Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 9:14, 29 Wrz 2010 Temat postu: panewka na sworzniu, (tulejka korbowodu) stuka, jak wymienić |
|
|
mam problem, zaczela mi stukać panewka na sworzniu tłoka, poprostu wiem że to ona nie mam watpliwośi. jak sie rusza wałem, to slychac i wgl.
i teraz wiem ze ona tam jest do tego korbowodu wprasowana, ok ale czy da się to wymienić nie rozpoławiająć silnika?? ściągne tylko cylinder i tłok, a potem tą tulejke wyciągne np sciągaczem do łożyk? i kupie nową np z agmotu to ja tam wprasuje? i czy trzeba ją będzie jeszcze potem rozwiercać czy tylko ja tam wsadze i dam oczywiście nowy sworzeń i poskładam?? mam wszystko nominalne. to jak to zrobić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Śro 12:45, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro jest już wyrobiona, to powinna beż żadnego problemu wyjść.
Jak założysz nową to od środka musisz ją rozwiertakiem potraktować żeby sworzeń wszedł.
Że ruszasz wałem i jest luz to niekoniecznie musi być to winą tulejki sworznia, a może być wyrobiona korba wału i uderza w łożysko igiełkowe na wale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gienek1
Bywalec
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Śro 15:56, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jak tulejka nie będzie chciala wyjsć to spróbuj założyć grubszy sworzeń.
Wcześniej przymykałem oko na to, ale widzę to się powtarza- dbaj o ortografię..- plusminus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Śro 17:19, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie ma grubszych sworzni do Jawki, wszystkie są takiego samego rozmiaru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 17:30, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli już aż to słychać, to możliwe jest odkształcenie stopy korbowodu, Przy zakładaniu nowej tulejki należy ją następnie obrobić cieplnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bergu
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 17:37, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
jawek 50 napisał: | Nie ma grubszych sworzni do Jawki, wszystkie są takiego samego rozmiaru |
[link widoczny dla zalogowanych]
a właśnie że są z tego co ja się oriętuję to są 2 lub 3 rozmiary, tulejkę poprostu przetnij w środku i ci wyjdzie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Czw 11:50, 29 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Śro 19:19, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
A ja ci powiem że nie ma. Do Jawki jest jeden rozmiar sworznia. Jeszcze nigdy się nie spotkałem żeby sworzeń w Jawce był inny. Mam w szufladzie 5 sworzni, żaden się nie różni rozmiarem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Czw 6:35, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
rozmiar jest jeden ale sworznie mają różne grubości ścianek i poprzez to inną wagę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gienek1
Bywalec
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Czw 15:53, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Sworzeń możesz założyc sobie od innego motoru nie musi być od jawki z tego co pamiętam jawka ma 14milimetrów sworzeń to załóz grubszy zmierz ile ma tulejka w sirodku i pojedz do sklepu podaj rozmiary i ci sworzeń dobierze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Czw 19:22, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
A jak taki sworzeń w tłok włożysz?? Rozpiłujesz tłok??
Gratuluje pomysłowości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gienek1
Bywalec
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Pią 15:00, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
a jaki problem poszerzyć dziure w tłoku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gienek1 dnia Pią 15:01, 01 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 15:20, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Na jaki rozmiar niby? To po pierwsze, a po drugie jeśli chcesz piłować tłok, to zmniejszasz tym jego sprawność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pią 17:45, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
gienek1 napisał: | a jaki problem poszerzyć dziure w tłoku |
Problem żaden, ale jak założysz zabezpieczenie sworznia??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 21:57, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Dołączając do kłótni na końcu... są sworznie nadwymiarowe do tego trzeba brać pod uwagę tolerancję bo niektóre są ciaśniejsze a niektóre luźniejsze (mikrometr się kłania) rozwiercenie tłoka też nie stanowi problemu (przy różnicy w tolerancji raczej nie jest potrzebne). A teraz do meritum, wymiana tulejki korbowodowej powinna odbywać się przy wymontowanym wale bo tulejkę po montażu trzeba rozwiercić przy czym należy zachować osiowość, ręcznie nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Oczywiście nikt nie każe się do tego stosować ale później tak jest, że silnik rozbiera się co pół roku bo luzy się robią...
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 9:02, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
(tak to panewka mi stuka bo mam na niej luzy sprawdzalem, nic innego jak panewka)
czyli moskit122 trzeba wyciagnac wal wybic i wymienic panewke a potem rozwiertakiem na dany wymiar rozwiercic. ok to juz wiem.
a jeszcze jedno pytanie: co sie tanie jak bede jeździł na klepajacej panewce? rozwali sie cos czy tylko bedzie klepac?? albo sie wyklepie tak ze cos uszkodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|