Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MICZMAN
Bywalec
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: orzesze
|
Wysłany: Wto 19:59, 22 Lip 2008 Temat postu: paliwo |
|
|
witam
zapewne wiele osób ma taki sam problem co ja ... tzn. w baku występuje rdza
czyściłem bak już 3 razy i za każdym razem dalej występuje ona w paliwie ;/
co zrobić by pozbyć się tego świństwa raz na zawsze bo chyba malowanie odpada
aa i drugi problem też często spotykany
jaki stosunek oleju do paliwa (czy odwrotnie) należy lać do baku by motorek dobrze działał wiadomo że za mało źle i za dużo też źle z własnych doświadczeń ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Damian
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:12, 22 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
A w jaki sposób czysciłeś bak?
Ja leje na 5l benzyny 70mililitrów mixolu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 20:24, 22 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ja leje na 5l benzyny 70mililitrów mixolu. | Mało.
Właściwy stosunek to 1:30 dla silników z tulejką w główce korbowodu, lub 1:50 z łożyskiem igiełkowym.
Cytat: |
zapewne wiele osób ma taki sam problem co ja ... tzn. w baku występuje rdza | Suszysz bak z paliwa, wrzucasz potłuczonego szkła, potrząsasz, wysypujesz, małe płukanko i bak jest gotowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICZMAN
Bywalec
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: orzesze
|
Wysłany: Wto 20:44, 22 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
na pewno to jest dobry pomysł w tym szkłem ?? próbowałem juz prawie wszystkiego ale szkłem jeszcze nie, warto sprawdzić
czyli stosunek 1 : 50 byłby dobry ?? czyli wychodzi na 1 l paliwa 20 ml oleju ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PrzemeK93
Wymiatacz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kolno
|
Wysłany: Wto 20:47, 22 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
1;30 - czyli na 5l 200 ml oleju
a podczas docierania 1;25 - czyli na 5l ok. 166 ml oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary94
Wymiatacz
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pieruszyce
|
Wysłany: Wto 20:48, 22 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
30 ml... Na 30 litrow benzyny litr oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICZMAN
Bywalec
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: orzesze
|
Wysłany: Wto 20:53, 22 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
aha dobra czyli 30 ml okejku lać teraz będe wiedział
a co z tym bakiem ?? szkło podziała ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 20:58, 22 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
MICZMAN napisał: | aha dobra czyli 30 ml okejku lać teraz będe wiedział
a co z tym bakiem ?? szkło podziała ? | Z doświadczenia wiem, że to jedna z lepszych metod (mimo swojego prymitywizmu)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr. J
Początkujący
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: Śro 10:28, 23 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja jestem świeżo po czyszczeniu baku więc mogę co nieco powiedzieć. W moim przypadku to wyglądało tak:
Zlałem stare paliwo, które teraz nadaje się tylko na rozpuszcalnik, bo wymieszało się ze rdzą totalnie. Następnie wsypałem potłuczone szkło (poświęciłem uszkodzony litrowy słoik). Wcześniej jednak zrobiłem selekcję potłuczonych kawałków, tak aby zostały mi takie max. dwu centymetrowe i bez małych drobinek które mogłyby pozostać w baku. Trząsłem tym dokładnie we wszystkie strony.
Następnie kilka razy wypłukałem zbiornik bardzo dokładnie gorącą wodą z dodatkiem płynu do mycia naczyń (płukałem do momentu gdy przestanie lać się brudna woda). Trzeba na końcu wypłukać czystą wodą, aby wypłukać płyn ze środka.
WAŻNE: Po tym płukaniu, nie lej już benzyny do środka, bo w ten sposób natłuścisz ścianki i odrdzewiacz (piszę o nim niżej) będzie miał trudniej dostać się do rdzy!!!
Teraz ważna rzecz, jeśli chcesz pozbyć się większości rdzy. Kupujesz odrdzewiacz o nazwie Fosol (albo Foskor, to jest to samo). Ja wykorzystałem 4 buteleczki po 300ml. Wszystko wlewasz do zbiornika. Oczywiście wcześniej wyjmij kranik, (zresztą to powinno zrobić się już na samym początku ) gdyż kwas zawarty w odrdzewiaczu wpływa destrukcyjnie na elementy kranika.
Zrób sobie okrągłą uszczelke np z kawałka gumy o średnicy takiej jak śr. wewnęrzna nakrętki od kranika i przykręć ją do otworu po kraniku właśnie tą nakrętką, po to aby uszczelnić to miejsce. Pod korek możesz dać np folię, żeby się tędy nie lało.
Fosol trzymasz w baku od kilkudziesięciu minut do kilku godzin w zależności jak bardzo bak jest zardzewiały. Jednak dla pewności możesz potraktować go odrdzewiaczem nieco dłużej, nic się nie powinno stać. Oczywiście trzeba zbiornik co jakiś czas obracać, tak aby kwas miał możliwość przereagować ze rdzą w każdym miejscu.
Po skończonym procesie wylewasz Fosol i ponownie płuczesz dokładnie gorącą wodą z płynem do garów, na końcu oczywiście przepłukując na końcu czystą wodą bez płynu.
Teraz należy bak wysuszyć. Pozostaw go na słońcu, albo użyj suszarki bo słońca teraz jak na lekarstwo, przynajmniej u mnie. Jak wyschnie, zalej wachy w celu natłuszczenia ścianek.
Po tych zabiegach, jeśli wszystko wykonałeś sumiennie, do gaźnika będzie się lać czyściutkie paliwo. Ale wiadomo że 100% syfu nie usuniesz, (tak jak środki czystości usuwają tylko 99% bakterii ) a będzie się on robił z czasem, to naturalna rzecz, dlatego polecam zaopatrzyć się w plastikowy filtr paliwa monotowany na wężyku między kranikiem, a gaźnikiem. Nie kosztuje to dużo, a uchroni Cię w przyszłości przed zatykaniem się dysz itp. Ja kupiłem za 5zł filtr dedykowany do poloneza i tarpana bo akurat byłem wtedy w sklepie samochodowym, jednak działa tak jak należy.
A propos, czy w dziale tutoriale, nie powinno być poradnika dotyczącego właśnie czyszczenia zbiornika paliwa?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mr. J dnia Śro 10:36, 23 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICZMAN
Bywalec
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: orzesze
|
Wysłany: Śro 12:43, 23 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Mr. J widze że się postarał wielkie dzięki
a gdzie moge znaleść ten Fosol ?? aa i ten filtr paliwa jest bardzo dobry mam go już 2 miesiące czyściłem go z 5 razy i był cały zamulony rdzą też za 5 zł go kupiłem tylko on jest do motorków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mr. J
Początkujący
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: Śro 13:26, 23 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
O Fosol (Foskor) pytaj w sklepie malarskim, budowlanym. U mnie jedna buteleczka kosztuje 3zł.
Mojego filtra nie rozbiore w celu wyczyszczenia bo sie nie da Jednorazówka taka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICZMAN
Bywalec
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: orzesze
|
Wysłany: Śro 13:58, 23 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ja też tego filtra nie moge rozebrać ale przedmuchuje go kompresorem i jest idealny ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|