie rozpoławiająć silnika?? ściągne tylko cylinder i tłok, a potem tą tulejke wyciągne np sciągaczem do łożyk? i kupie nową np z agmotu to ja tam wprasuje? i czy trzeba ją będzie jeszcze potem rozwiercać czy tylko ja tam wsadze i dam oczywiście nowy sworzeń i poskładam?? mam wszystko nominalne. to jak to zrobić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Śro 12:45, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Skoro jest już wyrobiona, to powinna beż żadnego problemu wyjść.
Jak założysz nową to od środka musisz ją rozwiertakiem potraktować żeby sworzeń wszedł.
Że ruszasz wałem i jest luz to niekoniecznie musi być to winą tulejki sworznia, a może być wyrobiona korba wału i uderza w łożysko igiełkowe na wale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gienek1
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: gdańsk

PostWysłany: Śro 15:56, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Jak tulejka nie będzie chciala wyjsć to spróbuj założyć grubszy sworzeń.


Wcześniej przymykałem oko na to, ale widzę to się powtarza- dbaj o ortografię..- plusminus.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Śro 17:19, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Nie ma grubszych sworzni do Jawki, wszystkie są takiego samego rozmiaru Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 17:30, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Jeśli już aż to słychać, to możliwe jest odkształcenie stopy korbowodu, Przy zakładaniu nowej tulejki należy ją następnie obrobić cieplnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bergu
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 17:37, 29 Wrz 2010    Temat postu:

jawek 50 napisał:
Nie ma grubszych sworzni do Jawki, wszystkie są takiego samego rozmiaru Wink

[link widoczny dla zalogowanych]
a właśnie że są z tego co ja się oriętuję to są 2 lub 3 rozmiary, tulejkę poprostu przetnij w środku i ci wyjdzie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Czw 11:50, 29 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Śro 19:19, 29 Wrz 2010    Temat postu:

A ja ci powiem że nie ma. Do Jawki jest jeden rozmiar sworznia. Jeszcze nigdy się nie spotkałem żeby sworzeń w Jawce był inny. Mam w szufladzie 5 sworzni, żaden się nie różni rozmiarem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Czw 6:35, 30 Wrz 2010    Temat postu:

rozmiar jest jeden ale sworznie mają różne grubości ścianek i poprzez to inną wagę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gienek1
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: gdańsk

PostWysłany: Czw 15:53, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Sworzeń możesz założyc sobie od innego motoru nie musi być od jawki z tego co pamiętam jawka ma 14milimetrów sworzeń to załóz grubszy zmierz ile ma tulejka w sirodku i pojedz do sklepu podaj rozmiary i ci sworzeń dobierze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Czw 19:22, 30 Wrz 2010    Temat postu:

A jak taki sworzeń w tłok włożysz?? Rozpiłujesz tłok??
Gratuluje pomysłowości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gienek1
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: gdańsk

PostWysłany: Pią 15:00, 01 Paź 2010    Temat postu:

a jaki problem poszerzyć dziure w tłoku

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gienek1 dnia Pią 15:01, 01 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 15:20, 01 Paź 2010    Temat postu:

Na jaki rozmiar niby? To po pierwsze, a po drugie jeśli chcesz piłować tłok, to zmniejszasz tym jego sprawność.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Pią 17:45, 01 Paź 2010    Temat postu:

gienek1 napisał:
a jaki problem poszerzyć dziure w tłoku

Problem żaden, ale jak założysz zabezpieczenie sworznia??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 21:57, 12 Paź 2010    Temat postu:

Dołączając do kłótni na końcu... są sworznie nadwymiarowe do tego trzeba brać pod uwagę tolerancję bo niektóre są ciaśniejsze a niektóre luźniejsze (mikrometr się kłania) rozwiercenie tłoka też nie stanowi problemu (przy różnicy w tolerancji raczej nie jest potrzebne). A teraz do meritum, wymiana tulejki korbowodowej powinna odbywać się przy wymontowanym wale bo tulejkę po montażu trzeba rozwiercić przy czym należy zachować osiowość, ręcznie nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Oczywiście nikt nie każe się do tego stosować ale później tak jest, że silnik rozbiera się co pół roku bo luzy się robią...

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 9:02, 13 Paź 2010    Temat postu:

(tak to panewka mi stuka bo mam na niej luzy sprawdzalem, nic innego jak panewka)
czyli moskit122 trzeba wyciagnac wal wybic i wymienic panewke a potem rozwiertakiem na dany wymiar rozwiercic. ok to juz wiem.
a jeszcze jedno pytanie: co sie tanie jak bede jeździł na klepajacej panewce? rozwali sie cos czy tylko bedzie klepac?? albo sie wyklepie tak ze cos uszkodzi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin