Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dzilu1996
Nowy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:19, 10 Lip 2009 Temat postu: [OGAR200] Biegi |
|
|
Witam
Niedawno dostałem od taty rometa ogara 200, bo on kupił skuter. Mogłem jeździć skuterem, ale nie chciałem, bo mnie to nie fascynuje. Po kilku wywrowtkach i przejażdżkach poczułem, że mam problem z biegami.
Mianowicie z luzu na jedynke wrzucić jest potwornie trudno, z jedynki na luz wchodzi za lekko. Również kiedy redukuję z 2 na luz, często wstukuje mi jedynke . Proszę o zrozumienie i pomoc !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
qziok
Częsty bywalec
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chęciny
|
Wysłany: Pią 12:35, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
chyba musisz się przyzwyczaić...
nie wiem jak to jest tam u ciebie musiał bym sobie popróbować nogą i nie wiem ile dla ciebie to potwornie trudno
ale te biegi już takie są luz jest pomiędzy jedynką a dwójką ale nie jest tak duży jak zwykły bieg jego ząbek jest malutki tak żebyś mógł go szybko przeskoczyć
zmieniacz działa tak ze jeden pełny ruch zmienia bieg przeskakując swobodnie przez luz
musisz mieć wyczucie i przyzwyczaić się do tego luzu który przeskakuje
powiem szczerze ze mnie tez to denerwuje
nie wiem tylko dlaczego tak trudno wchodzi ci jedynka?
i dlaczego z 2 luz ci przeskakuje? u mnie zwykle jak z góry naciskam to wtedy przeskakuje ale większa siła wtedy jest bo jeszcze ciężkości nie tylko mięśni jak dajesz do góry to napinasz tylko mięśnie a grawitacja działa przeciwnie hamując
dlatego jak ja daje luz to zwykle najpierw na 2 a potem dopiero luz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Pią 16:14, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
dokręć automat zmiany biegów ( te dwie śrubki na górze silnika ) Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek1818
Wymiatacz
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)
|
Wysłany: Sob 6:37, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Nie chodzi może o dokręcanie ale musisz wiedzieć, że to delikatne sprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Sob 7:12, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Piotrek1818 nie mów tu o delikatności ja swoim ogarem mogę spokojnie jechać 70 i wyczuje luz między 1 a 2 u mnie biegi chodzą ciężkawo i według mnie każdy powinien tak chodzić mówię ci dokręć automat od biegów jeśli to nie pomorze to ci napiszę następnym razem ale to na 95% powinno pomóc Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 18:53, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
W czystym automacie biegi wchodzą lekko i swobodnie. Co do autora wydaje mi się, że chodzi tu o umiejętności. Nalej nowego oleju. Jedynka może wchodzić ciężko jak sprzęgło jest za mało naciągnięte. A tak to jeżeli wrzucasz wyższe biegi:
1. Nacisk na dźwignię zmiany biegów nogą
2. Sprzęgło
3. Przesunięcie drążka
4. Stopniowe puszczanie sprzęgła
Przy redukcji:
1. Nacisk na dźwignię zmiany biegów nogą
2. Sprzęgło i jednoczesne podwyższenie obrotów(poprzednio się puszcza manetkę)
3. Przesunięcie drążka
4. Puszczenie klamki sprzęgła(stopniowe)
Trzeba się nauczyć i robić to jak najszybciej i płynnie. Nie każdy to czuje i niektórym zajmuje to wiele czasu. Polecam serwisówkę do Jawy 50, dużo się dowiesz Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|