Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bodzio
Bywalec
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: tuszyn
|
Wysłany: Sob 14:43, 16 Paź 2010 Temat postu: Panewka na korbowodzie |
|
|
witam , mam pytanie
chodzi mi o mosiężny pierścień na korbowodzie od strony tłoka proszę i poinstrułowanie mnie jak go wymienić ? czy trzeba wyjmować silnik , jak i czym dostosować nowy pierścień , czym go rozwiercić żeby pasował do tulei korbowodu.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bergu
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 14:56, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
było ale wytłumaczę stary przecinasz jak to robię cieńkim brzeszczotem starą tulejke wyjmujesz kupujesz nową tylko idź z wałem lub zmierz średnicę bez tuleji otworu w korbowodzie bo są 2 lub 3 rodzaje później nową wbijasz i powiększasz otwór rozwiertakiem potem f3 2 dziórki na smarowanie i to wszystko. Tu masz do tłumaczenia: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Śro 10:51, 06 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gienek1
Bywalec
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Sob 16:38, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
tulejki wbija sie prasą niczym innym lepiej idz z tym do szlifierza i ci to zrobi bo samemu to mozesz wal zepsuć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bodzio
Bywalec
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: tuszyn
|
Wysłany: Sob 19:09, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
dzięki koledzy za info, ale po napisaniu tematu wyszedłem na przejażdżkę i niestety stanął mi (: tłok - więc jawka do piwnicy silnik na stół rozebranie , wyjecie wału , okazuje sie że rozdupcyło się łożysko na wale szpileczka wpadła do komory spalania i dostała się między tłok a cylinder ( cylinder z tłokiem wymieniałem tydzień temu, przejechałem na nim ze 200km ): no trudno i tak bywa rozebranie to pikuś gorzej bedzie ze złożeniem nigdy środka silnika nie rozbierałem- te zebatki i jak je ustawić jak się to wszystko będzie składać MACIE JAKIŚ SCHEMAT CZY FOTY JAK TE ZĘBATKI USTAWIĆ I W JAKIE POZYCJI MA BYĆ KOPAJKA TAM W ŚRODKU prosze o pomoc ( może jakieś link )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gienek1
Bywalec
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: gdańsk
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Nie 15:15, 17 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
gienek1 napisał: | tulejki wbija sie prasą niczym innym lepiej idz z tym do szlifierza i ci to zrobi bo samemu to mozesz wal zepsuć |
co do tego wątku myślę że kolega ma racje jeżeli ktoś nie robił tego ale tą tulejke równie dobrze sam wymienisz... gorzej jak masz silnik w ramie ale przy zabespieczonym wale oraz dobranym wybijakiem tej tulejki wybijesz ją ja akurat wybijałem ją starą śrubą lekko pukając młotkiem..(gdy masz wał wyjęty z silnika tym lepiej bo kładziesz na imadle wał i dalej czymś wybijasz) potem tulejkę bierzesz do sklepu i koleś ci daje taką samą bo tu chodzi o pomiar zewnętrzny bo wewnątrz jak kolega bergu powiedział musisz ją rozwiercić co do kolejnego pytania wszystko znajdziesz w tutorialach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|