Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maister200
Nowy

Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:52, 10 Lut 2012 Temat postu: Ogar mi szarpie |
|
|
Mam pewien problem z moim ogarem, otóż gdy jadę na drugim biegu strasznie szarpie, tak jak gdyby sprzęgło samo się załączało, czym dłużej jeździłem tym dłuższe było to szarpnięcie, na innych biegach tego nie wyczuwam, dodam jeszcze że silnik miał robiony remont generalny, wymienione zostały łożyska, uszczelniacze, pierścienie, i kilka małych rzeczy jak podkładki i śrubki, silnik był składany i rozbierany trzy razy, ponieważ nie mogłem go odpowiednio złożyć, przed remontem nie miał czegoś takiego, w końcu postanowiłem popatrzeć na rożnych forach co o tym piszą i jedyne czego się dowiedziałem to możliwość, pękniętego tryba w skrzyni, na początku nie wierzyłem ponieważ wiedziałem że skrzynie w jawach są tak mocne że praktycznie nie trzeba do nich sprzęgła, jednak rozebrałem silnik i jedyne co zrobiłem to zmarnowałem komplet uszczelek, składając sprzęgło zauważyłem że tarcze są trochę starte, chociaż wątpię żeby to była tego wina, PROSZĘ O POMOC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 15:58, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
jeśli tylko na jednym biegu to wina leży w skrzyni, tryb wcale nie musi być uszkodzony bo wtedy słychać było by stukanie, zapewne uszkodzone jest sprzęgło kłowe albo są zbyt duże luzy osiowe na skrzyni, najpewniej włożyłeś minimalnie grubsza uszczelkę do silnika i teraz wszystko wyszło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 17:08, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co się orientuję, to za grube uszczelki nie przyczynią się do nieprawidłowego działania 2 biegu. Luzy na wodziku tez raczej nie.. Jedyne co mi przychodzi, to ścięty wielowpust na trybach. Chyba, że problem występować może na zbyt luźnym łańcuszku sprzęgłowym, wyrobionej zębatce wału..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wesoły Koń
Bywalec

Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Józefów( pod Warszawą)
|
Wysłany: Pią 18:31, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
To mogą być wydarte wodziki, ale ja myślę że to wina i wodzików i wielowpustu, przed remontem mój ogar miał tak samo. Sprawdź wałek z zębatką zdawczą bo mogą być na nim obcięte ząbki. Zanim cokolwiek rozkręcisz po prostu dokręć aparat zmiany biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 19:37, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
plusminus: złe dystansowanie skrzyni jest powodem wyskakiwania 2 biegu w shl 175 3 biegowej, a jak wiesz żeby dobrze zdystansować skrzynię trzeba zmierzyć uszczelkę.
To jest oczywiście moje przypuszczenie ale jest to bardzo prawdopodobne, tulejki się wyrobiły na wałku pośredniczącym i zrobił się luz, oryginalna uszczelka jest dość cienka, teraz przy remoncie poszła nowa uszczelka (powiedzmy 0,3 grubsza) i luzy się dodały co przeważyło już szalę i sprzęgło kłowe nie do końca się zazębia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wesoły Koń
Bywalec

Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Józefów( pod Warszawą)
|
Wysłany: Pią 19:47, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tu akurat się z tobą zgodzę moskit122, uszczelka mogła to popsuć. Ale w tym przypadku myślę że to akurat nie to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek200
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Pią 20:16, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
na 90% wyrobiły się tulejki i są luzy na skrzyni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 20:41, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Aż byłem teraz sprawdzić w garażu skrzynię w jawce i jednak się pomyliłem ze skrzyniami. Dystans może rozłączyć 2 bieg. Ale nie wiem jak wielki musiałby być ten dystans, żeby to się stało.. Tulejki nie wiem czy aż tak mogą się wytrzeć, żeby dawały taki luz do przeskakiwania trybów. Nadal pozostaje przy swoich propozycjach usterek..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 20:50, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
1,5 mm z każdej strony daje 3mm, uszczelka 0,5, luz na wodziku 2mm tak grubo liczone i chyba już mamy więcej niż wysokość kła, oczywiście to tylko hipotetyczne przypuszczenie, trzeba rozebrać i dokładnie sprawdzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Maister200
Nowy

Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:47, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
w skrzyni trybiki są w super stanie, każdy zdejmowałem i sprawdzałem, wątpię też żeby to była wina kła, silnik jest skręcony tak że pomiędzy jedną a drugą połową silnika uszczelki praktycznie niema, zresztą przed skręceniem silnika sprawdzałem jak ta cała skrzynia chodzi i wydaje mi się że niemożliwe jest żeby to coś w środku przeskakiwało, prędzej już bym się spodziewał że to wina sprzęgła ale szarpie mi tylko na dwójce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wesoły Koń
Bywalec

Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Józefów( pod Warszawą)
|
Wysłany: Pią 22:01, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze jedna możliwość: z wodzika wystaje do góry taki bolec, jeżeli ma luz to
wymień. Prawdopodobnie każdy z nas ma część racji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Maister200
Nowy

Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 7:22, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
no właśnie to jest najgorsze, będę musiał wszystko sprawdzać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wesoły Koń
Bywalec

Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Józefów( pod Warszawą)
|
Wysłany: Sob 11:52, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Rozpoławianie nie takie straszne, najgorsze sprzęgło. . Jeżeli obawiasz się tego że nie
poskładasz skrzyni biegów to zobacz tutoriale.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wesoły Koń dnia Sob 11:56, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AmaSoft
Moderator

Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Sob 15:29, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Wystarczy sobie zrobić prosty przyrząd do napinania sprężyn i sprzęgło się 5 minut składa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damian9827
Początkujący

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupiec
|
Wysłany: Sob 15:53, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
a mógłybys powiedzieć jak taki przyżąd sobie zrobić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|